مرور حاشیه‌های المپیک توکیو

سریع ترین زن قرن 21

مرور حاشیه های المپیک توکیو ؛

مرگ در المپیک

یک روز دیگر از جنجالی ترین المپیک تاریخ سپری شد و این المپیک کرونایی به روز دوازدهم رسید.
کد خبر: ۱۳۲۹۸۹۹

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ، در المپیکی که هر روز تعداد تست های مثبت بیشتری در آن اعلام می شود خبر زیاد است، از حاشیه ها گرفته تا اخبار دیگر.

آنچه در ادامه می آید مروری بر آخرین اخبار و حواشی این رویداد عظیم ورزشی است.

 

رویداد حمله به ورزشکار

یکی از معمول ترین اتفاقات این دوره از رقابت های المپیک این است: حمله به یک ورزشکار پس از ناکامی در مسابقات. جدیدترین ورزشکاری که با حجم وسیعی از توهین های مجازی به دلیل ناکامی و شکست روبرو می شود یک دونده زن جامائیکایی به نام شریکا جانسون است که در دوی 100 متر و در لحظات آخر در حالی که چیزی تا اول شدن نداشت به تصور اینکه کار تمام شده قدم هایش را کند کرد تا با اختلاف 4 صدم ثانیه چهارم شود! او که در همین المپیک توکیو یک مدال برنز تیمی گرفته بود بعد از این اشتباه بزرگ با حملات وسیعی در فضای مجازی روبرو شد که او را با الفاظی بسیار سنگین و توهین آمیز مورد خطاب قرار دادند. المپیک توکیو در واقع یک پدیده زشت و منفی با خود حمل می کند: شدت گرفتن توهین به یک ورزشکار در فضای مجازی.

 

مرگ غم انگیز یک اسب

روز گذشته در رقابت های المپیک اتفاق غم انگیز دیگری هم رخ داد و آن هم تلف شدن یک اسب با ارزش بود. او که با سوارکار سوئیسی اش در المپیک شرکت کرده بود حین مسابقه در بخش پرش از مانع دچار پارگی صلیب شد و تا تلف شود. البته مسلما مرگ این اسب به دلیل پارگی صلیبی نبوده است. مصدومیت یک اسب معمولا باعث می شود امکان درمان برای حیوان وجود نداشته باشد و به همین دلیل کشته می شود.

 

صادرات کرونا

روزنامه واشنگتن پست آمریکا در گزارشی از این نوشت که ژاپنی ها با چنین المپیکی بالاترین حجم کرونایی را به کشورهای دیگر صادر خواهند کرد. این روزنامه نوشته که انتقال ویروس از ژاپن به سایر کشورها که شاید واریانت های جدید هم در آن باشند اتفاقی است که پیش بینی آن کار سختی نیست.

 

 

تذکری با رنگ و بوی اخراج

در راستای اعمال محدودیت های بیشتر در توکیو پایتخت ژاپن، مسئولان برگزاری المپیک نیز با دقت بیشتری رفتار ورزشکاران را رصد می کنند. پس از اخراج دو ورزشکار گرجستانی از دهکده برگزاری رقابت ها که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکرده بودند اینبار شش ورزشکار آفریقایی، دانمارکی و برزیلی اخطار دریافت کردند. به آنها گفته شده است اگر یک بار دیگر موازین و پروتکل های بهداشتی از سوی آنها رعایت نشود بدون درنگ اخراج خواهند شد.

 

به وطن برنگشت

بزرگ ترین جنجال المپیک توکیو مربوط به ورزشکار بلاروسی می شود. او کریستینا تسیمانوسکایا نام دارد و یک دونده است. او در ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده، پیام داد که قرار است برخلاف میل خود به بلاروس برگردانده می‌شود. او مخالفت دولت بلاروس است و به همین دلیل قصد بازگشت به کشورش را ندارد.

دونده المپیکی کشور بلاروس می خواهد به یکی از کشورهای دیگر اروپایی پناهنده شود و درخواست پناهندگی او در کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در حال بررسی است. کشورهای جمهوری چک و لهستان اعلام کرده‌اند که حاضرند به او ویزا بدهند.

او پیش از این به دلیل انتقاد علیه مربیانش کنار گذاشته شده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها