تحقیقات اخیر نشان داده است که شستن ظرف‌ ها با دست مزایای شگفت انگیزی برای سلامتی دارد.
کد خبر: ۱۳۴۴۰۰۶

به گزارش جام جم آنلاین، ما همیشه می‌شنویم که زنان و دختران از انجام کار‌های خانه به طور مداوم و روزانه از جمله کار شستن ظرف‌ ها با دست اظهار خستگی می‌کنند، اما آیا می‌دانستید که برخی از مطالعات و تحقیقات اخیر نشان داده است که شستن ظرف‌ها با دست مزایای شگفت انگیزی برای سلامتی دارد؟

از مهمترین مزایا و فواید ناشی از شستن ظروف با دست، موارد زیر است:

احساس استرس و عصبی بودن را کاهش می‌دهد

مطالعه‌ای که روی گروهی از افراد انجام شد نشان داد که فرایند شستن ظروف به کاهش میزان عصبی و تنش تا ۲۵ درصد کمک می‌کند.

این مطالعه بر برخی عوامل مانند میزان شستن ظروف، دمای آب استفاده شده در علاوه بر نوع پودر شوینده مورد استفاده نیزتمرکز داشته است.

حساسیت را کاهش می‌دهد

برخی از افراد با مشاهده آلودگی، کثیفی و بقایای غذا به طور خودکار احساس حساسیت می‌کنند و مطالعه‌ای که در یک مجله بین المللی منتشر شده نشان می‌دهد افرادی که ظرف‌ها را خود و با دست و بدون اتکا به ماشین ظرفشویی می‌شستند و تمیز می‌کردند، احتمال ابتلا به این آلرژی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دادند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

تقویت سیستم ایمنی بدن نیز با فرایند شستن ظروف با دست در ارتباط است، هرچند غیرمنتظره است. برخی از میکروب‌ها وجود دارند که به میزان کمی روی ظروف کثیف و هنگام برخورد با آن‌ها وجود دارند و برخی از آن‌ها در اوایل زندگی به بدن می‌رسند.

این امر باعث می‌شود سیستم ایمنی بدن آنتی بادی‌های نسبتاً زیادی در برابر آن ایجاد کند و از این رو بدن در صورت قرار گرفتن گسترده در هر زمان در برابر هر یک از این میکروب‌ها مقاومت می‌کند.

مصرف آب را کاهش می‌هد

منطقی کردن مصرف آب مهمترین چیزی است که کشور‌ها در حال حاضر در نتیجه درگیری و جنگ بین بسیاری از کشور‌ها بر سر سهم آب خود تلاش می‌کنند، و از اینجا لازم است که به منطقی استفاده کردن از آب روی آوریم.

فرایند شستن ظروف با دست در صورت انجام صحیح و بدون تکیه بر باز کردن شیر آب در تمام مدت شستشو میزان مصرف آب را نسبت به زمان استفاده از ماشین ظرفشویی کاهش می‌دهد.

به پاک کردن انواع ظروف کمک می‌کند

ماشین‌های ظرفشویی به شستن تعداد زیادی از انواع ظروف و ظروف کمک می‌کنند، اما از طرف دیگر، ظروف ظریف و برخی ظروف بزرگ وجود دارد که برای تمیز کردن آن‌ها نمی‌توان از ماشین ظرفشویی استفاده کرد و در اینجا ما مزایای بزرگ دیگر شستن ظروف با دست را مشاهده می‌کنیم زیرا می‌توان همه ظروف را صرف نظر از هر چیزی تمیز کرد آن‌ها از نظر اندازه بزرگ هستند، هرچقدر هم که حساس باشند و بدون آسیب دیدن به راحتی شسته می‌شوند.

آموزش مهارت‌های خانه داری به کودکان

اگرچه تعداد بسیار زیادی وسایل و ابزار مدرن وجود دارد که کار خانه را آسان‌تر، سریعتر و راحت‌تر کرده است، اما ممکن است این ابزار‌ها در هر زمان متوقف شوند؛ بنابراین، برای انجام این وظایف، از روش‌های معمولی دستی استفاده می‌شود، مانند شستن لباس و ظروف و ...، و در نتیجه، آموزش کودک در فرایند شستن ظروف با دست به او کمک می‌کند تا در هر زمانی که نیاز بود این کار را انجام دهد.

بنابراین، افراد خانه نباید همیشه از ماشین ظرفشویی استفاده کنند. بلکه باید مراقب باشید که هر از چند گاهی از روش دستی استفاده کنید تا از مزایای آن بهره ببرید.

منبع: بهداشت نیوز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها