فارس: سرلشگر فیروزآبادی در جمع فرماندهان ارتش به تشریح چگونگی اشراف فرمانده کل قوا بر اقدامات و عملکرد نیروهای مسلح و نیز هدایت قرارگاه فرماندهی خاتمالانبیاء(ص) پرداخت.
کد خبر: ۱۳۳۷۹۹

سردار سرلشگر حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح که عصر روز پنج شنبه در مراسم دانشآموختگی شانزدهم دوره دانشجویان دانشگاه دافوس ارتش سخن میگفت، اظهار داشت: موضوع علم در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش و نیز دیگر نیروهای مسلح، علم برای عمل است و چه عملی پرافتخارتر از جهاد در راه حفظ و دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.
وی از افسران این دانشگاه خواست تا دو نکته مهم را در بینش خود به یاد داشته باشند و در خصوص نکته اول گفت: همیشه به یاد داشته باشید که جمهوری اسلامی در سطحی از اقتدار و عظمت در جهان ایستاده که به برکت انقلاب، دفاع مقدس و تلاش مدیران به وجود آمده است و سیاست های کلی و اجرایی کشور نیز در جایگاهی بسیار پیشرفتهتر از دو دهه گذشته قرار دارد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: دوم اینکه تهدیدات کشور نیز همسو با رشد و عظمت نظام، بیشتر شده است. در دو دهه گذشه ما بر اساس تهدید هم تراز، طرح ریزی میکردیم اما امروز باید بر اساس تهدیدات فرامنطقهای و براساس تهدید ابرقدرتها و دشمنان روشن این نظام یعنی آمریکا و همدستانش اقدام کنیم.
فیروزآبادی خاطرنشان کرد: در بخش نیروهای مسلح و استراتژی دفاعی و نظامی کشور، شاهد رشد، انسجام و پیوستگی قوی و مبتنی بر علم و دانش نظامی و تجربیات دفاع مقدس هستیم.
امروز نیروهای مسلح ایران در وحدت کامل به سر برده و به یک جایگاه رشد یافته رسیده است.
وی در ادامه به بیان یک ابتکار رهبر معظم انقلاب در بخش نظامی پرداخت و افزود: با ابتکار فرمانده معظم کل قوا، یک عامل جدید به عنوان اشراف کلی فرماندهی در استراتژی مدیریت نظامی ایجاد شده و 5 دوره است که به اجرا گذاشته می شود بدین صورت که در هر سال یکبار هر فرمانده و ستاد نیرو و مسئول سازمان در نیروهای مسلح، جزییات سازمان خود را وارسی و گزارش می کند و این گزارشها در مرکزیتی از کارشناسان برجسته نیروهای مسلح تجزیه و تحلیل می شود و سپس پیشنهاداتی برای ارتقاء آن بخش به محضر رهبر معظم انقلاب تقدیم میشود. ایشان نیز بعد از ملاحظه این موارد و ارزیابی، تصمیمات لازم را گرفته و اینگونه سازمان نظامی مربوطه را اداره می کنند.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: شاید از نظر سیاسی، تهدیدات درصد کمی داشته باشد ولی از نظر نظامی و با رویکرد ارزیابیهای ما، بایستی همیشه تهدید را 100 درصد تلقی کنیم و لذا از سال 1379 قرارگاه فرماندهی کل قوا با نام خاتمالانبیاء (ص) از شکل سازمانی و غیرفعال به صورت فعال درآمده و جنگهای منطقه و نکات مهم آنها را بررسی میکند.
سرلشگر فیروزآبادی افزود: از آن روز حرکت ما برای طرح ریزی و بررسیهای عملیاتی به منظور مقابله با تهدیدات در نیروهای مسلح آغاز شده و به جاهای خوبی هم رسیده است.
وی با بیان اینکه همانطور که نیروهای مسلح ما در انقلاب مایه آبرومندی مسلمانان شد امروز نیز با اقتدار و پیشرفت خود موجب خشنودی و سرافرازی ارتشهای مسلمان است، اظهار داشت: به جای آنکه امروز مسلمانان و کشورهای اسلامی تحقیر شوند ابرقدرتها تحقیر شدهاند.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه امروز ارتش در بهترین وضعیت خود قرار دارد از فرماندهان خواست با ایمان، شجاعت و تجربه خود برای اقدامات بزرگ در برابر دشمنان، نیروهای خود را آماده کنند و اظهار داشت: طرحریزیهای گذشته برای دشمنان هم تراز امروز دیگر کاربردی ندارد که در این راستا تجهیزات جدیدی نیز طراحی شده و کارهای زیادی برای آمادگی نیروها انجام شده است.
فیروزآبادی با تاکید بر اینکه نمیتوان با نگاه گذشته در این میدان موفق شد، شرط آن را ارتقا یافتن و شناسایی فضای جدید دانست و گفت: امروز ارتباطات، پدافند غیرعامل و قرارگاه ها در اولویت قرار گرفته است و بایستی دکترین جدید نیروها را شناخت. باید دکترین نیروها هر روز موثرتر و کارآمدتر باشد و چارچوبهای منجمد شکسته شود. البته این مسئله به معنای شکستن اصولی نیست بلکه ابتکارات، نواندیشی و تحرک لازم دارد.
وی همچنین اعلام کرد: راهبرد نیروی دریایی ما از نیروی سطحی به زیرسطحی تغییر کرده، نیروی هوایی از نگاه جنگ هوایی به پدافند هوایی تغییر راهبرد داده و البته دفاع هوایی هم لازم است و نیروی زمینی هم باید ساختار گذشته را بشکند.
فیروزآبادی همچنین خطاب به افسران فارغ التحصیل دافوس گفت: شما بعد از ورود به نیروهای خود باید مشوق این پیشرفتها بوده و پشتوانه ابتکارات باشد.
وی همچنین از افسران و فرماندهان نظامی خواست تا محبت به خانواده خود که مورد تاکید فرمانده معظم کل قواست را فراموش نکنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها