در حالی که فدراسیون فوتبال اعلام کرده بود تا پایان سال ۲۰۲۳ با شرکت آل‌اشپورت برای تأمین البسه تمام تیم‌های ملی قرارداد بسته، اما تیم‌های ملی در رده‌های مختلف بدون استفاده از این برند در مسابقات شرکت کردند.
کد خبر: ۱۳۴۶۸۹۳

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم،دو روز مانده به نخستین بازی تیم ملی در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2022 قطر و در حالی که قرار بود ایران در اولین دیدار 11 شهریورماه در ورزشگاه آزادی به مصاف سوریه برود فدراسیون فوتبال خبر داد «تأمین البسه تمام تیم‌های ملی تا پایان سال 2023 برعهده شرکت آل‌اشپورت است».

در متن این خبر نقل قولی از سوی غلامرضا علیخانی، نماینده شرکت رابر دومان وجود داشت که در خصوص تأمین البسه تیم‌های ملی فوتبال گفته بود: «طبق توافق صورت گرفته میان فدراسیون فوتبال و شرکت آل‌اشپورت، حمایت خودمان را از تیم‌های ملی فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی (آقایان و بانوان) را آغاز کردیم تا ملی‌پوشان با آسایش و آرامش در مسابقات شرکت کنند. شرکت آل‌اشپورت تا پایان سال 2023 البسه کلیه تیم‌های ملی فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی اعم از آقایان و بانوان را برعهده دارد. آنچه مسلم است کلیه لباس‌هایی که در تیم‌های ملی مورد استفاده قرار می‌گیرد با کیفیت اصلی و تولید شده در کارخانه آل‌اشپورت است».

با این حال و در شرایطی که هنوز به پایان سال 2021 نرسید‌ه‌ایم شرکت طرف قرارداد فدراسیون فوتبال، در تأمین البسه تیم‌های ملی از شرکت آل اشپورت ناتوان مانده است. اخیراً تیم‌های ملی فوتبال بانوان، تیم زیر 23 سال و تیم ملی ساحلی با لباس‌هایی در مسابقات شرکت کرده‌اند که نام هیچ برندی روی آن نبود، اما طراحی این لباس‌ها شبیه به طراحی لباس‌های آل‌اشپورت است. حال سؤال اینجاست که شرکت رابر دومان که نماینده آن قول داده بود البسه تیم ملی با کیفیت اصلی و تولید شده در کارخانه آل‌اشپورت تأمین شود، چرا نتوانسته به وعده خود عمل کند؟

بازیکنان تیم ملی فوتبال بانوان که با هدایت مریم ایراندوست برای مسابقات انتخابی جام ملت‌های آسیا راهی ازبکستان شده بودند، در زمین مسابقه با لباس‌هایی وارد زمین شدند که هیچ برندی روی آن درج نشده بود. این اتفاق در خصوص تیم فوتبال زیر 23 سال با هدایت مهدی مهدوی‌کیا نیز رخ داد و روی لباس بازیکنان امید کشورمان در رقابت‌های انتخابی جام ملت‌های زیر 23 سال آسیا هیچ برندی وجود نداشت. تیم ملی فوتبال ساحلی نیز در جام بین قاره‌ای 2021 امارات مانند دو تیم قبلی، با لباس‌هایی در مسابقات شرکت کرد که نام هیچ برندی روی آن درج نشده بود.

این اتفاقات در شرایطی رقم خورده که علاوه بر انتشار خبر تأمین البسه تمام تیم ملی تا پایان سال 2023 توسط شرکت آل‌اشپورت، در بخش تأمین کنندگان روی سایت فدراسیون فوتبال، نام آل‌اشپورت به عنوان یکی از شرکای تجاری فدراسیون ثبت شده است. همچنین غلامرضا علیخانی که گفته می‌شود خارج از فوتبال ارتباط تجاری با حمیدرضا مهرعلی، سرپرست نایب رئیسی اول فدراسیون دارد و شرکتش بارها از سوی فدراسیون فوتبال و شبکه‌های اجتماعی فدراسیون تبلیغ شده، قول داده بود البسه تیم ملی با کیفیت اصلی و تولید شده در کارخانه آل‌اشپورت تأمین شود، اما نه خبری از کیفیت لباس‌ها بوده و نه این لباس‌ها در کارخانه آل‌اشپورت تولید شده‌اند.

بازیکنان ملی‌پوش که این لباس‌ها را دریافت کرده‌اند، نسبت به کیفیت بد آن اعتراض دارند. اگر طبق ادعای علیخانی این لباس‌ها در کارخانه آل‌اشپورت تولید شده باشد، چگونه بوده که هیچ برندی روی آن درج نشده است؟ آیا شرکتی همچون آل‌اشپورت که در دنیا با تیم‌ها و کشورهای مختلف فعالیت تجاری دارد، البسه خود را بدون درج برند تجاری خود تولید می‌کند و چنین مسئله‌ای قابل باور است؟ اگر اینگونه است چگونه برای یکسری از لباس‌ها برند آل‌اشپورت زده می‌شود و برای برخی نه؟! خبرنگار تسنیم این مسئله را پیگیری کرد و به این نتیجه رسید که البسه تیم‌های ملی که بدون هیچ برندی به دست ملی‌پوشان رسیده، در یک تولیدی داخلی به نام «ابراهیمی» تولید شده و خبری از کارخانه آل‌اشپورت نبوده است.

نکته جالب اینجاست که البسه برخی تیم‌ها در تمرینات برند آل‌اشپورت را دارد، اما برخی لباس‌ها حتی در تمرینات هم فاقد این برند است. با این حال لباس‌های اصلی که مربوط به مسابقات است، چنین برندی ندارد. با این وجود برای اینکه جای خالی نوشته آل‌اشپورت روی لباس‌ها به چشم نیاید، در برخی موارد درست در همان نقطه از لباس یا شماره نوشته شده یا واژه لاتین «IR. IRAN» درج شده تا شاید بدون برند بودن لباس‌ها به چشم نیاید.

اینکه فدراسیون فوتبال اعلام کرده البسه تمام تیم‌های ملی از برند آل‌اشپورت تأمین می‌شود اما مشابه همان طرح و لباس که تولیدی یک کارخانه دیگر است را به تیم‌های مختلف می‌دهد، درست مثل ماجرای رنگ کردن گنجشک و قالب کردن آن به جای قناری می‌ماند. سؤال اینجاست که فدراسیون فوتبال چه کسی را فریب می‌دهد؟ آیا شأن تیم‌های ملی و ملی‌پوشان است که لباس‌هایی بی‌کیفیت و بدون برند به تن کنند؟ فدراسیون چرا در شرایطی که مدعی داشتن قرارداد تأمین البسه تمام تیم‌های ملی با شرکت آلمانی آل‌اشپورت تا پایان سال 2023 بوده، اقدام به تهیه البسه از جای دیگری کرده است؟ چرا در این باره هیچ توضیحی داده نشده و شفاف‌سازی صورت نگرفته است؟

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها