رییس مجلس شورای اسلامی از اعلام وصول نامه رییس‌جمهوری درباره وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و ارجاع برنامه‌های او به کمیسیون تخصصی و کمیسیون‌های مرتبط خبر داد.
کد خبر: ۱۳۴۶۵۹۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، محمدباقر قالیباف روز سه شنبه در صحن علنی مجلس با قرائت نامه رییس جمهوری بر‌ای مجلس گفت: در اجرای اصل ۱۰۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بدینوسیله دکتر مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش وپرورش به همراه مشخصات سوابق و برنامه ایشان جهت رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌نمایم. دوام توفیق جنابعالی و نمایندگان را خواستارم.

قالیباف پس از قرائت نامه رییس‌جمهوری گفت: به استناد ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی مجلس بعد از قرائت و اعلام وصول معرفی برنامه پیشنهاد را به کمیسیون تخصصی و کمیسیون‌های مرتبط ارجاع می‌دهیم و هفته آینده پس از برسی برنامه، رسیدگی به وزیر پیشنهادی در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

سید محمد حسینی معاون امور مجلس رییس جمهوری عصر دیروز در گفتگو با خبرنگار سیاسی ایرنا از معرفی مسعود فیاضی به عنوان گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت آموزش و پرورش از سوی رییس جمهوری خبر داد و گفت: او سوابق ارزشمندی در آموزش و پرورش دارد و برنامه‌های او با هدف ایجاد تحول در ساختار نظام آموزشی کشور تنظیم شده است.

وی همچنین افزود: وزیر پیشنهادی تحصیلکرده حوزه و دانشگاه است و سال‌ها سابقه تدریس و مدیریت آموزشی دارد و در زمینه تدوین محتوای آموزشی و تولیدات کمک آموزشی صاحب نظر و تجربه است.

مسعود فیاضی ۴۶ ساله و دارای مدرک مهندسی عمران از دانشکده فنی دانشگاه تهران و استادیار گروه منطق فهم دین در پژوهشکده حکت و دین پژوهی است.

از جمله سوابق او می‌توان به مدیرکل انتشارات و فناوری آموزشی وزارت آموزش و پرورش، مدیر مسوول مجلات رشد وزارت آموزش و پرورش، مسوول کلان بنیاد آی سی دی ال، رییس هیات مدیره انتشارات مدرسه و معاون فرهنگی اجتماعی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اشاره کرد.

رییس جمهوری، شهریورماه حسین باغ‌گلی را برای تصدی وزیر آموزش و پرورش به نمایندگان مجلس شورای اسلامی معرفی کرده بود که او نتوانست رای لازم را برای این سمت بدست آورد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها