رئیس بیمارستان دکتر محمدکرمانشاهی ؛

کودکان طعمه کرونای دلتا

4 کودک به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بعثت سنندج بستری هستند

رییس بیمارستان بعثت سنندج گفت: متاسفانه در پیک پنجم کرونا، کودکان نیز از ابتلا به این ویروس در امان نماندند و در حال حاضر 4 کودک در بیمارستان بعثت سنندج بستری هستند.
کد خبر: ۱۳۳۶۲۸۷
به گزارش جام جم آنلاین کردستان، برهان مرادویسی پیش از ظهر امروز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران از بستری شدن 41 کودک مبتلا به کرونا از ابتدای سال جاری تا کنون در این بیمارستان خبر داد و اظهار کرد: تعداد بستری شدگان به دلیل مبتلا شدن به کرونا در استان کردستان هر روز بیشتر می شود و در موج پنجم کودکان و نوجوانان را هم درگیر کرده است.

وی افزود: اگر چه بارها هشدارهای زیادی راجع به مصون نبودن کودکان و اطفال از کرونا، از سوی پزشکان و مسئولان در رسانه ها به گوش رسیده، اما هنوز برخی از والدین نسبت به هشدارها حساس نبوده و با نادیده گرفتن آن به بازی کودکان خود در شرایط کرونایی بیشتر اهمیت می دهند.

رییس بیمارستان بعثت سنندج ادامه داد: برخی به اشتباه تصور می‌کنند که کودکان به بیماری کرونا مبتلا نمی‌شوند و این در حالی است که ویروس کرونا می‌تواند تمام گروه‌های سنی از نوزاد یک روزه تا سالمند را مورد آسیب جدی قرار دهد.

مرادویسی یادآور شد: آمارها نشان می دهد که نسخه‌های قبلی ویروس کرونا در قبال کودکان میزان سرایت‌پذیری کم‌تری داشتند، در حالی که جهش دلتا به طور جدی کودکان را مورد هجمه و آسیب قرار می‌دهد و بر همین اساس والدین باید به علائم کرونا در کودکان خود حساس باشند و با شناسایی به موقع نسبت به درمان آن اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه کرونا دلتا سرایت پذیری و قدرت تهاجم بالایی دارد و کودکان و اطفال را هم درگیر می کند، بیان کرد: سوش غالب استان در حال حاضر «دلتا» است که علاوه بر علایم قبلی کرونا، ابتدا علایم سرماخوردگی را بروز می دهد و افراد باید با مشاهده علایمی از جمله گلو درد، تب و آبریزش بینی بلافاصله به دکتر مراجعه کنند.

رییس بیمارستان بعثت سنندج رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک را همچنان لازمه مبارزه با کرونا عنوان کرد و گفت: اگر چه شاید برای برخی رعایت پروتکل های بهداشتی سخت باشد اما حتما باید به کودکان و اطفال هم آموزش داده شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها