معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به بهره مندی دو روستای استان از نعمت گاز در پروژه های هفته دولت گفت: بر این اساس هم اکنون تنها روستای اسماعیل آباد در قم از نعمت گاز بهره مند نیست.
کد خبر: ۱۳۳۴۳۸۰

به گزارش جام جم آنلاین از قم، محسن بهشتی در نشست امروز شورای اداری استان و آیین افتتاح ۸۵ پروژه استانی به مناسبت هفته دولت خاطرنشان کرد: علیرغم محدودیت منابع مالی بویژه از اواخر سال قبل و همینطور در سال جاری، پروژه های اولویت دار استان پیگیری شده است.

وی درباره ۸۵ پروژه افتتاحی در استان گفت: ۱۶ مورد از این پروژه ها زیربنایی، چهار مورد زیست محیطی، ۲۵ پروژه در حوزه کشاورزی، ۱۰ پروژه آموزشی، یک پروژه گردشگری، ۱۶ پروژه صنعتی، ۲ طرح بهداشت و درمان و ۱۱ مورد نیز مربوط به پروژه های مدیریت شهری است.

وی تصفیه خانه قم را از مهم ترین این پروژه ها معرفی کرد و یادآور شد: این پروژه به ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار با هدف عدم کاهش کیفیت آب قم در ایام تابستان و اوج مصرف در نظر گرفته شده که فاز نخست آن در هفته دولت به بهره برداری می رسد و فاز دوم نیز تا دو ماه آینده نهایی خواهد شد.

وی بهره برداری از درمانگاه فرهنگیان استان، افتتاح برخی مدارس احداثی و بازسازی شده و همچنین احداث نمازخانه و فضای ورزشی در برخی دیگر از مدارس را از پروژه های آموزشی قابل بهره برداری در هفته دولت خواند و ادامه داد: احداث پایگاه بهداشت و مرکز جامع خدمات سلامت در بخشی از مناطق استان، بخش دیگری از پروژه های در نظر گرفته شده برای افتتاح در هفته دولت است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری برخی پروژه های آبخیزداری برای کنترل سیلاب های احتمالیو احداث پل در منطقه خورآباد را از دیگر پروژه های قابل بهره برداری در هفته دولت معرفی کرد و افزود: عملیات گازرسانی به دو روستای استان نیز در هفته دولت سال جاری افتتاح خواهد شد که بر این اساس، هم اکنون تنها روستای اسماعیل آباد در استان قم است که از نعمت گاز بهره مند نیست.

وی درباره پروژه های آبفای استان نیز گفت: احداث مخزن بخش کهک در کنار اصلاح شبکه توزیع آب شهر قم و شبکه انتقال آب به شهرهای کوچک از جمله دیگر طرح های آماده افتتاح است.

بهشتی درباره بهره برداری از پروژه های بخش صنعت نیز گفت: این پروژه ها با تأمین زیرساخت از سوی دولت و سرمایه گذاری بخش خصوصی به انجام رسیده که عمده اشتغال جدید استان از محل پروژه های افتتاحی هفته دولت هم مربوط به همین پروژه های بخش صنعتی است.

وی پرورش ماهی، مرغداری، طرح های آبیاری تحت فشار و احیای قنات ها را نیز از جمله پروژه های بخش جهاد کشاورزی آماده افتتاح معرفی کرد و درباره پروژه های مدیریت شهری هم گفت: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در کنار خرید و راه اندازی ۱۱ خودرو برقی برای استفاده در پیاده راه انقلاب و ارم جهت دسترسی آسان مردم به حرم مطهر از جمله این طرح هاست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با اشاره به تأسیس دو شهرستان جدید کهک و جعفرآباد و دو بخش فردو و قاهان در استان اذعان کرد: خوشبختانه این اقدام برای رهایی از تک شهرستانی بودن استان و افزایش اعتبارات پیگیری و محقق شد.

وی در پایان سخنان خود به طرح اتصال سلفچگان به راه آهن سراسری توجه داد و ابراز امیدواری کرد توسعه کشور با استقرار دولت جدید تسریع شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها