شعری تقدیم به شهید سردار طهرانی مقدم

شهادت نامه‌ات خاک وطن، خون تو امضایت

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: خودباوری، باور به شعار ما می‌توانیم و در کنار مردم بودن، دلیل اصلی پیشرفت‌های هوافضای سپاه بود.
کد خبر: ۱۳۴۷۰۳۱
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛  محمدباقر قالیباف در مراسم یادواره شهدای هوافضای سپاه و گرامیداشت دهمین سالگرد شهادت حاج حسن طهرانی مقدم افزود: بدون شک امروز مجموعه هوافضا به برکت مجاهدت رزمندگان این مجموعه از روز‌های غریب و غربت دوران دفاع مقدس که آرزوی یک خمپاره را می‌کشیدیم، امروز به افتخارآفرین و تضمین کننده امنیت کشور در زمین، هوا و دریا تبدیل شده است.

رئیس مجلس: پیشرفت جامعه در گرو باور جمله ما می‌توانیم

وی گفت: امروز در جمع کسانی هستیم که نماز و تبلور این شعار بسیار بامسمای ما می‌توانیم است.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این دستاورد‌های بزرگ با خون دل خوردن‌ها و شهدای بزرگ به دست آمد، افزود: شهید حسن طهرانی مقدم یکی از این شهدا بود که بدون شک پایه گذار و پیشقراول این حرکت عظیم بود.

 قالیباف گفت: فاصله بین پیشرفت و عزت یک جامعه، یک مجموعه، یک ملت و یک امت تا وابستگی و تحت سلطه قرار گرفتن و ذلیل شدن در یک روحیه است و در همین جمله ما می‌توانیم است.
وی افزود: یک جامعه، یک مجموعه و یک خانواده و یک فردی ممکن است باورش این باشد که ما نمی‌توانیم پیشرفت کنیم، یا در برابر ظلم بایستیم و تحول ایجاد و نمی‌توانیم مقاومت و ایستادگی کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:، ولی یک فرد و یک جامعه، یک خانواده، یک ملت و یک امت هم باورش این است که ما می‌توانیم پیشرفت کنیم، می‌توانیم بر مشکلات فائق آییم و در مقابل ظلم بایستیم.

 قالیباف ادامه داد: نمونه روشن آن را می‌توان به راحتی مشاهده کرد و لازم نیست سراسر تاریخ اسلام را نگاه کنیم که پر از این حوادث است که فرق این دو روحیه را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در قصص قرآن هم می‌توان نمونه‌هایی از این روحیه خودباوری را مشاهده کرد، گفت: نمونه روشن این روحیه و خودباوری انقلاب اسلامی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: قبل از انقلاب مجموعه‌ای بر این باور بودند که نمی‌توانند.

قالیباف گفت: همین مجموعه هوافضای سپاه را امروز با ظرفیت موشکی آن زمان مقایسه کنید و ببینید استکبار و استبداد با این کشور چه کرده بودند که اجازه هیچ کاری را برای پیشرفت نمی‌دادند.

وی افزود: این مجموعه قبل از انقلاب ظلم و سلطه را پذیرفته بودند، چون پذیرفته بودند که نمی‌توانیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و حتی در دوران پیروزی انقلاب با فلسفه پیروزی انقلاب همین فلسفه ما می‌توانیم بود.

قالیباف گفت: چه کسی فکر می‌کرد بر رژیم تا دندان مسلح وابسته که حمایت‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را داشت مردم بتوانند در مقابل چنین رژیمی به پیروزی برسند.

وی همه این پیروزی‌ها را در باور به ما می‌توانیم، خودباوری و اتکا به مردم توصیف کرد و افزود: مجموعه هوافضای سپاه یک تابلوی به تمام معنا برای ما می‌توانیم است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با نگاه به تجارب گذشته اگر فرهنگ این مجموعه را ببینیم در کنار خودباوری که ما می‌توانیم در کنار خدامحوری که مبتنی بر سنت‌های الهی است، مردم داری و مردم و مشارکت دادن مردم هم در کنار این خودباوری است.

قالیباف ادامه داد: تحول اساسی در پیشرفت به نیروی هوافضای سپاه از همان دوران دفاع مقدس که مردم در میدان بودند، ارتباط با مردم حفظ شد و همین مردم، جوانان، دانشجویان و همین نیرو‌های متعهد همه با هم در کنار هم قرار گرفتند و این تحول عظیم را رقم زدند که امروز دشمنان اسلام از این قدرت و از این عظمت شب و روز خواب راحت ندارند.

حل مسائل اقتصادی در گرو تقویت روحیه ما می‌توانیم

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر باور و روحیه «ما می‌توانیم» باشد حتما مشکلات و مسائل اقتصادی کشور قابل حل است.

 محمدباقر قالیباف گفت: امروز دشمنان اسلام از قدرت و عظمت جمهوری اسلامی، شبانه روز غصه می‌خورند و دق می‌کنند.

وی، عزت و عظمت انقلاب اسلامی را ناشی از روحیه استقلال خواهی و فرهنگ ما می‌توانیم دانست و افزود: اکنون امنیت ما در بخش‌های مختلف اعم از زمین، هوا و دریا به برکت همین روحیه است، البته ما باورمان این است که این فرهنگ را از مکتب و اسلام سیاسی امام (ره) و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت علم آموختیم.
رئیس مجلس تاکید کرد: ما در کشورمان عمق استراتژیک و قدرت خود را در قدرت نظامی و موشک‌ها نمی‌دانیم، بلکه عمق اقتدار خود را در قلب یکایک مردم این سرزمین و فرزندان امت اسلام می‌دانیم.

قالیباف گفت: تا وقتی قلب مردم برای اسلام، انقلاب و کشور می‌تپد و تا زمانی که خادم این مردم هستیم، این قدرت وجود دارد و این توان به برکت همین مردم است.

وی افزود: اکنون در قوای سه گانه و همه دستگاه‌ها فاصله بین موفقیت و ناکامی فاصله بین روحیه ما می‌توانیم یا نمی‌توانیم است.

رئیس مجلس گفت:​ این توانی که در عرصه‌های دفاعی می‌بینیم با حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نباید تفاوت داشته باشد.

 قالیباف تصریح کرد: اگر در عرصه اقتصادی دچار ضعف و انفعال هستیم، قبل از اینکه آن را ناشی از تحریم بدانیم باید این روحیه را مقصر بدانیم که آیا باورمان هست که می‌توانیم؟ اگر چنین باوری باشد، موفقیت در عرصه اقتصادی نیز در یک قدمی ما است.

وی افزود: برخی می‌گویند حوزه اقتصاد با حوزه‌های مانند هوا و فضا در دفاع مقدس تفاوت و عرصه اقتصادی، عرصه‌ای متفاوت و پیچیده دارد، اما بنده و امثال بنده که روز‌های سخت را تجربه کردیم بر حسب تجربه و باور می‌دانیم که این دیدگاه، اشتباه است.

رئیس مجلس، حل مسائل اقتصادی را مستلزم تقویت روحیه ما می‌توانیم دانست و این پرسش را مطرح کرد: مگر می‌شود در ضلع شمالی اتوبان تهران کرج در اوج فناوری در ابعاد مختلف باشیم که به دست جوانان این کشور به آن دست یافتیم و نمادش مجموعه هوا فضاست و آن سوی اتوبان بخش قابل توجه صنایع ما، برای ابتدایی‌ترین مسائل فنی و ساخت دچار مشکل باشند؟!

آقای قالیباف فاصله میان این دو را ناشی از دو تابلوی ما می‌توانیم و ما نمی‌توانیم دانست و تاکید کرد: تا زمانی که این روحیه را عوض نکنیم و به سنت‌های الهی باور نیابیم به جایی نمی‌رسیم باید روحیه خودباوری و خدا باوری را بپذیریم و به مبانی دین ایمان داشته باشیم.

فرهنگ ما می‌توانیم در همه بخش‌های اداره کشور نهادینه شود

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: فرهنگ و روحیه ما می‌توانیم باید در همه بخش‌ها به ویژه بخش‌های مربوط به نظام اداری کشور تسریع یابد و نهادینه شود.

قالیباف در مراسم یادواره شهدای هوا فضای سپاه و گرامیداشت سردار سرلشکر پاسدار شهید حسن طهرانی مقدم افزود: تجربه چند دهه اخیر نشان داده است، وقتی روحیه ما می‌توانیم در بخش‌هایی نهادینه شد، همواره موفق بودیم، اما به نظر می‌رسد هرگاه در این روحیه دچار ضعف بودیم با مشکل مواجه شدیم نباید آن را به حساب مردم و انقلاب گذاشت، بلکه ما مسئولان از خود بنده گرفته تا همه متولیان امور اداره کشور در این مسیر باید گام‌های درست و عملی برداریم و به آن روحیه برگردیم.

وی فزود: متاسفانه امروز در خصوص حضور مردم و جوانان در اداره کشور دچار مشکل هستیم، چرا که آن‌ها را از این صحنه‌ها دور نگه داشتیم و این بزرگترین اشتباهی است که باید اصلاح شود و به هیچ وجه این اشتباه پذیرفتنی نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از آن جا که از حوزه‌های گوناگون کشور مطلع هستم با اطمینان می‌گویم اگر روحیه ما می‌توانیم در امور اقتصادی نهادینه شود و مردم را در اداره آن سهیم کنیم مطمئنا در این عرصه نیز موفق خواهیم بود.

تپش قلب فرزندان امت اسلامی برای انقلاب؛ قدرت و اقتدار کشور

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: عمق اقتدار و قدرت این کشور تپش قلب یکایک مردم این سرزمین و دل‌های فرزندان امت اسلامی برای اسلام و انقلاب است.

محمد باقر قالیباف در ادامه سخنانش در مراسم یادواره شهدای هوا فضای سپاه تصریح کرد: ما در کشورمان عمق استراتژیک و قدرت خودمان را در قدرت نظامی و موشک هایمان نمی‌دانیم، بلکه عمق اقتدار و قدرت خود را در قلب یکایک مردم این سرزمین و دل‌های فرزندان امت اسلامی می‌دانیم.

وی افزود: تا قلب آن‌ها برای اسلام و انقلابشان می‌تپد و تا زمانی که ما خدمتگزار مردم هستیم؛ یعنی ما می‌توانیم و قدرت و اقتدار وجود دارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها