خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ اعلام کرد اسناد وزارت خارجه ترکیه و شماری از کشور‌های عربی از سوی هکر‌ها سرقت شده است.
کد خبر: ۱۳۳۰۳۷۶
به گزارش جام جم آنلاین، خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد اسناد وزارت خارجه کشور‌های عراق، ترکیه، عمان، مصر، اردن و بحرین در بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ از سوی هکر‌ها به سرقت رفته است.

این خبرگزاری در گزارشی که با عنوان «از مایکروسافت اکسچنج برای هک دیپلمات‌ها پیش از سال ۲۰۲۱ استفاده شده است» آورده: اواخر سال گذشته پژوهشگران در شرکت امنیت سایبری «Resecurity» که در لس آنجلس قرار دارد، به هنگام تحقیق در خصوص هک از یک خرده فروشی ایتالیایی، به شمار زیادی از داده‌های به سرقت رفته برخورد کردند.

در ادامه این گزارش آمده است: آن‌ها دریافتند ۵ گیگابایت اطلاعات در طول سه سال و نیم از وزارتخانه‌های خارجه و شرکت‌های انرژی بوسیله هک سرور‌های مایکروسافت اکسچنج هک شده بود. در این تحقیق محققان شرکت امنیت سایبری «Resecurity» دریافتند اسناد و ایمیل‌هایی از چندین وزارتخانه خارجه و ۸ شرکت انرژی در خاورمیانه، آسیا و شرق اروپا به سرقت رفته است.

بر پایه گزارش بلومبرگ، محققان حوزه امنیت سایبری که خواسته اند نامشان فاش نشود هشدار داده اند که این حملات می‌تواند از سوی کشور‌هایی که به دیپلماسی خاورمیانه و ارتباطات داخلی شرکت‌های تأثیرگذار انرژی علاقه‌مند هستند، انجام شده باشد.

در این گزارش آمده است: در یکسری حملات که از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ به انجام رسیده، هکر‌ها اسناد و ایمیل‌های وزارتخانه‌های خارجه در بحرین، عراق، ترکیه، عمان، مصر و اردن و نیز ایمیل و اطلاعات هشت شرکت فعال در بخش انرژی از جمله شرکت دولتی نفت و گاز مالزی (پتروناس) و نیز شرکت هندوستان پترولیم را به سرقت برده اند.

بلومبرگ گفته است برخی ایمیل‌ها و اسناد به نظر می‌رسد حاوی اطلاعات حساس شامل کابل‌های دیپلماتیک، داده‌های مهم شبکه‌ای شامل نام‌های کاربری و کلمه‌های عبور و نیز اطلاعات کاربران بوده است.

کابل دیپلماتیک یا سیاسی به پیام متنی محرمانه‌ای گفته می‌شود که بین یک تیم دیپلماتیک مانند یک سفارتخانه یا کنسولگری با وزارت امور خارجه کشور مبدأ تبادل می‌شود.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها