ضرورت مجازات افراد مخل نظم عمومی در لرستان

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: افرادی که در نظم عمومی اختلال ایجاد می کنند باید با اقتدار و فوریت، به گونه ای مجازات شوند که برای دیگر هنجارشکنان درس عبرت شوند زیرا اگر به این عده فرصت دهیم کادرسازی می کنند.
کد خبر: ۱۳۴۷۷۵۴
به گزارش جام جم آنلاین لرستان:حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در دیدار با مدیرکل دادگستری، دادستان و قضات محاکم تجدید نظر و کیفری لرستان ادامه داد: قوه قضائیه نام شهید بهشتی را در ذهن متبادر می کند و بدون اقامه عدل و برپایی عدالت حیات طیبه انسانی محقق نمی شود.

وی اظهار کرد:  امانتداری از نشانه های ایمان و به معنی رفتار عادلانه و به دور از تبعیض است و سند تحول بنیادین قوه قضائیه می تواند با بکارگیری شیوه های نو و ابتکاری این نهاد را در  اقامه عدل یاری کند.
 
حجت الاسلام شاهرخی ادامه داد: باید دست افرادی که در بیرون یا احیانا  درون قوه می‌توانند در اقامه عدل اختلال ایجاد کنند با استفاده از خرد جمعی و شیوه های نو و ابتکاری از دستگاه قضا کوتاه شود که در همین راستا باید گروهی اندیشه ورز در رشته‌های مختلف برای این کار مامور شوند.
 
نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: نوشتن برنامه جامع تحول زا در سطح کلان و بومی و  اجرای صحیح این برنامه های  موجب تحول و اقامه عدل می شود که بسیار لازم و دارای اهمیت است.
 
امام جمعه خرم آباد عنوان کرد: احیای حقوق عامه در اقتصاد، امنیت، دفاع از حقوق مردم و گسترش عدل و آزادی از دیگر وظایف قوه قضائیه است که حرکت این نها در این مسیرها رو به جلو و قابل تقدیر است.
 
وی ادامه داد: مجموعه دستگاه قضا در لرستان طی ۲ سال گذشته جهت احیای کارخانه و کارگاه های تعطیل و حقوق عامه مردم با تمام توان ورود پیدا کرده است که همه تا حصول نتیجه نهایی و شروع دوباره این بنگاه ها موظف به همکاری هستیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: حسن اجرای قانون از دیگر وظایف قوه قضائیه است ، گاهی قانون به شکل کلان نقض می شود که مبارزه با فساد در بیرون و درون قوه قضائیه بسیار مهم است.
 
وی افزود: با وجود اینکه قضات انسان های شریف، با دانش و تجربه لازم و سطح زندگی معمولی هستند اما گاهی یک عنصر مخرب حتی در سطح کلان سبب تخریب این قشر می شود.
 
امام جمعه خرم آباد بیان کرد: کوتاه کردن  دادرسی‌ها، رعایت اخلاق، پرهیز از بداخلاقی با مراجعان و از طرفی دیگر برخورد قاطع با هنجار شکنان از جمله مهمترین مواردی است که قضات باید رعایت کنند.
 
نماینده ولی فقیه درلرستان گفت: قضات باید در ظاهر و باطن با ولی فقیه تناسب داشته باشند چراکه به یک معنی منصوب ولی فقیه هستند، در اتاق قاضی باید به روی همه باز باشد و مراجعه کنندگان بدون لکنت زبان، ترس و واهمه مسائل خودشان را با او در میان بگذارند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها