دانشیارگروه محیط زیست دانشگاه یزد:

آلودگی خاک در دشت یزد - اردکان به مرز هشدار رسیده است

دانشیار گروه محیط زیست دانشگاه یزد با اشاره به آلودگی‌های زیست محیطی در دشت یزد اردکان،گفت : متأسفانه فعالیت‌های زیان‌بخش صنایع فلزی و غیرفلزی در این منطقه وضعیت خاک را با بحران جدی مواجه کرده است.
کد خبر: ۱۳۵۱۶۸۷

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد ، دکتر حمیدرضا عظیم‌زاده به مناسبت روز جهانی خاک با حضور در برنامه پرمخاطـب «و اما امشب» سیمای مرکز یزد با بیان این خبر اظهاراداشت: اهمیت و ضرورت حفاظت از خاک به عنوان یکی از منابع طبیعی مهم و حیاتی در چرخه غذایی انسان و سایر موجودات زنده، است و  مردم و مسئولان در مراقبت باید توجه بیش از پیش داشته باشند.

وی افزود: بر اساس تحقیقات انجام گرفته در نقاط مختلف شهر و استان یزد، برخی از صنایع و مشاغل منبع اصلی آلودگی خاک هستند.

عظیم زاده تغییر کاربری اراضی و تبدیل مزارع و باغ‌ها به منازل مسکونی را از دیگر عوامل مخاطره‌آمیز برای خاک دانست که نیازمند آموزش و فرهنگ‌سازی لازم و نظارت دقیق است.

دانشیار گروه محیط زیست دانشگاه یزد از وجود دانش بومی در دانشگاه‌ها خبر داد و گفت : خوشبختانه می‌توان با برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت از بروز خسارت‌های سهمگین و جبران‌ناپذیر در آینده جلوگیری کرد و تحقق این برنامه‌ها قطعاً با حمایت مسئولان و استفاده از دانش تخصصی موجود امکانپذیر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها