دانشمندان علت مرگ و میر بالای سالمندان و میانسالان بر اثر بیماری کرونا را تا حدودی روشن کرده اند.
کد خبر: ۱۳۳۵۶۰۸

به گزارش جام جم آنلاین ، در شرایطی که  4 میلیون و 567 هزار و 352 نفر در سراسر جهان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند آخرین اخبار مربوط به ویروس کرونا در رسانه های سراسر جهان به این شرح است:

 

*بر اساس یک مطالعه بزرگ بین المللی ، آنتی بادی هایی که در برابر عناصر دفاعی خود قرار می گیرند ، محرک اصلی بیماری شدید و مرگ ناشی از عفونت ویروس کرونا در برخی افراد هستند. این آنتی بادی های سرکش  که به آنتی بادی های خودکار هم معروف هستند  در تعداد کمی از افراد سالم و بدون ابتلا وجود دارند و شیوع آنها با افزایش سن افزایش می یابد. این موضوع ممکن است به توضیح اینکه چرا افراد مسن در معرض خطر بیشتری از کووید19 شدید هستند ، کمک کند.

 

*بر اساس گزارش ای بی سی نیوز از هر هشت آمریکایی یک نفر تست کرونای مثبت دارد.

 

*تزریق دوز سوم واکسن کرونا به افراد کادر درمان در کشور دانمارک در دستور کار قرار گرفت.

 

*تزریق واکسن کرونا از موارد دیگری هم بسیاری مفید است. حتی فردی که بعد از تزریق کرونا بگیرد نه تنها با بیماری شدیدی روبرو نخواهد شد بلکه از عوارض طولانی مدت ناشی از بیماری کرونا در امان است.

 

*ویروس جدید و جهش یافته که نخستین بار در کشور کلمبیا ردیابی شده و اکنون به ویروس مو « mu » مشهور است به 39 کشور جهان رسیده است. این ویروس خطر بالقوه این را دارد که اثرات مربوط به واکسن های کرونا را خنثی کند.

 

*بر اساس گزارش نیویورک تایمز جنبش های موسوم به «آنتی واکسن کرونا» در سراسر جهان بیشتر شده است.

 

*در رقابت های پارالمپیک توکیو که در حال برگزاری است تعداد موارد ابتلا به بیماری کرونا روز به روز افزایش می یابد. یک ورزشکار بلژیکی به نام یواخیم راجر که عضو تیم تنیس بلژیک است به دلیل ابتلا به کرونا به بیمارستانی درتوکیو منتقل شد. البته حال او بد نیست. بسیاری از رسانه ها و مردم ژاپن نسبت به برگزاری هر دو رویداد المپیک و پارالمپیک آن هم در شرایط بیماری هم گیر کرونا انتقادات شدیدی را نسبت به دولت ژاپن مطرح کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها