کارگردان جهانی سینمای ایران از چه چیزی خسته شده است؟

چالش بزرگ مجیدی

مجید مجیدی، کارگردان معتبر و جهانی سینمای ایران که بیشتر با ساخت فیلم‌هایی معرفتی با پس زمینه‌ دینی شناخته می‌شود، این روزها مدیریت سوگواره فیلم کوتاه عاشورایی تصویر دهم را برعهده دارد؛ رویدادی که با هدف اشاعه و ترویج سنت‌ها و آیین‌های حسینی به‌عنوان یک رویکرد مذهبی، ملی و فرهنگی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۳۳۲۴۳۱

به گزارش جام جم، مجیدی در حاشیه نشست خبری این سوگواره، گپ و گفتی انجام داده و ضمن تاکید بر اکران فیلم «رستاخیز»  ساخته احمدرضا درویش از دشواری‌های ساخت فیلم تاریخی و دینی و مذهبی و هجمه‌های موجود در این زمینه گلایه کرده است. بخشی از حرفهای کارگردان فیلم «محمد رسول الله» در گفت و گو  با مهر از این قرار است:

*ورود به حوزه‌های معرفتی و دینی به‌خصوص در قالب تاریخی، اساساً یک چالش بزرگ است. هم از نظر محتوا و هم از نظر اجرا، این کار خیلی‌خیلی سخت و دشوار است. شما فقط تصور کنید در هر حوزه از مسائل اعتقادی و دینی چقدر با سلایق، نگاه‌ها و حتی قرائت‌های مختلف می‌توانید مواجه باشید.

*آنقدر این مسیر سخت بود که به لحاظ روحی نمی‌توانم مجدد با تمام این سختی‌ها مواجه شوم و بعد هم امکان دارد نتیجه نهایی دیگر نتیجه مطلوب خود آدم هم نباشد.

*عربستانی‌ها نمی‌خواهند قرائت درست از اسلام رحمانی در دنیا شنیده شود و مخالف نگاه ما هستند. به‌خصوص که از نظر سیاسی نمی‌خواهند ایران این نگاه را در دنیا نمایندگی کند. در سال‌های گذشته تلاش‌های بسیاری در کشورهای مختلف داشتیم اما همه جا دلارهای عربستان راه‌مان را بست. برای خودم حیرت‌انگیز بود که قدرت دلاری این‌ها آنقدر زیاد است که حتی می‌توانند اروپایی‌ها را هم بخرند و نگذارند این فیلم به درستی در دنیا دیده شود.

*زمانی که فیلم «محمد (ص)» می‌ساختم می‌دانستم و اطمینان داشتم در بیرون از مرزهای خودمان نسبت به آن حساسیت نشان خواهند داد. آنچه بیش‌تر آزاردهنده است، برخی هجمه‌های داخلی است. آنقدر از این هجمه‌ها خسته شدم که دیگر نمی‌خواهم درباره‌اش صحبت کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها