ایرنا: صندوق کودکان سازمان ملل "یونیسف" هشدار داد: گسترش دامنه خشونتها در عراق کودکان عراقی را هرچه بیشتر در عمق یک فاجعه انسانی فزاینده فرو میبرد.
کد خبر: ۱۳۵۱۱۱

یونیسف در گزارشی که سه شنبه شب آن را منتشر ساخت ، آورده است: تداوم خشونتها روزبروز بر تعداد زنان بیوه و کودکان یتیم جامعه عراق میافزاید و این زنان در تلاش برای گذران زندگی به حال خود رها شدهاند.
گزارش ادامه میدهد: کودکان عراقی که بیش از ربع قرن قربانی جنگ و درگیری و فقر و فلاکت هستند، با وضعیت ناآرام امروز عراق روزبروز و بیش از پیش در عمق یک تراژدی انسانی فرو میروند.
طبق اعلام یونیسف ، نیمی از چهار میلیون عراقی را که از خشونتهای کشور گریختهاند، کودکان تشکیل میدهند و نیازهای اولیه این کودکان بسیار بیشتر از کمکهایی است که تاکنون مجامع بینالمللی ارسال کردهاند.
یونیسف خواستار حدود میلیون دلار کمک مالی برای تامین نیازهای اولیه شش ماه آینده این کودکان شده است.
صندوق کودکان سازمان ملل این کمکها را صرف واکسیناسیون ، تامین غذا و آب آشامیدنی سالم و همچنین تحصیل این کودکان خواهد کرد . این کمکها همچنین در اختیار دو دولت سوریه و اردن که بیشترین تعداد پناهندگان عراقی را پذیرفتهاند نیز قرار داده خواهد شد تا صرف ارایه خدمات بهداشتی به کودکان عراقی شود.
یونیسف اعلام کرده است که این کمکها منحصرا صرف کودکان عراقی میشود.
این سازمان به طرح واکسیناسیون 3.6 میلیون کودک عراقی در برابر بیماری های سرخک ، سرخجه و اوریون که اخیرا به اجرا درآمد اشاره کرده است.
یونیسف نسبت به خطر شیوع بیماری وبا در میان کودکان عراقی در تابستان نیز هشدار داده و گوشزد کرده است : فقدان آب آشامیدنی سالم و مراقبتهای بهداشتی خطر شیوع گسترده بیماری وبا را در تابستان در شهرهای مختلف عراق پیش رو دارد.
این سازمان به ابتلای کودک زیر سال به این بیماری در شهر نجفاشرف اشاره کرده است.
یونیسف برای پیشگیری از این بیماری در نظر دارد صدها هزار کیسه آب گرم که میتواند مانع از پیشرفت بیماری شود را برای کودکان عراقی ارسال کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها