سفیر ایران در سوریه:

به زودی نیرو‌های آمریکایی منطقه را ترک خواهند کرد

سفیر ایران در سوریه در مصاحبه‌ای اعلام کرد که واشنگتن به طور کامل منطقه را ترک خواهد کرد و اثری از هیچ سرباز آمریکایی باقی نخواهد ماند.
کد خبر: ۱۳۴۳۸۷۱

به گزارش جام جم آنلاین، مهدی سبحانی، سفیر ایران در سوریه امروز یکشنبه در مصاحبه‌ای اعلام کرد که واشنگتن به طور کامل منطقه را ترک خواهد کرد و اثری از هیچ سرباز آمریکایی در منطقه باقی نخواهد ماند.

سبحانی این ظهارات را در مصاحبه اختصاصی با روزنامه «الوطن» سوریه بیان کرد و گفت که سوریه در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران جایگاه بسیار برجسته‌ای دارد.

او در این خصوص گفت: «دو کشور به خوبی از نیت یکدیگر مطلع هستند و این شناخت بسیار مهم است و این حسن نیت نسبت به یکدیگر زمینه خوبی برای حرکت به سوی آینده‌ای بهتر را ایجاد کرده و هیچکس نمی‌تواند این روابط را مختل کند.»

سبحانی با بیان اینکه همه تلاش‌ها در راستای خروج کامل آمریکا از منطقه انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: «کسانی که مدعی حمایت از حقوق بشر و قوانین بین المللی هستند، در برابر حملات رژیم صهیونیستی به سوریه و ترور مخالفان این رژیم سکوت می‌کنند.

سبحانی با توجه به گشایش اخیر کشور‌های عربی در قبال سوریه، تاکید کرد که ایران به آنچه در حال رخ دادن است نگاه مثبتی دارد و از هرگونه گشایش در روابط خارجی سوریه که به نفع دولت و ملت سوریه باشد و زمینه رشد و شکوفایی را در این کشور فراهم کند، استقبال می‌کند.

سفیر ایران در دمشق همچنین در رابطه با روابط روسیه و ایران، توضیح داد: «آنچه ایران را با روسیه متحد می‌کند یک هدف مشترک در سوریه است و این هدف شکست تروریسم و ​​ایستادگی در برابر تروریست‌ها و حامیان بین المللی آن‌هاست.»

سبحانی در پایان گفت: «تروریست‌ها و حامیان بین‌المللی آن‌ها قصد سرنگونی دولت سوریه و تجزیه این کشور را داشتند و بر اساس دستور کار مشترک، ما و روسیه به سوریه کمک کردیم. این دستور کار هنوز وجود دارد و نبرد ادامه خواهد داشت. به نظر من هنوز جنگ به پایان نرسیده است و من فکر می‌کنم هیچ مناقشه‌ای بین ما و روسیه درباره ادامه همکاری‌ها در این زمینه وجود ندارد.»

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها