بررسی قتل‌هایی که زوجین با همدستی یکدیگر مرتکب می‌شوند

جنایت‌ های زن و شوهری

قاتلان به شیوه‌های مختلفی آدم می‌کشند و قتل همیشه هم به صورت انفرادی انجام‌نمی‌شود. گاهی خواهر و برادر با همکاری هم دست خود را به خون آلوده می‌کنند، گاهی دو دوست یا دو همکار بر علیه یکدیگر هستند، گاهی دو فامیل از یک طایفه، گاهی هم زن و شوهرها با همدستی هم، یک جنایت را پایه‌ریزی کرده و جان یک یا چند انسان را می‌گیرند.
کد خبر: ۱۳۳۵۲۴۴

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین، اینها فجایع و جنایت‌هایی است که هرازگاهی تکرار می‌شود اما برخی از این آدمکشی‌ ها به‌شدت در جامعه سر‌و‌صدا می‌کنند و تیتر اول رسانه‌ها و نقل محافل می‌شوند.

در این گزارش به برخی جرایمی‌که همسران با کمک یکدیگر مرتکب شده‌اند و همچنین بررسی علل آن، خواهیم پرداخت.

قتل در هواخواهی از همسر

قرار نیست همیشه پای انگیزه ناموسی در میان باشد و زوجین با این انگیزه مرتکب جنایت شوند. مانند زوجی که در جریان درگیری با دایی خانواده بر سر تقسیم ارث مرتکب قتل شده و مدتی فراری بودند.

ماجرای این قتل به آذر سال 96 بر می‌گردد. مرد میانسال برای حل مشکل خانوادگی سر تقسیم ارث مقابل خانه خواهرزاده‌هایش رفت و با یکی از آنها درگیر شد. شوهر این زن وقتی متوجه درگیری همسرش شد، به هواخواهی از همسرش مرتکب قتل مرد میانسال شد.

پس از این درگیری مرگبار، زوج متهم از محل گریختند. کارآگاهان با آغاز تحقیقات میدانی، دستگیری قاتل و همسرش فریبا را در دستور کار خود قرار دادند تا این‌که مشخص شد قاتل به اتفاق همسرش به‌صورت غیرمجاز به کشور مالزی متواری شده است. تحقیقات ادامه داشت تا این‌که بعد از دو سال ماموران متوجه بازگشت این زوج به کشور و زندگی مخفیانه آنها در محله خزانه شدند. متهمان دستگیر شده و در تحقیقات به این قتل اعتراف کردند.

عامل اصلی جنایت درباره انگیزه‌اش از قتل گفت: پس از تماس همسرم مبنی بر این‌که توسط دایی‌شان مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند، بسیار عصبانی شدم و یک قبضه چاقو تهیه کردم و بلافاصله به‌سمت خانه رفتم و دیدم که فرامرز درحال کتک‌کاری با همسرم، خواهر و برادر خانمم است. با او درگیر شدم و چند ضربه چاقو به ناحیه گردن و دستش زدم و سریع به همراه همسرم از محل متواری شدیم.پس از چندروز شنیدیم که وی فوت شده است و ما هم تصمیم گرفتیم فرار کنیم. به‌صورت غیر مجاز از کشور خارج شدیم و نزدیک به دوسال در مالزی زندگی می کردیم که با گذشت این مدت به تصور این‌که آب‌ها از آسیاب افتاده، به ایران بازگشتیم و با هویت جعلی در حال زندگی بودیم که توسط پلیس دستگیر شدیم.

سرقت، انگیزه زوج قاتل

مأموران پلیس آگاهی زاهدان، مهر سال گذشته در جریان قتل مرد 67ساله‌ای قرار گرفتند. تیم جنایی در جریان بررسی‌ها متوجه شد مقتول قربانی سرقت شده و بعد از قتل، خودروی او همراه مدارک و پولش سرقت شده است.

تحقیقات روی این شاخه ادامه داشت تا این‌که رد پای زوجی در این پرونده به دست آمد و مأموران آنها را دستگیر کردند.

متهمان در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کردند و گفتند: به دلیل اختلافات مالی تصمیم به قتل او گرفتیم. به همین دلیل با همدستی هم آن مرد را کشته و اموالش را سرقت کردیم.

سناریوی هولناک

یکی از هولناک‌ترین جنایت‌هایی که رد پای زوجی در آن دیده می‌شد مربوط به ماجرای قتل‌های ورامین است. در این پرونده مرد میانسال وقتی فهمید همسرش به او خیانت کرده، سناریوی هولناکی طراحی و همسرش را مجبور کرد با مرد غریبه ازدواج کند خودش هم با خواهر آن مرد ازدواج کرد.

اسماعیل به اینجای نقشه‌اش که رسید، جنایت‌های خود را در سکوت همسرش اجرا کرد. او ابتدا مرد غریبه را کشت و بعد سراغ خواهرش رفت. دو فرزند اسماعیل شاهد دومین جنایت بودند که اسماعیل آنها را کشت.

مرد جنایتکار می‌دانست همسرش با قتل فرزندانش دیگر سکوت نمی‌کند، به همین دلیل تصمیم به قتل او گرفت اما قبل از اجرای نقشه دستگیر و سرانجام در زندان حکم قصاصش اجرا شد.

خیانت و خون

در آخرین جنایت هم هفته گذشته مرد جوان وقتی متوجه ارتباط همسرش با مرد غریبه‌ای شد، همسرش و برادر او را مجبور به همدستی در یک قتل کرد و با همدستی زن جوان، مرد غریبه در محل قرار حاضر شد. او که منتظر دیدن معشوقه‌اش بود، با دیدن دو مرد همراه او متوجه ماجرا شد اما فرصت فرار پیدا نکرد و توسط آنها به طرز هولناکی به قتل رسید.

مادر و پدر؛ قاتل جان فرزندان

اردیبهشت ماه امسال هم با یکی از عجیب‌ترین خبرهای سال ــ قتل بابک خرمدین ــ توسط والدینش گره خورد. خبری که باور آن برای جامعه بسیار دشوار بود و هر لحظه ابعاد فاجعه‌آمیزتری از آن به بیرون درز کرد. غروب روز 25 اردیبهشت ماه بود که خبر کشف قطعاتی از پیکر بابک خرمدین، کارگردان ایرانی در شهرک اکباتان، تمام اخبار کشور را تحت تاثیر خود قرار داد.

جسد مثله شده او توسط یک کارگر شهرداری کشف و موضوع به کارآگاهان ویژه قتل اطلاع داده شد و والدینش خیلی زود به قتل او اعتراف کردند. در کمتر از یک ساعت، ناگهان فضای مجازی و سایت‌های خبری به تسخیر خبر قتل بابک و حواشی آن درآمد.

مصاحبه با همسایگان و دوستان بابک لحظه به لحظه روی صفحات اینستاگرامی منتشر می‌شد و هریک ابعاد جدیدتری از فاجعه را فاش می‌کردند. در روزهایی که مردم تنها به قتل کارگردان ایرانی فکر می‌کردند، این بار خبر رسید والدین بابک، علاوه بر او، یکی از دختران‌شان به‌نام آرزو و همسرش را هم درست به شیوه قتل بابک، به قتل رسانده و سپس مثله کرده‌اند. خبر بهت‌آور و عجیب بود.

پدر و مادر بابک هر دو بالای 70 سال داشتند و انتظار قتل سه نفر توسط آنها برای همه باورناپذیر بود.

آنها در اعترافات خود گفتند بابک، آرزو و همسر آرزو را به‌دلیل روابط غیراخلاقی، بدرفتاری و اعتیاد به قتل رسانده‌اند و از قتل فرزندان خود نیز پشیمان نیستند.

لیلا حسین‌ زاده - ضمیمه تپش روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها