مزایای اسلیو معده بسیار متنوع است. اسلیو معده دکتر سلیمی یکی از روش های جراحی لاغری می باشد که در آن بخش بیشتر معده فرد از بدن خارج شده و بخش باقیمانده به حدی است که مصرف غذا را تا میزان زیاد کاهش می دهد.
کد خبر: ۱۳۱۴۴۰۱
مزایای اسلیو معده بسیار متنوع است. اسلیو معده دکتر سلیمی یکی از روش های جراحی لاغری می باشد که در آن بخش بیشتر معده فرد از بدن خارج شده و بخش باقیمانده به حدی است که مصرف غذا را تا میزان زیاد کاهش می دهد. این مسئله باعث کاهش وزن سریع، در مدت کم و به مقدار زیاد می شود و باعث می شود که این روش نسبت به سایر روش های مرسوم برای لاغری مانند رژیم و ورزش کردن و همچنین نسبت به سایر روش های جراحی لاغری از محبوبیت بیشتری برخوردار شود. بیشتر افرادی که خواهان این روش هستند به دلیل مزایای اسلیو معده این شیوه جراحی را انتخاب می کنند، برای آشنایی بیشتر در این مقاله به معرفی اصلی ترین مزایای اسلیو معده که بعد از این جراحی در تمامی افراد اتفاق می افتد صحبت خواهیم کرد.

1.     مزایای اسلیو معده چیست؟

2.     با توجه به مزایای اسلیو معده مراقبت های بعد از این روش به چه صورت است؟

3.     رژیم غذایی ساده به عنوان یکی از مزایای اسلیو معده به چه صورت است؟
 
مزایای اسلیو معده
مزایای اسلیو معده چیست؟

اسلیو یکی از روش های جراحی چاقی سلیمی است. مزایای اسلیو معده باعث تبدیل شدن این روش به محبوب ترین روش جراحی شده اند. امروزه محبوبیت اسلیو معده به گونه ایست که بیشتر افراد برای درمان چاقی از آن استفاده می کنند. البته در انجام این روش نقش پزشک خوب بی تاثیر نیست و در صورتی که توسط پزشکان مجرب انجام گیرد نتیجه گیری بهتر و ساده تر خواهد بود.

تعریف اسلیو معده

از میان روش های مختلف جراحی لاغری اسلیو معده به دلایل مختلفی طرفداران بیشتری دارد. پیش از بررسی مزایای اسلیو معده نیاز است اندکی در مورد خود این روش توضیحاتی داده شود. اسلیو روشی است تهاجمی که در آن تغییراتی مناسب روی معده صورت گرفته و در نتیجه این تغییرات که کاهش حجم معده از طریق جراحی می باشد، فرد فضای کمتری برای ذخیره سازی غذا داشته و زودتر سیر می شود. همچنین گرسنگی بعد از انجام این روش در فواصل طولانی تر و به مقدار کمتر اتفاق می افتد که تمام این موارد در نهایت منجر به کاهش وزن فرد می شوند. اسلیو معده مزایای مختلفی دارد.

سرعت کاهش وزن

از جمله مزایای اسلیو معده می توان به سرعت بالای کاهش وزن در آن اشاره کرد. افرادی که این جراحی را انجام می دهند تجربه کاهش بیشتر مقدار وزن اضافه خود در 6 ماه را دارند. این سرعت بالا یکی از دلایل مهم برای انتخاب این روش جراحی است.

زمان کوتاه

همچنین زمان کاهش وزن در این روش نیز بسیار کوتاه است. همان طور که گفته شد بیشتر افرادی که با اضافه وزن بالا این روش را انجام می دهند بیشتر مقدار وزن اضافه خود را در 6 ماه اول بعد از جراحی از دست می دهند و این روند تا یکسال و تا از دست دادن 90 درصد وزن اضافه ادامه پیدا می کند که نسبت به روش هایی مانند رژیم که برای کاهش 10-15 کیلو 6 ماه زمان نیاز دارند بسیار مناسب تر است.

دوران نقاهت کوتاه و ساده

دوران نقاهت بعد از روش اسلیو معده بسیار کوتاه است. با توجه به نوع جراحی اسلیو معده که به شیوه لاپاراسکوپی انجام می شود افراد بعد از تایم کوتاهی استراحت مطلق می توانند فعالیت روزمره را به شکل سبک تر آغاز کنند. هر چقدر پزشک انجام دهنده این جراحی از تبحر بیشتری برخوردار باشد مزایای اسلیو معده افزایش پیدا خواهد کرد. از جمله پزشکان خوب در این زمینه می توان از دکتر سلیمی نام برد.
 
مزایای اسلیو معده
با توجه به مزایای اسلیو معده مراقبت های بعد از این روش به چه صورت است؟

در قسمت قبلی در مورد مزایای اسلیو معده گفته شد و این نکته به عنوان یک مزیت گفته شد که در اسلیو معده دوران نقاهت بسیار کوتاه است و افراد بعد از سپری کردن استراحتی کوتاه که در حد 48 ساعت است می توانند فعالیت های روزمره را از سر گرفته و بعد از آن به روال سابق بازگردند. مراقبت هایی برای سرعت گیری مزایای اسلیو معده وجود دارد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

مراجعه منظم به پزشک

یکی از مراقبت های بعد از اسلیو معده مراجعه منظم به پزشک جراح چاقی است. بعد از انجام این جراحی بهتر است که مراجعات به پزشک در فواصل زمانی منظم و مشخص شده انجام شود تا روند کاهش وزن بررسی شده و در صورت بروز هرگونه مشکل اقدامات لازم به موقع انجام شود. پزشکان با تجربه مانند دکتر سلیمی مشکلات بیمار را به موقع تشخیص داده و درمان را در زمان درست انجام می دهند.

استراحت در روزهای ابتدایی

بهترین کار برای نتیجه گیری بهتر و از بین بردن عوارض احتمالی مانند سرگیجه بعد از انجام اسلیو معده استراحت مطلق در اولین روزهای بعد از جراحی است. به خصوص در 48 ساعت اول بعد از عمل اسلیو بهتر است فرد از انجام هر فعالیتی حتی دوش گرفتن خودداری کند.

عدم انجام فعالیت های سنگین

بعد از 48 ساعت اول، تا یک ماه باید از انجام فعالیت های سنگین مانند ورزش های سنگین جلوگیری کرد و در صورت نیاز به فعالیت هایی مانند پیاده روی آهسته پرداخت.
 
رژیم غذایی ساده به عنوان یکی از مزایای اسلیو معده به چه صورت است؟

یکی از انکات مهم بعد از عمل اسلیو معده رعایت رژیم غذایی است. رژیم غذایی بعد از اسلیو معده بسیار ساده است و تنها با رعایت آن می توان سرعت کاهش وزن را به مقدار زیاد افزایش داد. رژیم غذایی بعد از اسلیو معده به چند مرحله تقسیم می شود. در اولین مرحله بعد از اسلیو معده که در هفته اول بعد از جراحی باید رعایت شود فرد تنها باید از نوشیدنی ها، به خصوص نوشیدنی های سبک مانند آب، چای کمرنگ، آبمیوه های طبیعی و... استفاده شود. از هفته دوم نیاز است که غذاهای سبک به برنامه اضافه شود. از جمله این غذاها می توان به سوپ، برنج نرم و گوشت پوره شده اشاره کرد. بهتر است تا هفته چهارم بعد از جراحی اسلیو معده از مصرف غذاهای سنگین، مانند غذاهای پرچرب و با کربوهیدرات بالا پرهیز شود. با مراجعه و انجام جراحی اسلیو معده توسط پزشکان مجربی مانند دکتر سلیمی تمام این نکات به بیمار گوشزد می شود. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها