مرکز درمان ناباروری اردبیل

استفاده از بلاستوسیست در درمان نازایی

متخصص زنان و زایمان مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاد دانشگاهی اردبیل از آغاز انتقال بلاستوسیت جهت افزایش احتمال لانه‌گزینی در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی اردبیل خبرداد.
کد خبر: ۱۳۳۸۹۱۵
استفاده از بلاستوسیست در درمان نازاییبه گزارش جام جم آنلاین اردبیل الهام فیروزی گفت: این روش درمانی به همت تیم جنین‌شناسی مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان اردبیل انجام گرفت.
وی هدف از استفاده از این روش را افزایش میزان لانه‌گزینی جنین در رحم مادر ذکر کرد و افزود: استفاده از بلاستوسیست در پژوهشگاه رویان وابسته به جهاد دانشگاهی به صورت موفقیت‌آمیز به مرحله عمل رسیده بود.
دکتر فیروزی ادامه داد: بلاستوسیست به مرحله‌ای از مراحل جنینی بین سه تا پنج روزه گفته می‌شود که توده‌ای متشکل از ۱۰۰ سلول یا بیشتر است، سلول تخمی می‌باشد که طی تقسیم‌های متوالی در لوله فالوپ به وجود می‌آید و در رحم، مانند توپی توخالی با درونی پر از مایع است.
وی اظهارکرد: این توده سلولی بعد‌ها لایه‌های مقدماتی بافت آندودرم، مزودرم و اکتودرم را تشکیل می‌دهد.
وی با بیان اینکه در روش‌های کمک باروری از قبیل IVF، بلاستوسیست در آزمایشگاه تشکیل می‌شود، افزود: پس از مرحله تخمک‌کشی از تخمدان یا پانکچر، تخمک‌ها با اسپرم بارور شده و در نهایت جنین تشکیل می‌شود. سلول‌های جنین در طول پنج تا ۶ روز تکثیر و تقسیم می‌شوند تا بلاستوسیست شکل بگیرد، جنین‌هایی که تا این مرحله از رشد زنده می‌مانند پس از انتقال به داخل رحم با میزان موفقیت بیشتری لانه‌گزینی می‌کنند و احتمال حفظ بارداری افزایش می‌یابد.
دکتر فیروزی با اشاره به استفاده از روش‌های نوین برای بالا بردن میزان موفقیت درمان در مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: تمام تلاش ما رفع مشکل نازایی زوجین و امیدآفرینی در خانواده‌هاست.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها