رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان پس از دیدار با رئیس‌جمهور کشورمان در جمع خبرنگاران بر عزم دو کشور برای گسترش روابط در تمامی زمینه‌ها تاکید کرد.
کد خبر: ۱۳۵۰۱۸۱
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، الهام علی‌اف رییس‌جمهور جمهوری آذربایجان پس از دیدار با ابراهیم رئیسی رییس جمهور کشورمان در جمع خبرنگاران گفت: ما به عنوان دوست و برادر، درباره روابط ایران-آذربایجان تبادل نظر کردیم. تصمیم‌گرفته‌ایم از حالا به بعد، روابط ایران-آذربایجان در تمامی عرصه‌ها توسعه بیابد.

علی‌اف ادامه داد: ملت‌های ما دوست و برادرند، کشور‌های ما کشور‌های دوست و برادرند و مسائلی که امروز درباره‌شان صحبت کردیم، نشان می‌دهد روابط ایران-آذربایجان در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

به گزارش ایسنا، اظهارات علی‌اف در پی این مطرح می‌شود که او در دیدار روز گذشته‌اش با رئیس جمهور کشورمان با تجلیل از حمایت بی‌سابقه ایران از استقلال جمهوری آذربایجان گفت: باکو برای روابط برادرانه خود با تهران اهمیت ویژه‌ای قائل است و اجازه نخواهیم داد هیچ خدشه‌ای به آن وارد شود.

رئیس جمهور آذربایجان با اشاره به گفتگو و تماس مقامات دو کشور برای رفع برخی سوء تفاهم‌های موجود بین دو کشور تصریح کرد: به امنیت مناطق مرزی متعهدیم و اجازه اخلال در روابط دوجانبه از سوی هیچ کشوری را نمی‌دهیم.

رئیس جمهور آذربایجان با اشاره به اهمیت ترانزیت و حمل و نقل جاده ای، اظهار داشت: مصمم هستیم مشکل ترانزیت را حل کرده و زمینه حضور و فعالیت شرکت‌های ایرانی را در آذربایجان فراهم کنیم.

علی اف همچنین گفت: این دیدار نقطه عطفی در روابط دو کشور خواهد بود و ما خود را نسبت به تامین منافع منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران، پایبند می‌دانیم.

رییس جمهور کشورمان نیز در این دیدار با یادآوری سابقه حمایت‌های ایران از استقلال و تمامیت ارضی آذربایجان گفت: ما اجازه ایجاد ناامنی و دخالت بیگانگان در امور کشور‌های منطقه را نمیدهیم و تجربه نشان داده که هر کجا کشور‌های منطقه از راه تفاهم و مذاکره مسائل خود را حل و فصل کردند راه فتنه انگیزی و دخالت بیگانگان بسته شده است.

رئیس جمهور با ابراز نگرانی از ناامنی و حضور بیگانگان در منطقه تصریح کرد: تروریسم داعشی و صهیونیستی دو عامل تهدید در منطقه است و باید با آن مقابله کرد.

رئیسی با اشاره به اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ایجاد اخلال در روابط ایران و جمهوری آذربایجان، تاکید کرد: دخالت بیگانگان به زیان کشور‌های منطقه است و باید در مقابل توطئه آنان هوشیار بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها