روغن جوجوبا چیست؟ خواص روغن جوجوبا و نحوه مصرف آن

روغن جوجوبا آنقدر ملایم و سبک است که می توان از آن به عنوان روغن حامل برای ترکیب کردن با سایر اسانس ها و روغن های ضروری استفاده کرد. خواص روغن جوجوبا و مضرات احتمالی آن را در این مقاله مورد بررسی قرار خواهیم داد.بسیاری از مردم از روغن جوجوبا به عنوان بخشی از روال مراقبت از پوست روزانه خود استفاده می کنند و دلایل خوبی برای استفاده از آن دارند.
کد خبر: ۱۳۳۶۹۰۴
شواهد زیادی وجود دارد که ثابت می کند استفاده از روغن جوجوبا خالص به عنوان راه حل درمانی برای آکنه، خشکی پوست و بسیاری بیماری پوستی دیگر تاثیر گذار است.

روغن جوجوبا در اولین سال هایی کشف شد در صنعت و تولید عطر سازی مورد استفاده قرار گرفت. در سال های اخیر، اغلب در صنعت زیبایی نیز کاربرد داشته است.

این روغن که تأثیرات زیادی بر زیبایی و سلامتی پوست دارد، باعث می شود پوست شفاف تر و زیباتر به نظر برسد. از سوی دیگر، روغن جوجوبا بر زیبایی موها نیز تأثیر می گذارد، پوست سر را تغذیه می کند که از خشکی و ایجاد شوره جلوگیری می کند. همچنین به موهای آسیب دیده کمک می کند تا درخشش طبیعی خود را بازیابند.
 
روغن جوجوبا چیست؟ خواص روغن جوجوبا و نحوه مصرف آن
خواص روغن جوجوبا

روغن جوجوبا در زمینه های زیبایی و سلامتی بسیار کاربرد دارد و دارای خواص بسیاری است که در این مقاله به تعدادی از آن ها می پردازیم:

فواید روغن جوجوبا برای پوست

1-روغن جوجوبا یک مرطوب کننده عالی برای پوست است. مانع از حذف رطوبت در پوست می شود و پوست را تغذیه و آبرسانی می کند.
 
2-این روغن که به پاکسازی عمیق پوست کمک می کند، پوست را از بقایای آرایش باقی مانده نیز پاک می کند.
 
3-دارای خواص ضد باکتریایی قوی است. به این ترتیب از تشکیل باکتری و قارچ بر روی سطح پوست جلوگیری می کند.
 
4-به دلیل داشتن خواص ضد التهابی، به بهبود زخم ها و جراحات کمک می کند.
 
5-روغن جوجوبا در درمان آکنه و جوش بسیار موثر است. همچنین از تشکیل آن ها در طول استفاده منظم جلوگیری می کند.
 
6-بافت این روغن بسیار شبیه به چربی خود پوست است. به این ترتیب اثرات مثبتی روی پوست های خشک، چرب یا معمولی دارد.
 
7-به تعادل رطوبت و نرمی پوست کمک می کند.
 
8-وقتی روغن جوجوبا به طور منظم بر روی پوست ماساژ داده شود، از تشکیل سلولیت سطح پوست جلوگیری می کند.
 
9-این روغن به جلوگیری از علائم ترک سطح پوست در دوران بارداری یا در نتیجه افزایش و کاهش وزن کمک می کند.
 
10-کرم های مورد استفاده برای پاها، حاوی روغن جوجوبا از ایجاد بوی نامطبوع و عرق روی پا جلوگیری می کند.
 
11-در نهایت، این روغن نوعی ضد چروک عالی برای پوست، در همه سنین است. به پوست کمک می کند تا حالت ارتجاعی و شادابی از دست رفته خود را بازیابد. همچنین تولید کلاژن پوست را افزایش می دهد.
 
12-اگر می خواهید درمانی با اثر سریع تر برای زخم امتحان کنید، روغن جوجوبا ممکن است در روند بهبود سریع تر تاثیر گذار تر باشد. خواص درمانی طبیعی روغن جوجوبا همراه با ویتامین E موجود در آن می تواند ظاهر زخم ها را در مدت کوتاهی به حداقل برساند.
 
13-آسیب ناشی از نور خورشید می تواند آب بدن شما را کاهش داده و باعث پوسته پوسته شدن سطح پوست شود. روغن جوجوبا به دلیل دارا بودن ویتامین E، پوست را ترمیم کرده، رطوبت پوست را افزایش می دهد و باعث تسکین علائم آفتاب سوختگی می شود.

فواید روغن جوجوبا برای مو

پوست سر را مرطوب و تغذیه می کند. به این ترتیب از ایجاد شوره جلوگیری می شود.
 
به رشد سریعتر موها کمک می کند.
 
رویش مجدد مو را حمایت می کند.
 
از شکنندگی موها جلوگیری می کند.
 
ظاهری نرم، شاداب و براق به موها می بخشد.
 
روغن جوجوبا چیست؟ خواص روغن جوجوبا و نحوه مصرف آن
نحوه مصرف روغن جوجوبا

روش های زیادی برای استفاده از روغن جوجوبا وجود دارد. توصیه می کنیم علاوه بر استفاده مستقیم از آن بر روی پوست، این روغن را از محصولات مراقبتی پوست تهیه کنید که می توانید از آن در دستور تهیه ماسک های زیبایی در خانه نیز استفاده کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که استفاده مستقیم بر روی پوست ممکن است دارای اثرات آلرژیک باشد.

می توانید مقدار کمی روغن جوجوبا را روی پنبه بمالید و صورت خود را توسط آن تمیز کنید تا آرایش شما کاملا پاک شود و همزمان پوست شما احیا و باسازی می شود.

برای استفاده به عنوان یک محصول مراقبت از پوست می توانید 1 قاشق چایخوری روغن جوجوبا را در نظر بگیرید و آن را روی پوست تمیز و خشک خود ماساژ دهید و نیم ساعت صبر کنید. سپس پوست خود را با آب ولرم تمیز بشویید.

استفاده دیگر این است که 1 قاشق چایخوری روغن جوجوبا را به مرطوب کننده پوست خود اضافه کنید، خوب مخلوط کرده و روی پوست خود بمالید. به این ترتیب پوست شما مرطوب و تغذیه می شود. این روش را می توانید برای صورت، دست، خشکی لب و ترک خوردگی بخصوص در فصل زمستان استفاده کنید.

برای استفاده از روغن جوجوبا از ریشه تا انتها ساقه های مو و ماساژ دادن پوست سر با حرکات دایره ای باعث تغذیه و گردش خون در پوست سر می شود.

همچنین شانه زدن موها با شانه دندانه درشت نیز به نفوذ روغن به همه نواحی کمک می کند. همین طور لازم است موها را جمع کرده، نیم ساعت تا 45 دقیقه صبر کنید و سپس آن ها را با آب گرم و شامپو بشویید. با این حال، شستن 2 تا 3 بار با شامپو برای پاکسازی بهتر مو از روغن کاملاً اشتباه خواهد بود، تنها یک بار شامپو زدن کافی است. در غیر این صورت، پوست سر خشک می شود و تغذیه موها کاهش می یابد.

روغن جوجوبا را می توان هم به عنوان تغذیه کننده پوست سر و هم به منظور نرم کننده مو استفاده کرد. به عنوان مثال، اگر روغن جوجوبا را به موهای تمیز و خشک خود بمالید بدون این که به ریشه برسید، حالت دادن به آن آسان تر خواهد بود. به این ترتیب موهای شما راحت تر شانه می شوند و نمی شکنند.

در برخی منابع، به جای ماساژ مو با روغن جوجوبا توصیه می شود روغن جوجوبا را در شامپو مخلوط کرده و موها را با این ترکیب بشویید. با این حال مراقبت از موها با مخلوط کردن روغن جوجوبا با روغن های طبیعی و مغذی مانند روغن زیتون، روغن بادام یا استفاده از آن به تنهایی منطقی تر خواهد بود.
 
روغن جوجوبا چیست؟ خواص روغن جوجوبا و نحوه مصرف آن
مضرات روغن جوجوبا

از آن جا که روغن جوجوبا ضد حساسیت است، به طور کلی استفاده موضعی از آن بی خطر تلقی می شود. با این حال، موارد نادری وجود دارد که در آن روغن جوجوبا واکنش آلرژیک ایجاد کرده است که موجب بروز علائم آلرژیک شامل کهیر و خارش بوده است.

برای جلوگیری از این عوارض احتمالی، حتماً قبل از استفاده از روغن جوجوبا یک تست پچ بر قسمت کوچکی از پوست انجام دهید. ضمن اینکه اکیدا توصیه میکنیم روغن جوجوبای اصل را از فروشگاه های معتبر مانند بکرینا تهیه کنید و از مصرف روغن های ناخالص جدا خودداری کنید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها