معاون مسکن و باز آفرینی سازمان راه و شهرسازی استان کردستان گفت: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد 151هزار و 749نفر متقاضی واجد شرایط طرح مسکن ملی در سایت مسکن ملی ثبت نام نموده اند که 2هزارو 124هکتار زمین براساس 70درصد متقاضی برای این تعداد پیش بینی شده است .
کد خبر: ۱۳۶۷۱۴۷

به گزارش جام جم آنلاین کردستان، مصطفی رضایی با اعلام این خبر، افزود: ابلاغیه  وزارت راه و شهرسازی کشور به استان 22هزار و 646واحد بوده که 45هزارو 600نفر در سایت مسکن ثبت نام کرده اندکه با برنامه ریزی های لازم برای بیش از 30هزار نفر مسکن احداث خواهدشد.

وی افزود: زمین مورد نیاز با پیش بینی اینکه 70 درصد ثبت نامی‌ها تایید خواهد شد، 2 هزار و 124 هکتار است که برنامه هزار و 688 هکتار بوده و به تناسب تعداد ثبت نامی‌ها این میزان نیز افزایش‌ پیدا کرده است.

معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی کردستان اضافه کرد: کل متقاضیان واریز وجه ما در استان هفت هزار و 500 واحد است که پنج هزار و 500 واحد تخصیص پروژه شده و 700 واحد در شهر قروه و یک هزار و 100 واحد در کامیاران تخصیص واحد نخورده است.

معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی کردستان افزود: 2 قرارداد مشارکتی 142 واحدی بهاران و هزار و 197 واحدی سقز منعقد شده و ارزش ریالی این 2 قرارداد مشارکتی حدود چهار هزار میلیارد ریال  است که مبلغ قابل قبولی برای اجرا و روند پیشرفت پروژه است.

وی اضافه کرد: نقشه تفکیک 50 هکتاری دیواندره که وارد فاز دبیرخانه زیربنایی شده و روال الحاق آن به شهر انجام شده و از دستگاه ها استعلام گرفته شده است که برخی جواب داده و برخی هنوز جواب نداده اند و مشکل 72واحدی مسکن ملی قروه نیز مرتفع شده است.

مدیر امور شعب بانک مسکن کردستان هم در ادامه این جلسه به تسریع پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: مدیریت شعب بانک مسکن استان در راستای تسریع پرداخت های ریالی تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن هیچ مشکلی ندارد و آماده پرداخت این تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط می باشد.

امید راستبین افزود: در بحث فروش اقساطی مسکن مهر بانک مسکن مکلف است تا پایان خرداد ماه سال جاری پرونده مسکن مهر را ببنددکه اگر تا پایان خرداد ماه تعیین تکلیف نشود نرخ سود تسهیلات مسکن مهر از 7درصد به 18 درصد افزایش خواهد یافت که این باعث ایجاد معضلاتی برای مشتریان بانک خواهد شد.

وی در ادامه اظهار داشت:در استان کردستان تعداد 1798واحد مسکن مهر بلا تکلیف وجود دارد که 598واحد آن مربوط به تعاونی ها و1200واحد دیگر مربوط به تفاهم نامه های سه جانبه می باشندو باید تا پایان خرداد ماه تعیین تکلیف شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها