استاندار زنجان:

برپایی کنگره شهدا نماد قدردانی مردم است

استاندار زنجان با بیان اینکه شهیدان با خدا معامله کرده اند و جایگاهشان بهشت است، افزود: برگزاری چنین کنگره ها و یادواره هایی نماد قدردانی مردم از و ایثار خانواده شهداست که با هدف الگوگیری از راه شهیدان برگزار شده است.
کد خبر: ۱۳۴۴۶۶۷

به گزارش جام جم آنلاین  زنجان؛ محسن افشارچی در کنگره ملی 3535 سردار شهید استان زنجان که با حضور سردار سرلشکر سلامی فرمانده سپاه جمهوری اسلامی ایران، آیت اله خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان و جمعی از مدیران و مسئولین استان در مصلای بزرگ زنجان برگزار شد، برگزاری چنین کنگره ها و یادواره ها را نمادی از قدردانی مردم از جانفشانی شهیدان برای دفاع از کشور و ایثار خانواده معظم شهدا دانست و گفت: بر اساس آیه های قرآن کریم، شهدا که «عند ربهم یرزقون» هستند و خانواده این شهدا از حق بهره مندی از وجود فرزندانشان برای دفاع از استقلال و اقتدار کشور و حرکت خاص جامعه ایمانی و انقلاب اسلامی گذشتند.

مقام عالی استان با بیان اینکه انسان های مومن و شهیدان نور را از این جهان با خود به روز قیامت می برند، خاطرنشان کرد: والدین و خانواده شهدا اگر نتوانستند در این دنیا از گرمای وجودی فرزندان خود بهره مند شوند به یقین در آخرت از نور فرزندان شهید خود متنعم خواهند شد و دیگر رهروان راه شهدا نیز از این نعمت بی بهره نخواهند ماند.

وی هدف از برگزاری کنگره شهدا را ارائه الگوهایی برای سلوک فردی و اجتماعی و سلوک حکمرانی و یافتن راه های مقابله با دشمن توصیف کرد و افزود: خداوند در قرآن انسان را به دوری از خوف و حزن می خواند که من مصداق آن را در طول عمر جمهوری اسلامی مشاهده کرده ام، چنانکه ما را از حضور آمریکا در اطراف می‌ترساندند، ولی با استفاده از قرآن می توان با ایستادگی و پیروی از راه شهیدان، از خوف و حزن دوری یافت و در زندگی به کار بست.

وی تصریح کرد: هم اکنون بواسطه برپایی این کنگره، نسیم فرهنگ شهادت در استان زنجان وزیدن گرفته و باید با توسل به فرهنگ شهادت و استقامت، بیاموزیم که شهیدگونه زندگی کنیم تا خداوند خوف و حزن را از ما دور کند.

استاندار زنجان با اشاره به جایگاه والای شهیدان در آیه های قرآن کریم، ادامه داد: خداوند نام شهدا را در کنار نام انبیا و صالحین مطرح کرده و برای آنانی که با خدا معامله کرده اند و مسیر حق را پیموده اند، نعمت و پاداش بهشت را تعیین کرده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها