رییس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان خبر داد:

تدوین سیاست‌های بودجه 1401 کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر

گفتمان علمی باید در جامعه نهادینه شود

رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان اعلام کرد: گفتمان علمی و پژوهشی بر اساس منویات مقام معظم رهبری باید در جامعه نهادینه شود.
کد خبر: ۱۳۵۲۸۱۲

به گزارش فردای همدان، سعید شهابی‌نیا در نطق پیش از دستور صحن شورا با بیان اینکه سالیان سال است که مقام معظم رهبری در حوزه علم و فناوری، تحقیقات و پژوهش تأکیدات فراوانی داشته‌اند، گفت: از منظر مقام معظم رهبری؛ پیشرفت علمی، پایه و لازمه‌ قطعی پیشرفت همه‌جانبه و اقتدار یک ملت بوده و تنها با دستیابی به قدرت و اقتدار است که می‌توان از هویت، حیثیت، استقلال و عزت یک ملت در مقابل زورگویان و مستکبرین حفاظت و منافع ملی را حفظ کرد.
وی افزود: انتظار می‌رود زبان علمی دنیا همچون گذشته با مرجعیت علمی به زبان فارسی برگردانده شود؛ از این‌رو باید در حوزه علم و پژوهش به‌منظور گسترش زبان فارسی، فعالیت جدی داشته باشیم.
شهابی‌نیا با اشاره به سخنان رهبر انقلاب مبنی بر اینکه «پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قله‌ علم و ایجاد مرجعیت علمی و هم باید برای حل مسائل جاری کشور باشد»، اظهار کرد: هدف غایی شورای شهر همدان به‌ویژه مرکز پژوهش‌های شورا بر اساس منویات مقام معظم رهبری خواهد بود و به‌طور قطع در این مسیر از اظهارنظر متخصصان، کارشناسان و پژوهشگران بهره‌مند خواهیم شد.
رییس مرکز پژوهش‌های شورای شهر همدان ادامه داد: طرح و ارائه تمامی مباحثی که در صحن شورای شهر مطرح شده و خواهد شد، تا حد امکان به صورت علمی چکش‌کاری می‎شوند تا پشتیبانی علمی و منطقی داشته باشند.
شهابی‎نیا همچنین از شکل‌گیری و پیگیری امور مرتبط کمیته‌های برنامه بودجه، فناوری اطلاعات، بررسی چشم‌انداز 20‌ساله شهر، شهرسازی، عمرانی و گردشگری در مرکز مطالعات شورا خبر داد و گفت: بر اساس رویکرد مرکز پژوهش های شورا، از روسای کمیسیون‌ها درخواست کرده‌ایم تا پژوهشگران و متخصصان حوزه مرتبط با خود را به مرکز معرفی کنند تا کمیته علمی مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورا، شکل گیرد.
وی در ادامه بیان کرد: بر اساس تبصره بند ۳۰ ماده ۸۰ قانون تشکیلات شوراهای اسلامی؛ ذی‌حساب شهرداری و معاونان ذیحساب باید از سوی شورای شهر تأیید شوند.
شهابی‌نیا با اشاره به اینکه مسئولیت ذی‌حساب و امور مالی در شهرداری همدان بر عهده یک شخص است؛ خطاب به شهردار همدان پیشنهاد داد: مسئولیت ذی‌حساب و امور مالی باید تفکیک شود که بتوانیم از طریق کمیته حسابرسی، گزارش‌های ماهیانه را از ذی‌حسابان دریافت کنیم تا انحراف بودجه و مباحث مالی کنترل شود؛ زیرا برخی بی‌نظمی مالی در شهرداری وجود دارد که این مشکل در صورت اجرای این پیشنهاد، حل خواهد شد و نظم مالی در شهرداری شکل می‌گیرد.
رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان در پایان درخواست کرد: روند شکل‌گیری خزانه‌داری کل در شهرداری همدان به‌منظور ایجاد نظم و انسجام مالی در شهرداری همدان تسریع شود تا تصویب بودجه 1401 بر اساس عملکرد آن طرح، پیش برود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها