دانشیارگروه محیط زیست دانشگاه یزد:

آلودگی خاک در دشت یزد - اردکان به مرز هشدار رسیده است

دفع غیربهداشتی فاضلاب بیمارستان تفت، آلودگی سفره های زیرزمینی را در پی دارد

یزد - مدیر محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه‌ای یزد نسبت به دفع غیربهداشتی فاضلاب بیمارستان شهید بهشتی تفت هشدار داد و ادامه این وضعیت را موجب آلودگی سفره‌های آب زیرزمینی و پیامدهای نامطلوب ناشی از آن در منطقه دانست.
کد خبر: ۱۳۱۶۷۵۱

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین ، "ناهید غلام نژاد"در گفتگو با خبرنگاران در این خصوص اظهارداشت: با توجه به وجود شبکه جمع آوری و تصفیه فاضلاب در شهر تفت و نزدیکی آن به محل بیمارستان، ضروری است در اسرع وقت، فاضلاب بیمارستان به شبکه متصل و جهت تصفیه به محل تصفیه خانه منتقل گردد .

وی افزود: به رغم پیگیری های متعدد، هنوز اقدامی در این زمینه صورت نگرفته و هم اکنون فاضلاب از طریق چندین حلقه چاه جاذب دفع می گردد که این امر آلودگی سفره های آب زیرزمینی را به دنبال خواهد داشت.

غلام نژاد از ارگان ها و مسوولان ذیربط بویژه رییس بیمارستان شهید بهشتی، مرکز بهداشت و شرکت آب و فاضلاب شهر تفت درخواست نمود هر چه سریعتر برای اتصال فاضلاب این مرکز درمانی به شبکه فاضلاب شهری اقدام نمایند.

وی تصریح کرد: فاضلاب های بیمارستانی حاوی آلودگی های زیادی از جمله مواد شوینده،آلودگی میکروبی و انگلی و سایر مواد شیمیایی مضرهستند که چنانچه وارد منابع آب زیرزمینی شوند باعث آلودگی شده و تصفیه منابع آبی آلوده شده هم کار بسیار دشواری است.

این مسوول با اشاره به شیوع کرونا و با بیان اینکه حجم فاضلاب خروجی بیمارستان نسبت به سالهای گذشته افزایش چشمگیری داشته و به تبع آن بار آلودگی آن نیز افزایش یافته، اظهار داشت:این امر، توجه بیش از پیش به رفع آلودگی را از طرف ارگانهای یاد شده می طلبد تا موضوع در اسرع وقت وارد فازعملیاتی شده و فاضلاب بیمارستان هرچه سریع تربه صورت بهداشتی دفع گردد.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها