اخبار کرونا در چند خط ؛

این داروی کرونا از خود کرونا بدتر است! / با دوز سوم چه کنیم؟

کرونا و دیگر هیچ. نه محو می شود و نه از بین می رود. آنقدر در این دو سال از خود فجایع انسانی به جای گذاشته که حتی اظهارنظر نظر گروهی از دانشمندان مبنی بر اینکه تا 2022 این ویروس دست از سر بشر برمی دارد چیزی از ناراحتی بشر کم نمی کند.
کد خبر: ۱۳۴۸۷۴۸

به گزارش جام جم آنلاین ، حتی اگر بزرگ ترین اتفاقات بیفتد و یک جهان تحت تاثیر قرار بگیرد باز هم کروناست که به سرعت به صدر اخبار برمی گردد.

آنچه در ادامه می آید مرور مهم ترین اخبار مربوط به کروناست.

 

*داروی ایورمکتین که تصور می رفت سلاح قدرتمندی برای درمان بیماران کرونایی است  حالا روز به روز نتایج بدتری از خود بر جای می گذارد. گزارش ها حاکی از آن است که یک بیمار کرونایی دیگر که اتفاقا حال بدی هم نداشته بعد از تزریق ایورمکتین از دنیا رفته است. این دارو برای مصارف دامپزشکی است. دانشمندان به شدت علیه این دارو موضع گرفته اند و آن را خطرناک قلمداد می کنند.

*آنتونی فائوچی دانشمند برجسته آمریکایی در رابطه با بیماری های عفونی و رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های واگیر این کشور می گوید به زودی تزریق دوز سوم واکسن کرونا تبدیل به یک معیار استاندارد برای همه مردم جهان تبدیل می شود. او تزریق دوز سوم را برای تمامی سنین اجباری می داند.

 

*وضعیت قاره اروپا روز به روز سیاه تر می شود. تمامی کشورهای این قاره سیاه و قرمز هستند و نرخ ابتلا و مرگ بسیار بالاست. افزایش ناگهانی تعداد فوتی های کرونایی در کشورهای این قاره هولناک است. اما به همان اندازه که وضعیت سیاه است به همان اندازه هم مردم کشورهای مختلف این قاره بابت وضع قوانین جدید محدود کننده عاصی و ناراحتی هستند. در هلند به دلیل این ناراحتی ها تظاهرات هایی شکل گرفته و این اعتراضات در برخی از موارد به صحنه شدید درگیر و زد و خورد تبدیل شده است.

سازمان جهانی بهداشت نگرانی شدید خود را بابت وضعیت وخیم ابتلا و مرگ کرونایی در اروپا اعلام کرده است. در اتریش واکسینه نشده ها باید در خانه بمانند و در بلژیک نیز تمامی کارمندان کشور باید 4 روز دورکاری کنند. در بریتانیا هم محدودیت های شدید مسافرتی مجددا اعمال شد.

یک پیش بینی هولناک حاکی از آن است که تا پایان ماه مارس 2022 بیش از 50 هزار اروپایی دیگر در این پیک های جدید کرونایی جان می بازند.

 

*قرص کرونا از واکسن کرونا مهم تر می شود؟ شرکت فایزر به تازگی قرصی ساخته است که با توجه به کمبود شدید واکسن در کشورهای در حال توسعه به این مقاصد ارسال خواهد شد. این قرص بسیار موثر ارزیابی شده است و براساس گزارش ها به زودی جای واکسن کرونا را در بسیاری از کشورهای جهان می گیرد.

 

*به کودکان هم باید واکسن بزنیم؟ تقریبا همه بر روی عملی کردن این طرح متفق القول بزنند. در انگلیس سرویس خدمات بهداشتی این کشور تزریق واکسن به کودکان 5 ساله را هم توصیه کرده است.

 

*زنان باردار باید بسیارمراقب ابتلا به کرونا باشند. نتایج تحقیقات نشان داده است که زنان باردار در پیک های دلتایی در کشور آمریکا پنج برابر بیشتر با خطر مرگ روبرو بوده اند. همچنین در دوران کرونایی نرخ «مرده زایی» در آمریکا بالاتر رفته است. همین تحقیقات هشدار داده است نرخ مرده زایی در زنانی که به کرونا مبتلا شده اند بیشتر از زنانی است که مبتلا نشده اند. در پایان این گزارش تاکید شده است که زنان باردار باید واکسن بزنند تا خطرات این چنینی را از سر خود رفع کنند.

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها