فضانوردان روسی گزارش کرده‌اند

مشاهده شکاف‌های جدید در یکی از ماژول ایستگاه فضایی

یک مقام ارشد فضایی روز دوشنبه گفت که فضانوردان روسی شکاف‌ها جدیدی را در قسمتی از ایستگاه فضایی بین‌المللی کشف کرده‌اند که می‌تواند گسترده‌تر شود.
یک مقام ارشد فضایی روز دوشنبه گفت که فضانوردان روسی شکاف‌ها جدیدی را در قسمتی از ایستگاه فضایی بین‌المللی کشف کرده‌اند که می‌تواند گسترده‌تر شود.
کد خبر: ۱۳۳۵۰۵۶
به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از رویترز، ولادیمیر سولوویف، مهندس ارشد شرکت موشکی و فضایی انرژیا، بیان کرده است: «شکاف‌های سطحی در برخی نقاط ماژول زاریا پیدا شده است. این بد است و نشان می‌دهد که شکاف‌ها با گذشت زمان شروع به گسترش می‌کنند.» او بیان نکرد که آیا ترک‌ها باعث نشت هوا شده است یا نه.

این مقام فضایی قبلاً گفته بود که بسیاری از تجهیزات ایستگاه فضایی بین‌المللی در حال مستهلک شدن هستند و هشدار داده بود که ممکن است پس از سال ۲۰۲۵، شاهد «بهمن» عظیمی از تجهیزات شکسته باشیم.

ایستگاه فضایی اخیرا چند حادثه را از سر گذرانده است. مقامات روسی ماه گذشته اعلام کردند که نقص نرم‌افزاری و خطای انسانی احتمالی باعث شده بودند که ایستگاه فضایی از کنترل خارج شود.
ماجرا از این قرار بوده است که پرتابگر‌های جت بر روی ماژول تحقیقاتی روسی «ناوکا» چند ساعت پس از پهلوگیری ناخواسته مجدداً به روشن شد و باعث شد تا کل پایگاه مداری با ۷ خدمه در آن از موقعیت معمول حرکتی خود خارج شود.

روسکوسموس، سازمان فضایی فدرال روسیه، همچنین ماه گذشته از افت فشار در ماژول خدماتی زیوزدا خبر داد که محل زندگی اعضای خدمه در ایستگاه فضایی است که به دلیل نشت هوا ایجاد شده بود. روسکوسموس اعلام کرده است که این بخش تا سال ۲۰۲۴ بخشی از ایستگاه فضایی باقی می‌ماند و پس از آن می‌تواند همکاری‌اش تمدید شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها