منابع خبری رسمی کره‌ شمالی از پرتاب آزمایشی یک موشک فراصوت جدید خبر داده اند.
کد خبر: ۱۳۳۹۹۷۲

به گزارش جام جم آنلاین، کره‌شمالی از پرتاب آزمایشی یک موشک فراصوت جدید خبر داده است.

آزمایش موشکی جدید کره شمالی از سوی رسانه‌های این کشور اعلام شده و پیش از آن نیز رسانه‌های وابسته به کره جنوبی آزمایش یک موشک جدید از سوی همسایه شمالی را اعلام کرده بودند، هرچند در آن زمان منابع کره جنوبی این شلیک را «پرتابه‌ ای نامشخص» عنوان کردند.

با این حال رسانه رسمی کره شمالی تائید کرده که پرتاب موشکی اخیر از سوی این کشور به صورت آزمایشی و یک موشک فراصوت بوده است.

منابع کره جنوبی مقصد پرتاب موشکی اخیر همسایه شمالی را آب‌ های اقیانوسی دریای ژاپن اعلام کرده بودند.

کره شمالی در سال‌های اخیر از دریای ژاپن برای آزمایش شماری از موشک‌های جدید و کوتاه بُرد خود استفاده کرده است.

این کشور همچنین به تازگی از یک مدل جدید موشک رونمایی کرده که از سکوی یک قطار پرتاب می‌شود. هدف از طراحی این موشک، تقویت قابلیت مقاومت در صورت مواجهه با حمله دشمن است.

البته این آزمایش موشکی یک روز پس از آن انجام شد که «کیم یو جونگ» معاون وزارت تبلیغات و اطلاعات حزب کارگران کره و خواهر رهبر کره شمالی، اعلام کرد که کشورش در صورت تضمین اصلِ «بی طرفی و احترام» متقابل و پایان روند اتخاذ استانداردهای دوگانه از سوی سئول، برای برگزاری نشستی با حضور رهبران دو کره آمادگی دارد.

گفتنی است «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی جمعه گذشته اعلام کرد در صورتی که کره جنوبی به نگرش خصمانه خود نسبت به این کشور پایان دهد، پیونگ یانگ برای انجام «گفتگویی سازنده» جهت بهبود روابط میان دو کره آمادگی دارد.

کیم یو جونگ در بیانیه‌ای که از طریق خبرگزاری رسمی کره شمالی منتشر شد، اعلام کرد که پیشنهاد اخیر «مون جائه این» رهبر کره جنوبی برای اعلام پایان جنگ دو کره «ایده‌ای خوب و جالب توجه» است.

«مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی سه شنبه هفته گذشته در سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل بار دیگر پیشنهاد داد که دو کره به همراه ایالات متحده و احتمالاً با پیوستن چین، پایان رسمی جنگ دو کره (۵۳-۱۹۵۰) را اعلام کنند.

به گفته مون، اعلان پایان جنگ دو کره، «نقطه محوری و مهم برای حرکت در مسیر خلق یک نظم جدید مبتنی بر آشتی و همکاری در شبه جزیره کره» خواهد بود.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها