نتیجه حفاری های بی رویه وجود بیش از 4000 حلقه چاه غیرمجاز در استان کرمان است
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان:

نتیجه حفاری های بی رویه وجود بیش از 4000 حلقه چاه غیرمجاز در استان کرمان است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان:

نقش مشارکت اجتماعی در توسعه و سلامت جامعه غیرقابل انکار است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: نقش مشارکت اجتماعی در توسعه جوامع، ایجاد نشاط و سلامت اجتماع بر هیچ کس پوشیده نیست،به گونه ای که ملل متعدد جهان این امر را سرلوحه کار خود قرار داده و به جد به دنبال جلب مشارکت های اجتماعی از طرق مختلف می باشند.
کد خبر: ۱۳۳۲۰۱۵

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛سیدمهدی قویدل،بیان کرد:از منظر دین مبین اسلام نیز مقوله مشارکت اجتماعی بسیار پراهمیت و مورد تاکیداست،به گونه ای که آیه2سوره مائده"تَعاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَ التَّقْوى"نیز گواه همین مساله است؛و به سفارش قرآن کریم باید تعاون و همکارى مسلمین با یکدیگر در کارهاى نیک و برنامه هاى مفید و سازنده باشد،از این جهت فعالین اجتماعی و نهادهای مردمی به این آیه شریفه جامه عمل می پوشانند.

وی افزود:یکی از راه های جلب مشارکت اجتماعی استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد،تشکل ها و نهادهای غیردولتی است که به صورت داوطلبانه به موضوعات مختلف روز جامعه ورود کرده و با روحیه جهادی،مشارکت جویانه،حس مسئولیت پذیری وتعاون اجتماعی به حل معضلات و پیشرفت فردی و اجتماعی کمک خواهند کرد.

قویدل تصریح کرد:از آنجا که قوه قضائیه جهت کاهش جرایم و پیشگیری از معضلات و آسیب های اجتماعی بدنبال جلب مشارکت های مردمی می باشد،به همین دلیل اواخر سال 98 اقدام به تدوین و ابلاغ دستورالعمل نحوه تعامل و مشارکت نهادهای مردمی با قوه قضاییه شده است.
 
وی افزود:این دستورالعمل باعنایت به تأکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر مردمی بودن برنامه‌های تحولی قوة قضاییه و اهمیت مشارکت مردم و ظرفیت گسترده نهادهای مردمی، در جهت اجرای اصل 156 قانون اساسی و قوانین و مقررات مذکور تدوین شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان اظهار داشت:دستورالعمل نحوه تعامل و مشارکت نهادهای مردمی با قوه قضاییه توجه نظام‌مند،پایدار و دانش‌ بنیان به ظرفیت‌ها و توانمندی نهادهای مردمی برای مشارکت در زمینه‌ های سیاست‌گذاری قضایی،پیشگیری از وقوع جرم،حمایت از بزه‌ دیدگان، میانجی گری و صلح و سازش را مورد تاکید قرار می دهد.

قویدل،به اهداف دستورالعمل نحوه تعامل ومشارکت نهادهای مردمی با قوه قضائیه نیز اشاره و یادآوری کرد:تقویت رویکرد مشارکت و افزایش تعامل نهادهای مردمی با قوة قضاییه،تسهیل عملکرد نهادهای مردمی در موضوعات این دستورالعمل،ارتقای توانمندی و تقویت ظرفیت نهادهای مردمی و بهره‌مندی از ظرفیت نهادهای مردمی در راستای تحقق اهداف قوة قضاییه از جمله این اهداف می باشد.

وی تاکید کرد:با عمل به دستورالعمل نحوه تعامل و مشارکت نهادهای مردمی با قوة قضاییه مواردی همچون رعایت کرامت انسانی،دفاع از حقوق و آزادی‌های مشروع،حفظ و احیای حقوق عامه،پیشگیری از وقوع جرم و مقابله با فساد،بهره‌گیری از برنامه‌های عدالت ترمیمی و صلح و سازش، مسئولیت‌پذیری،همبستگی و انسجام اجتماعی،حمایت از محرومان و اقشار آسیب‌پذیرو محرمانگی پرونده های قضایی و اطلاعات طرفین و احترام به حریم خصوصی اشخاص مرتبط با پرونده تحقق می یابد.

قویدل همچنین گفت:معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان بعد از شناسایی300 سمن در سطح استان کرمان و در راستای تحقق اهداف دستورالعمل نحوه تعامل و مشارکت نهادهای مردمی با قوه قضائیه،در سال گذشته اقدام به راه اندازی مجمع نهادهای مردمی همکار کرده است، این مجمع با تشکیل ۱۳ کارگروه در زمینه های؛ اعتیاد، سلامت، بهداشت و درمان،روابط عمومی،خیریه ونیکوکاری،بانوان،حقوق شهروندی،آموزشی وپژوهشی ،شهرسازی،حاشیه نشینی و پیشگیری از آسیب های مرتبط با آن، مشاوره و مددکاری،محیط زیست،اطفال و نوجوانان،کارآفرینی و کارگروه هماهنگی شهرستان ها فعالیت می کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان ضمن قدردانی از تلاش های دلسوزانه گروه های فعال مردمی خاطرنشان کرد:امیدوارم با افزایش مشارکت گروه های مردمی و سازمان های مردم نهاد بتوانیم در راستای تقویت مشارکت اجتماعی و در نتیجه پیشگیری از وقوع جرایم و کاهش آسیب های اجتماعی در استان کرمان گام های موثری برداریم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها