معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان:

سومین جشنواره رسانه و عدالت بستری برای ارج نهادن به خدمات شایستگان عرصه پیشگیری است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان:

گام اول پیشگیری از حاشیه نشینی در کرمان به خوبی برداشته شده است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت:خوشبختانه گام اول پیشگیری از حاشیه نشینی و اقدامات پایگاه پیشگیری و انسجام بخشی اجتماعی، قضایی به خوبی برداشته شده است.
کد خبر: ۱۳۳۵۷۹۷

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛سیدمهدی قویدل،در جلسه بررسی طرح علمی پیشگیری از حاشیه نشینی باهمکاری جهاددانشگاهی،افزود:دبیرخانه شورای پیشگیری از وقوع جرم،برنامه‌های با محوریت پیشگیرانه و در راستای اهداف این معاونت را اجرا و سهم هر یک از دستگاه ها در مقوله پیشگیری را مشخص می کند.

وی ادامه داد:بر اساس سند تحول،یکی از برنامه‌های مهم معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان تهیه سیمای جرائم است که بررسی 10 اتهام اول استان در دستور کار و راهکارهای متناسب نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود:براساس دستورالعمل نحوه تعامل و مشارکت نهادهای مردمی با قوه قضائیه نیز سازمان های مردمی نهاد،نخبگان،فرهنگیان و اساتید دانشگاه در امر مهم پیشگیری دخیل می شود،به علاوه هیئت امنای مساجد و سایر گروه هایی که دارای اساسنامه و راهبرد خاص می باشند نیز در این مقوله ورود خواهند کرد.

قویدل گفت:یکی از موضوعاتی که معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در سال ۹۹ به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داده، پیشگیری از حاشیه نشینی و توانمندسازی جوامع روستایی بوده است و در این راستا محله صنعتی کرمان به صورت پایلوت انتخاب و سپس پایگاه پیشگیری و انسجام بخشی اجتماعی-قضایی در این محله راه اندازی شد که همچنان با همکاری نهادهای مردمی و تبیین سهم هر یک از دستگاه ها به فعالیت می پردازد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان اظهار داشت:خوشبختانه گام اول پیشگیری از حاشیه نشینی و اقدامات پایگاه پیشگیری و انسجام بخشی اجتماعی-قضایی به خوبی برداشته شده است و امیدواریم با استفاده از ظرفیت نخبگان، مجامع علمی و نهادهای مردمی در آینده شاهد اثربخشی بیشتری در این زمینه باشیم.

قویدل،با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه مشترک با جهاد دانشگاهی کرمان گفت: این تفاهم نامه در راستای مسائل آموزشی،مطالعاتی و پژوهشی و افکارسنجی تدوین شده و دارای پشتوانه علمی بسیار خوب می باشد و امید است بتوانیم در قالب این تفاهم نامه و با مشارکت و هم افزایی اهداف پیشگیرانه را به نحو احسن پیاده‌سازی کنیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها