12 هزار متقاضی در مسکن ملی کردستان پایش شد

معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی کردستان گفت: ثبت‌نام برای طرح اقدام ملی مسکن در 3 نوبت انجام و تعداد 12 هزار و 500 نفر متقاضی پایش شده و واجد شرایط وجود دارد که تامین زمین در حد 50 درصد برای متقاضیان انجام شده است.
کد خبر: ۱۳۵۰۴۶۷
12 هزار متقاضی در مسکن ملی کردستان پایش شدبه گزارش جام جم آنلاین کردستان، مصطفی رضایی پیش از ظهر امروز سه شنبه در گفت‌وگو با رسانه ها، اظهار کرد: مطابق برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی و براساس مطالعات طرح مصوب مسکن و آخرین تغییرات ابلاغی وزارت راه وشهرسازی در قالب طرح‌های اقدام ملی و نهضت ملی مسکن در مجموع 87 هزار و 239 واحد مسکونی سهم برای استان کردستان پیش‌بینی شده است.

رضایی خاطرنشان کرد: ثبت‌نام برای طرح اقدام ملی مسکن در 3 نوبت انجام و تعداد 12هزار و 500 نفر متقاضی پایش شده و واجد شرایط وجود دارد که تامین زمین در حد 50 درصد برای متقاضیان انجام شده است و در شهر سنندج نیز در مناطق مختلف اراضی لازم  مد نظر قرار گرفته و افراد به ترتیب و بر اساس زمان واریز وجه در پروژه‌های مختلف در حال جانمایی است.

معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی کردستان افزود: در خصوص طرح جهش تولید یا نهضت ملی مسکن  نیز طبق توافقات انجام شده در دوره‌های زمانی مختلف وبرای شهرهای مختلف با توجه به تامین زمین که در هرشهر اتفاق خواهد افتاد سامانه ثمن به آدرس saman.mrud.ir باز شده و متقاضیان واجد شرایط می‌توانند ثبت‌نام کنند که در استان  کردستان مطابق برنامه ریزی انجام شده و در گام اول در چهار شهر سقز، دیواندره، دهگلان و شهر جدید چناره، سامانه باز شده و ثبت نام متقاضیان در حال انجام است.

وی با اشاره به ثبت نام تعداد 2 هزار 500 خانوار در این طرح گفت: اعلام نهایی متقاضیان در این چهار شهر بعد از انجام بررسی مدارک و پایش‌های لازم انجام خواهد شد و در سایر شهرهای استان نیز به تناسب تولید زمین و مستند به مصوبات شورای مسکن استان در مورخ 10 مهرماه امسال در بازه زمانی مختلف ثبت‌نام به عمل می‌آید.

معاون مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی کردستان در خصوص آخرین وضعیت مسکن مهر  گفت: از مجموع واحدهای در تعهد استان، بیش از یک‌هزار واحد باقیمانده است که از این تعداد 213 واحد خودمالک، 121 واحد در قالب تعاونی و 540 واحد نیز تفاهم نامه سه جانبه و 200 واحد نیز دارای مشکل حقوقی است.

رضایی تصریح کرد: واحدهای باقیمانده نیز دارای پیشرفت مناسب بوده و با تمهیدات اندیشیده شده و هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های خدمات‌رسان و تعهد این دستگاه‌ها عملیات اجرایی مسکن مهر در سطح استان کردستان به استثنای واحدهایی که مشکل و پرونده حقوقی دارند تاپایان سال‌جاری به اتمام رسیده و به متقاضیان تحویل پرونده مسکن مهر استان بسته خواهد شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها