در میان تمام سبزیجاتی که به کاهش وزن کمک می کنند، نقش برخی از آنها در از بین بردن چربی های اضافه بدن شناخته شده تر است.
کد خبر: ۱۳۳۷۸۳۲
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، در اینجا ۶ گزینه گیاهی که به شما را به اهداف کاهش وزن تان بیشتر نزدیک می‌کنند، معرفی شده اند:
کاهو: کاهو سرشار از فیبر٬ ویتامین ث، فولات و منگنز است و احتمال تمایل شما به دسر یا پرس دوم بشقاب غذا را بسیار کاهش می‌دهد.

آووکادو: دارای مقادیر مناسب اسید‌های چرب غیراشباع تک زنجیره است که در چربی سوزی شکم٬ نقش دارند. همچنین آووکادو حاوی ۲۰ نوع ماده مغذی ضروری مثل فیبر٬ پتاسیم٬ ویتامین‌ای و اسید فولیک است. کسانی که از آووکادو به صورت منظم در برنامه غذایی خود استفاده می‌کنند٬ شکر کمتری مصرف کرده و شاخص توده بدنی و سایز دور کمر آن‌ها نیز کمتر است.

تخم کدو: حاوی مواد معدنی ضروری مثل آهن٬ فسفر و منیزیم است و منبع بسیار خوب عنصر روی نیز بشمار می‌رود. تخم کدو سرشار از آنتی اکسیدان بوده و بیماری‌های قلبی را نیز کاهش می‌دهد.

فلفل سبز: سرشار از ویتامین ث بوده که اثر چربی سوزی دارد. بنابر مطالعات، کسانی که دچار کمبود ویتامین ث هستند٬ چربی اندوخته بیشتری در بدن خود دارند. پس خوردن میوه‌ها و سبزیجاتی که منبع این ویتامین هستند٬ می‌تواند بدن را به سوی چربی سوزی سوق بدهد.

کلم پیچ: این سبزی٬ سرشار از کلسیم است که به چربی سوزی و کاهش سایز کمر کمک می‌کند. کلم پیچ حاوی آهن و لوتئین (ویتامین چشم) است.

لیمو ترش: بین مصرف لیمو ترش و کاهش وزن رابطه وجود دارد. موقع خرید، لیمو‌هایی رو انتخاب کنید که سفت و نسبت به اندازهشان٬ سنگین باشند و پوست براق داشته باشند و رنگشان هم سبز تیره باشد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها