آخرین اخبار مربوط به ویروس کرونا را اینجا در جام جم آنلاین بخوانید.
کد خبر: ۱۳۳۴۳۰۲

به گزارش جام جم آنلاین ، آنچه در ادامه می آید آخرین و جدیدترین اخبار مربوط به ویروس کرونا در رسانه های سراسر جهان است:

 

*35 کشور و قلمرو در سراسر جهان آمار میلیونی در زمینه ابتلا به کرونا از ابتدای همه گیری این بیماری دارند. پرتغال آخرین کشوری است که تعداد مبتلایانش از یک میلیون نفر می گذرد.

 

*محققان بریتانیایی بار دیگر اعلام کردند که اثرات محافظتی واکسن کرونا شش ماه بعد از تزریق دوز دوم به شدت کاهش می یابد و به همین دلیل بسیاری از مردم در سراسر جهان به خصوص کسانی که نقض ایمنی دارند باید دوز سوم را هم تزریق کنند.

 

*بر اساس گزارش ساینس واکسن های موجود در جهان هر چند نرخ مرگ و میر در برابر دلتا را پایین می آورند اما به گونه ای طراحی شده اند که قادر به شکست دادن دلتا نیستند و باید به گونه دیگری ساخته شوند، چیزی که اکنون فرمول مشخصی ندارد.

 

*در آمریکا تعداد کودکان کرونایی بستری شده در بیمارستان ها در بالاترین آمار ممکن از ابتدای همه گیری کرونا قرار دارد.

 

*در کشور اسکاتلند بالاترین نرخ ابتلای روزانه از ابتدای همه گیری ثبت شد. تست کرونای 6 هزار و 835 نفر در این کشور مثبت اعلام شد که بالاترین نرخ ممکن است. این در حالی است که در این کشور واکسیناسیون 16 ساله ها آغاز شده است.

 

*ویروس شناسان بریتانیایی با توجه به بازگشایی مدارس در این کشور هشدار دادند که باز شدن مدرسه ها پیک مجددی را آغاز خواهد کرد. آنها با ارائه شواهدی علمی مدعی شدند که باز شدن مدارس در هر جایی از دنیا منجر به شیوع بیشتر کرونا خواهد شد.

 

*هر چند بسیاری از نقاط دنیا با شدت با کرونا به خصوص نوع دلتای آن درگیر هستند اما اوضاع در دانمارک آنچنان خوب پیش می رود که دهم سپتامبر یعنی 13 روز دیگر تمامی محدودیت های کرونایی و رفت و آمد در این کشور برداشته خواهد شد.

 

*آزمایش و تحقیق بر روی تعداد زیادی از بیماران کرونایی در کل کشورهای بریتانیا نشان می دهد دلتا دو برابر نسبت به آلفا باعث بستری شدن بیماران در بیمارستان ها می شود و علاوه بر آن ابتلابه دلتا در میان افراد واکسینه نشده بسیار بیشتر است.

 

*برای نخستین بار تست کرونای یک آهو مثبت اعلام شده است. این آهو در پارک حیات وحش شیکاگوی آمریکا زندگی می کند.

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها