در زمان انتخاب و خرید کفش مسلما بارها خواسته‌اید کفش جیر انتخاب کنید چرا که زیبایی بسیاری دارد اما امان از روزی که کثیف شوند نه تنها زیبایی خود را از دست می‌دهند که حتی به کفشی زشت تبدیل می‌شود.
در زمان انتخاب و خرید کفش مسلما بارها خواسته‌اید کفش جیر انتخاب کنید چرا که زیبایی بسیاری دارد اما امان از روزی که کثیف شوند نه تنها زیبایی خود را از دست می‌دهند که حتی به کفشی زشت تبدیل می‌شود.
کد خبر: ۱۳۳۸۳۷۷

به گزارش جام جم آنلاین، تمیز کردن کفش‌ های جیر کار سختی است اما می‌توان با شگردهایی زیبایی و تمیزی آن را حفظ کرد.

کفش خشک باشد

جیر یک لایه‌ نرم دارد که می‌توانید با استفاده از برس مخصوص کفش جیر به‌راحتی آن را تمیز کنید اما مراقب باشید که کفش حتما خشک باشد.

چرا که کفش‌های جیر در برابر آب و رطوبت بسیار آسیب‌پذیر هستند به همین خاطر توصیه می‌شود قبل از تمیز کردن کفش جیر حتما از خشک بودن آن مطمئن شوید.

برس را به عقب و جلو نکشید و در یک جهت کفش را برس بزنید. اما زمانی که کفش‌تان را واکس می‌زنید، پرزهای جیر در یک جهت فشرده می‌شود.

برای اینکه پرزها از حالت فشردگی خارج شوند بهتر است بعد از واکس‌زدن با استفاده از برس مخصوص کفش جیر، کفش را به‌صورت رفت‌وبرگشت برس بزنید.

از پاک‌ کن لوازم التحریر استفاده کنید

اگر لکه‌های روی کفش با برس‌کشیدن پاک نمی‌شود، می‌توانید از یک مدادپاک‌کن یا یک تکه سوهان لاستیک استفاده کنید.

بعد از تمیز کردن کفش روی آن یک لایه اسپری محافظ کفش بزنید. این کار باعث می‌شود که کفش‌تان دیرتر کثیف شود.

تعلل نکنید

لکه‌ های چربی معمولا به‌سختی از روی کفش‌های جیر پاک می‌شوند و اگر در پاک‌کردن سریع این لکه‌ها تعلل کنید، کفش خیلی زود زیبایی اولیه‌ خود را از دست می‌دهد.

نشاسته‌ ذرت برای از بین بردن لکه‌های تازه‌ چربی مفید است. می‌توانید مقداری نشاسته را روی لکه بپاشید و بگذارید یک شب تا صبح بر روی کفش بماند. روز بعد کفش را برس بزنید و سپس بر روی لکه‌ اتو بکشید.

کفش را خشک کنید

اگر شما برای تمیز کردن کفش جیر آب زیادی استفاده کرده‌اید، کاغذ خشک‌کن را داخل کفش قرار بدهید تا به جذب آب اضافی کفش کمک کند.

مچاله‌ کردن کاغذ و قراردادن آن داخل کفش به حفظ شکل ظاهری آن نیز کمک می‌کند. توصیه می‌شود از روزنامه استفاده نکنید، زیرا ممکن است جوهر نوشته‌های روزنامه به کفش شما نفوذ کند و ظاهر کفش خراب شود.

سرکه را جدی بگیرید

اگر لکه با تمامی راه‌های بالا تمیز نشد با استفاده از مقداری سرکه‌ سفید با پارچه یا دستمال نرم آن را تمیز کنید.

دستمال آغشته به سرکه را بر روی لکه بکشید و بعد از خشک‌شدن برس بزنید. این یک روش مناسب برای از بین‌بردن لکه‌ های نمک نیز هست.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها