معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان:

گام اول پیشگیری از حاشیه نشینی در کرمان به خوبی برداشته شده است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان:

نهادینه سازی پیشگیری بسیاری از مشکلات کنونی را کاهش می دهد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت:در صورتیکه امر پیشگیری در همه دستگاه ها و تمامی لایه های اجتماع نهادینه سازی شود، از بسیاری مشکلات کنونی کاسته خواهدشد.
کد خبر: ۱۳۲۸۹۸۹
به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛سیدمهدی قویدل،با تاکید بر تقدم امر پیشگیری بر هر اقدام دیگر افزود:مقوله پیشگیری دارای تعریف گسترده و همچنین نیازمند اقدامات گسترده می باشد.

قویدل،ابراز امیدواری کرد:بتوان گام های مثبت، برنامه های هدفمند و هم راستا باحرکت جرایم و آسیب ها جهت ارتقا آگاهی های عمومی جامعه برداشته و حرکتی نوین در این زمینه آغاز شود.

وی ادامه داد:چنانچه امر پیشگیری را در همه دستگاه ها نهادینه کنیم از بسیاری مشکلات کنونی کاسته خواهد شد وهمکاران مجموعه معاونت اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم به عنوان دیده بانان پیشگیری وظیفه خطیر و مهمی در خط مقدم دفاع از این امر مهم را برعهده دارند.

قویدل،با تاکید بر اینکه چنانچه در موارد مختلف ابتدااقدامات پیشگیرانه انجام نشود،هزینه زیادی به جامعه تحمیل خواهد شد افزود:ازاین رو توجه به امور پیشگیرانه همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضائیه بوده و هست.

این مقام قضایی گفت:از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه تعداد ۴۴برنامه به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان ابلاغ شده است که همه این برنامه ها به صورت جدی توسط همکاران پرتلاش و زبده معاونت در حال انجام است.

قویدل بیان کرد: توسط این معاونت در سه ماهه ابتدایی سال جاری تعداد  ۲۴۸ نشست تخصصی و۵۰ کارگاه آموزشی برگزار،٢ تفاهم نامه منعقد،۹۰خبر تولیدو منتشر،۶٣ تولید محتوا تدوین،٢۵۵دقیقه برنامه رادیویی وتلویزیونی تولید و ۳۶۵ مکاتبه با ادارات مختلف انجام شده است.
 
وی گفت:همچنین در مدت مذکور مکاتبات واصله ۱۰۲۵مورد بوده است که در مجموع مکاتبات معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان نسبت به سال گذشته بیش از ۷۰ درصد رشد داشته است.
 
وی خاطرنشان کرد:همچنین در سه ماهه نخست سال جاری ٣٠جلسه در ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی مرکز استان و تعداد١٢٧جلسه نیز در شهرستان ها برگزار شده است.

قویدل افزود:در زمینه شورای پیشگیری از وقوع جرم نیز براساس اولویت ها در حوزه های قضایی استان کرمان، تعداد ۵٠جلسه در مرکز و شهرستان های استان برگزار شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان مهمترین برنامه و اقدام رادر راستای اجرای سند تحول دستگاه قضایی،برگزاری کارگاه تخصصی ریشه یابی علل جرایم اولویت دار استان در زمینه سرقت عنوان و تاکید کرد: تلاش جهت حذف مولفه های جرم زا از محورهای اساسی شورای پیشگیری از وقوع جرم است. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها