رئیس بیمارستان دکتر محمدکرمانشاهی ؛

کودکان طعمه کرونای دلتا

دکتر فریبا ویسی اظهار داشت: تعداد کودکان مبتلا به کرونا در استان نسبت به ماه قبل سه برابر شده است و هنوز پاسخ قطعی به این سوال که چرا کودکان بیشتر در معرض کرونای دلتا هستند وجود ندارد.
کد خبر: ۱۳۳۳۶۷۲

به گزارش جام جم آنلاین کرمانشاه؛  رئیس بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی گفت:  هر چند بیش از ۸۰ درصد کودکان مبتلا، دارای علائم متوسط و خفیف هستند، برخی از کودکان هم با عوارضی با شدت بیشتر و درگیری‌های قلبی، کلیوی و کبدی مراجعه می‌کنند که در بلند مدت بر سلامت آن‌ها تاثیر گذار خواهد بود.

وی افزود: شروع علائم در سویه دلتا بصورت ناگهانی و با احساس کوفتگی، بدن درد، سردرد، گلودرد، درد شکمی، استفراغ، تب و بی اشتهایی و سرفه در کودکان بروز می‌کند و در کودکان سه  سال به بالا زدن ماسک با سایز مناسب الزامی است.

دکتر ویسی تصریح کرد:  لود بسیار زیاد ویروس در حفره‌های دهان و بینی و شدت و سرعت انتشار بالا دو ویژگی این سویه نسبت به گونه‌های قبلی است.

 وی همچنین گفت: در سویه‌های قبلی، کرونا در هر فرد بیمار  قابلیت سرایت به حدود سه نفر را داشت،  اما فرد مبتلا به کرونای دلتا با یک سرفه و عطسه به راحتی می‌تواند در یک فضای بسته دهها نفر را مبتلا کند.

این مسئول تاکید کرد:  کرونا ویروسی ناشناخته است  و درمان قطعی ندارد ،ویروسی وحشی‌تر از دلتا در راه است که ممکن است به زودی جهان را درگیر  کند و تنها راه گریز از این ویروس، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، زدن ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از دورهمی‌ها است.

 دکتر فریبا ویسی با اشاره به اینکه سویه دلتا به خاطر جهش‌هایی که در آن ایجاد شده با سیستم‌های تشخیصی فعلی و انجام تست PCR ممکن است تشخیص داده نشود و تست منفی نمی‌تواند نشانه‌ای برای مبتلا نبودن فرد به کرونا باشد گفت: نکته قابل توجه اینکه همه بیماران مبتلا به کرونا که به بیمارستان مراجعه می کنند ، سابقه حضور در دورهمی‌ها، تجمعات، عروسی‌ها و میهمانی‌ها را داشته اند.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها