بیش از ۱۹۰۰ نسخه خطی علامه مجلسی در گنجینه رضوی نگهداری می‌شود

معاون موزه‌ها و ترویج میراث فرهنگی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: ۱۹۱۸ نسخه خطی از آثار علامه مجلسی در گنجینه رضوی آستان قدس موجود است که برخی از آنها با دستخط خود مرحوم علامه است.
کد خبر: ۱۳۳۳۰۷۱

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی، مهدی قیصری نیک افزود: یکی از این آثار کتاب "مرآه ‎العقول فی شرح اخبار آل‎ الرسول" است که در سال ۱۰۹۸ هجری قمری کتابت شده و بیشتر صفحات آن به خط علامه مجلسی است.

وی ادامه داد: همچنین یکی دیگر از آثار مربوط به علامه مجلسی جلد نهم از کتاب بحارالانوار و مربوط به ۱۰۷۹ قمری است که برخی اوراق این کتاب به خط و تصحیح علامه مجلسی انجام شده است.

معاون موزه‌ها و ترویج میراث فرهنگی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: یکی دیگر از کتابهایی که دستخط علامه در آن موجود است  نسخه خطی کتاب "اقبال ‌الاعمال" ابن طاووس است که در سال ۱۰۷۶ به خط نسخ کتابت شده و اجازه علامه مجلسی به مالک نسخه در ذیل آن نوشته است.
علامه محمد باقر مجلسی یکی از محدثان و فقهای مشهور شیعه در قرن یازدهم هجری قمری است که از جامعیت خاصی برخوردار بوده است. او در علوم مختلف اسلامی از جمله حدیث، فقه، اصول، رجال، تاریخ و درایه سرآمد عصر خود بوده است.

سازمان کتابخانه‎‌ها، موزه‌‎ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در مخازن خود ۶۵ هزار کتاب چاپ سنگی، ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار برگ سند تاریخی، هزاران اثر موزه‌ای، ۲ میلیون نشریات ادواری و ۱۰۶ هزار نسخه خطی را به صورتی استاندارد نگهداری می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها