فارس: نخستوزیر ایتالیا در دیدار رئیس جمهور سابق کشورمان با انتقاد از عملکرد آمریکا در خاورمیانه اظهار داشت: این کشور با اجرای سیاستهای غیرمنطقی، منطقه را به چالش و بحران کشیده است.
کد خبر: ۱۳۳۱۸۴

سیدمحمد خاتمی رئیس جمهور سابق کشورمان دیروز جمعه ضمن ملاقات با رومانو پرودی نخست وزیر ایتالیا در رم، به تبادلنظر با وی پرداخت.
رومانو پرودی در این دیدار با انتقاد از عملکرد آمریکا در خاورمیانه اظهار داشت: این کشور با اجرای سیاستهای غیرمنطقی، منطقه را به چالش و بحران کشیده است.
نخست وزیر ایتالیا یکی از اشتباهات بزرگ آمریکا را اشغال عراق دانست و گفت: متاسفانه با این که تنش و بحران در خاورمیانه هر روز ابعاد گستردهتری مییابد، آمریکاییها قادر به حل بحرانهایی که خود به وجود آورنده آن بودهاند، نیستند.
پرودی با استقبال از اندیشه گفتوگوی فرهنگها و تمدنها، نقش جمهوری اسلامی ایران را مهم خواند و افزود: در عصر حاضر موازنه قدرت در خاورمیانه به نفع ایران است و این کشور باید در حل مسائل منطقه مشارکت فعال داشته باشد. نخست وزیر ایتالیا همچنین با ابراز امیدواری نسبت به حل هر چه سریعتر برنامه صلحآمیز هستهای ایران، گفت: هم اکنون فناوری هستهای ایران مورد اتفاقنظر اکثر کشورهای جهان است.
سید محمد خاتمی نیز در این ملاقات مشکل منطقه خاورمیانه را آمریکا دانست و گفت: هر کجا تنش و تشنج وجود دارد، دستهای آشکار و پنهان سیاستهای واشنگتن به چشم میخورد.
رئیس موسسه بینالمللی گفتوگوی فرهنگها و تمدنها همچنین خاطرنشان کرد: تا زمانی مشکل فلسطین در منطقه خاورمیانه حل نشود، سیاستهای توسعهطلبانه و سرکوبگرانه رژیم اشغالگر قدس با حمایت آمریکا ادامه یابد و مردم فلسطین همچنان از ابتداییترین حقوق خود محروم شوند، به دشواری میتوان به صلحی پایدار و فراگیر در منطقه اندیشید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها