افرادی که شاخص توده بدنی بالای 40 دارند و با چاقی مفرط دست و پنجه نرم می کنند احتمالا با عمل اسلیو معده آشنا هستند. اسلیو یک روش جراحی لاغری است که در نهایت منجر به کاهش 80 درصد اضافه وزن در افراد می شود.
کد خبر: ۱۳۵۲۱۸۹
افرادی که شاخص توده بدنی بالای 40 دارند و با چاقی مفرط دست و پنجه نرم می کنند احتمالا با عمل اسلیو معده آشنا هستند. اسلیو یک روش جراحی لاغری است که در نهایت منجر به کاهش 80 درصد اضافه وزن در افراد می شود. مهمترین موضوع در خصوص افرادی که قصد انجام این عمل را دارند آمادگی روحی و روانی برای عمل و روزهای بعد ازآن است. این موضوع به قدری مهم است که بحث اصلی بین جراحان و بیماران در تمام مراحل قبل، حین و بعد از عمل است.

چیزی که در این صفحه می خوانید بررسی  5 نکته مهم است که شما را از نظر روحی برای انجام عمل اسلیو معده آماده می کند.
 
با این 6 روش، از نظر روحی خود را برای عمل اسلیو آماده کنید
 

5  روش برای آمادگی روحی و روانی بهتر در بیماران اسلیو معده


1. با انتظارات واقع بینانه شروع کنید


به فکر بعد از عمل باشید و بکوشید تا انتظارات واقع بینانه ای برای روزهای پس از جراحی داشته باشید:

باید متوجه این موضوع باشید که جراحی اسلیو یک روش معجزه آسا هست اما نتایج آن آنی و فوری نیست بلکه یک روند تقریبا 2 ساله را طی می کند.
 
باید به این موضوع فکر کنید که چون معده شما دچار تغییر شده، سبک زندگی شما نیز باید تغییر کند.
 
هزینه اسلیو معده و هزینه های پس از آن ممکن است کمی زیاد باشد و باید با چالش های کنار آمدن با صرف هزینه دست و پنجه نرم کنید.
 
باید تا چند ماه تابع برنامه غذایی و ورزشی سبکی باشید که جراح برایتان در نظر گرفته.
 

با این 6 روش، از نظر روحی خود را برای عمل اسلیو آماده کنید


2. به فکر جلب حمایت دیگران باشید (مخصوصا خانواده)


اگر به جراحی لاغری اسلیو یا هر روش لاغری دیگر فکر می کنید، حمایت اطرافیان به ویژه خانواده و همچنین جراح اسلیو شما بسیار مهم است. بنابراین به فکر این باشید که یکی از اعضای خانواده یا دوستانتان باشید تا به شما در این مسیر کمک کنند.
 

3. مفهوم اعتیاد غذایی و اهمیت فعالیت بدنی را بشناسید


اگر اعتیاد به غذا دارید، باید قبل از جراحی آن را برطرف کنید. زیرا اگر چنین کاری نکنید بعد از جراحی نیزممکن است پرخوری یا ریزه خواری کنید و کاهش وزن آنچنانی تجربه نخواهید کرد.  عمل های جراحی لاغری مانند اسلیو روی معده تاثیر می گذارند اما روی آن بخشی از مغز شما عامل اعتیاد غذایی شما است کاری ندارد.

بنابراین پیش از جراحی حتما با یک تراپیست صحبت کنید و از او برای از بین بردن اعتیاد غذایی کمک بگیرید تا بتوانید بعد از عمل روند بهتری در جهت کاهش وزن داشته باشید.  شما باید در نقطه ای باشید که می خواهید تغییر کنید، احساس بهتری داشته باشید و فعالیت های دیگری جایگزین غذا خوردن داشته باشید.
 

4. برای افسردگی احتمالی کمک بگیرید!


جراحی چاقی برای درمان این معضل حدود 80 درصد موثر است، اما برای کاهش وزن نیاز به زمان و تمرکز دارد. یعنی اینطور نیست که پس از عمل به سادگی وزن کم کنید. بلکه باید صبور باشید و به توصیه های ساده ای که جراح لاغری به شما میگوید عمل کنید.

پس از جراحی، بدن شما در حال بهبود است و غذا خوردن شما نیز محدود است. بنابراین اگر از افسردگی رنج می برید، یا حتی اگر با اعتیاد به غذا دست و پنجه نرم می کنید، ادامه دادن در مسیر لاغری برایتان دشوارتر خواهد بود. به همین دلیل باید برای کمک به ایجاد و حفظ نگرش مثبت در خود پس از جراحی، با پزشک یا مشاور خود صحبت کنید. همچنین می توانید با بیمارانی که از قبل عمل های لاغری انجام داده اند در این خصوص صحبت کنید.
 

5. خطرات سایر اعتیادها پس از جراحی لاغری را درک کنید


اعتیاد به تنباکو و مواد مخدر می تواند تلاش شما را برای کاهش وزن - با یا بدون جراحی - تضعیف کند:

الکل کالری بالایی دارد و قدرت مهار گرسنگی را کاهش می دهد و شما را مستعد پرخوری می کند. همچنین با مصرف الکل پس از جراحی، اثرات و عوارض آن را سریعتر احساس خواهید کرد.
 
مصرف تنباکو یا سیگار نیز خطر عوارض جراحی، مشکلات تنفسی و عفونت زخم را افزایش می دهد. بیمارانی که پس از جراحی دوباره به سیگار کشیدن باز می گردند نیز می توانند پس از جراحی دچار سوزش معده شوند. اگر در ترک سیگار مشکل دارید، با پزشک یا جراح لاغری خود در مورد تنظیم برنامه ای برای ترک سیگار صحبت کنید.
 
 
با این 6 روش، از نظر روحی خود را برای عمل اسلیو آماده کنید
 

جراحی چاقی می تواند زندگی را تغییر دهد


جراحی چاقی می‌تواند زندگی شما را به سمت بهتر شدن تغییر دهد و ابزار قدرتمندی است که می تواند راه حل دائمی برای افراد دارای اضافه وزن و چاقی فراهم کند. اگر عمل جراحی شما (عمل اسلیو معده ) شما توسط یک جراح لاغری خوب صورت بگیرد می توانید انتظار مزایای زیر را داشته باشید:

بهبود سلامت قلب و عروق.
 
بهبودی طولانی مدت برای دیابت نوع 2.
 
بهبود فشار خون.
 
رهایی از افسردگی.
 
از بین بردن آپنه انسدادی خواب.
 
تسکین درد مفاصل
 
بهبود باروری
 
تسکین سایر شرایط پزشکی مانند عوارض بارداری، بیماری سرطان کیسه صفرا و موارد دیگر.
 

بهترین جراح را برای لاغری خود انتخاب کنید


همیشه به خاطر داشته باشید که جراحی چاقی آغاز سفر کاهش وزن شما است، بنابراین شما پس از آن هنوز کار زیادی در پیش دارید. شما باید یاد بگیرید که چطور پس از عمل از معده و دستگاه گوارش جدید خود مراقبت کنید و سبک زندگی خود را در مسیر درستی هدایت کنید.

برای اینکه این مسیر به خوبی طی شود میبایست قبل از هر چیزی یک جراح لاغری خوب پیدا کنید. مخصوصا در انتخاب جراح برای اسلیو معده حتما دقت کنید و سعی کنید بهترین جراح اسلیو که میشناسید را جهت جراحی انتخاب کنید.
 
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها