مرور حاشیه های المپیک توکیو ؛

مرگ در المپیک

ورزشکاری که از سوی مقامات کشورش تهدید شده وارد وین پایتخت اتریش شد. او قصد بازگشت به بلاروس را ندارد.
کد خبر: ۱۳۳۰۱۴۷

به گزارش جام جم آنلاین ، کریستینا سیمانوسکایا چهره ورزشی اول المپیک توکیو است. البته این ورزشکار اهل کشورش بلاروس نه مدال گرفته و نه رکوردزنی کرده است. دلیلی که باعث شده تا این اندازه سرخط اصلی اخبار مربوط به المپیک باشد این است که ابتدا با مربی اش در توکیو دعوای شدیدی داشت و سپس از سوی مقامات سیاسی کشورش تهدید شد.

این بلاروسی 24 ساله قرار بود در مسابقات دوی 100 و 200 متر المپیک توکیو شرکت کند اما پیش از اینکه مسابقه آغاز شد از سوی مربیان تیم ملی بلاروس احضار و سپس به طور ناگهانی ورزشکار دیگری جایگزین او در مسابقات شد. بعد از آن نیز به او بلیت بازگشت به بلاروس دادند و حتی او را به فرودگاه بردند اما کریستینا حاضر به بازگشت نشد.

اما دلیل این اتفاقات چه بود؟ گویا سیمانوسکایا در اینستاگرام خود پستی انتقادی از دولت بلاروس منتشر کرده بود و به همین دلیل حضور او در المپیک از سوی مقامات این کشور ممنوع شد و به مربیان تیم ملی بلاروس گفتند که اجازه ندهند کریستینا مسابقه بدهد. این موضوع باعث درگیری شدید لفظی بین این ورزشکار و مربیانش شده بود.

این ورزشکار 24 ساله که در رشته دوومیدانی فعالیت می کند از ترس ترجیح داد به کشورش بلاروس برنگردد و از کشورهای مختلف از جمله چک، لهستان و اتریش تقاضای پناهندگی کند.

روز گذشته اعلام شد که برخی مقامات اتحادیه اروپا حمایت خود را از این ورزشکار بیان کرده اند. از سویی تلاش مقامات بلاروسی برای راضی کردن کریستینا سیمانوسکایا برای بازگشت به این کشور ادامه دارد اما او از ترس حاضر به بازگشت نیست. این دونده 24 ساله گفته امنیتش بیشتر از ورزش اهمیت دارد.

او احتمالا بعد از اتریش راهی لهستان شود، جایی که درخواست پناهندگی داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها