رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران:

ادامه نابسامانی در بازار نهاده‌ های دامی / ذرت کمیاب شد

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با اشاره به وضعیت نامطلوب بازار نهاده‌های دامی، از کمیاب شدن ذرت در بازار و افزایش شدید قیمت این نهاده خبر داد.
کد خبر: ۱۳۳۹۶۷۷

به گزارش جام جم آنلاین، ناصر نبی پور، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران در گفتگو با مهر با اشاره به تجمع مرغ داران مقابل وزارت جهاد کشاورزی در روز گذشته، گفت: تولید کنندگان به دلیل شرایط بسیار نامطلوب تولید مقابل وزارت جهاد کشاورزی جمع شده‌اند تا مسئولان به خواسته‌های آنان رسیدگی کنند.

وی با اشاره به اینکه قیمت مصوب تخم مرغ با توجه به افزایش نرخ مصوبه‌های تولید باید اصلاح شود، اظهار داشت: علیرغم وعده‌های مختلف هنوز این اتفاق نیفتاده و تولید کنندگان به شدت در حال زیان هستند.

نبی پور با اشاره به وضعیت نامطلوب بازار نهاده‌ های دامی تصریح کرد: حدود ۸۰ روز است که ذرت به مرغداران تعلق نگرفته و طی این مدت آنها مجبور بودند این نهاده‌ها را از بازار آزاد تأمین کنند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران تأکید کرد: قیمت ذرت در بازار آزاد هم اکنون به کیلویی ۶,۲۰۰ تومان رسیده و با توجه به کمبود شدید پیش بینی می‌شود تا پایان هفته جاری این رقم به کیلویی ۸ تا ۹ هزار تومان افزایش یابد در حالی که قیمت مصوب آن کیلویی ۱,۹۰۰ تومان است.

وی قیمت تمام شده هر کیلوگرم تخم مرغ را در صورتی که ذرت با نرخ مصوب به دست تولیدکننده برسد، بیش از ۱۹ هزار تومان اعلام کرد و گفت: هم اکنون میانگین قیمت تخم مرغ درب مرغداری حدود ۲۰ هزار تومان است.

نبی پور افزود: در چنین شرایطی دولت به مرغداران فشار می‌آورد که قیمت تخم مرغ را پائین بیاورند. این در حالی است که خود تولیدکنندگان به شدت در حال زیان هستند و قادر به تأمین نهاده‌های مورد نیاز تولید نیستند.

وی تاکید کرد: زمانی که قیمت تخم مرغ به شدت کاهش یافته بود تولیدکنندگان از مسئولان وقت دولت دوازدهم درخواست کمک کردند اما به این درخواست توجهی نشد در نتیجه تولیدکنندگان نیز مرغ‌ها را به کشتارگاه فرستادند.

رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با بیان اینکه چنین وضعیتی را پیش بینی کرده بودیم، گفت: اردیبهشت امسال نیز بنده به وزیر وقت جهاد کشاورزی دولت دوازدهم در این زمینه تذکر داده بودم که در صورت تداوم سیاست‌های غلط، با گرانی تخم مرغ مواجه خواهیم شد چرا که برای تولیدکنندگان نگهداری مرغ‌های تخم گذار به صرفه نبود و آنها را به کشتارگاه فرستادند.

نبی پور درباره اینکه چه تعداد مرغ به کشتارگاه فرستاده شده است؟، افزود: جمعیت زیادی از مرغ‌های تخم گذار به کشتارگاه فرستاده شدند و طبق اعلام مسئولان مربوطه فقط در استان خراسان رضوی که از بزرگترین تولیدکنندگان تخم مرغ کشور است، ۵ میلیون قطعه مرغ تخم گذار به کشتارگاه رفته است.

رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران ادامه داد: به عبارتی از جمعیت حدود ۱۲ میلیونی مرغ تخم‌گذار استان خراسان رضوی تنها ۷ میلیون قطعه مرغ باقی مانده است و طبق اعلام مسئولان استان ۳۷ تا ۴۰ درصد ظرفیت مرغداری‌های تولیدکننده تخم مرغ، در این استان هم اکنون خالی است.

نبی پور با اشاره به اینکه وضعیت در سایر استان‌های کشور نیز بهتر از این نیست، گفت: وقتی تولیدکنندگان حدود چهار ماه تخم مرغ را ۴۰۰۰ تا ۴,۵۰۰ تومان زیر قیمت عرضه می‌کردند، بدیهی بود که چنین وضعیتی ایجاد می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها