مهم نیست که شما تنها هستید و تنها زندگی می کنید یا یک خانواده با یک کودک یا بچه های کوچک دارید، بهرحال قطعا کیفیت هوای داخل خانه همیشه برای شما نگران کننده خواهد بود. حتی یک خانه بسیار تمیز نیز دارای گرد و غبار و سایر ذرات معلق در هوا است که می تواند آلرژی و آسم را تشدید کند.
کد خبر: ۱۳۳۰۱۲۱
از آنجا که سال ها پیش افراد آگاه شدند که هوای داخل خانه به راحتی می تواند به اندازه هوای بیرون آلوده شود، فروش دستگاه های تصفیه هوا در سال های اخیر با استقبال بی نظیری رو به رو بوده است.

اما امروز در این مقاله قصد داریم تا یک راه حل بهتر یعنی ساخت و اجرای آبنما را به عنوان روش جایگزین دستگاه های تصفیه هوا به شما معرفی کنیم.
 
 
بررسی نحوه تصفیه هوای آپارتمان با اجرای آبنما

مزایای آبنما

استفاده از ویژگی های آبنما یک روش عالی برای بهبود کیفیت هوای فضای داخلی شما به خصوص آپارتمان های امروزی است. اگر می خواهید یک آبنما در آپارتمان خود ایجاد کنید، احتمالاً از مزایای آن به خوبی آگاه هستید.

آبنماها می توانند تصاویر زیبایی ارائه دهند. طراحی و ساخت آبنما در درجه اول، خلق یک اثر هنری در خانه شما خواهد بود و می تواند به عنوان نقطه کانونی دکوراسیون شما باشد. همچنین صدای آب به آرامش شما و کاهش صداهای ناخواسته محیط اطراف کمک می کند. گوش دادن به صدای آب از گذشته تا به امروز، یکی از روش های آرامش بخشی و کاهش استرس در افراد بوده است.

 اما آیا می دانید طراحي آبنما در داخل خانه برای سلامتی شما نیز مفید است؟ یک آبنمای داخلی قادر است به عنوان دستگاه تصفیه هوا، رطوبت ساز و تصفیه کننده هوای یونی برای شما عمل کند.
 
 
بررسی نحوه تصفیه هوای آپارتمان با اجرای آبنما
چگونه فواره های داخلی هوا را تمیز می کنند؟

اگر مثل اکثر دیگران باشید، احتمالا بسیار تعجب خواهید کرد که بشنوید یک آبنما در داخل آپارتمان در واقع می تواند برای تصفیه هوا بسیار مفید باشد.

آیا واقعاً این امکان وجود دارد که آبنما بتواند هوای تنفسی شما را تمیز کند؟

کاملا!

1. تصفیه کردن هوا

هوای پاک به خصوص در خانه ای که با خانواده خود در آن زندگی می کنید بسیار مهم است. اگر می خواهید یک دستگاه تصفیه هوا داشته باشید که به سبک فضا و دکوراسیون شما نیز کمک کند، شاید لازم باشد ساخت یک آبنمای داخلی را مد نظر قرار دهید.

این کار از نظر زیبایی بسیار جذابتر خواهد بود و باور کنید یا نه، هوای شما را نیز به همین خوبی تمیز می کند.

یک آزمایش بر روی یک فواره 84 اینچی در یک اتاق 2700 فوت مربعی نشان داد که یک آبنما همان مقدار هوای تصفیه شده توسط یک دستگاه تصفیه هوای HEPA را از بین می برد و یک فواره بزرگتر هوای شما را حتی با کارآیی بیشتری تمیز می کند. همین ویژگی باعث شده تا این روزها، آبنماها نه تنها به عنوان یکی از انواع لوازم لوکس دکوراسیون داخلی بلکه به عنوان یک دستگاه تصفیه هوا عمل کنند.

آبنما از قدیم یکی از زیباترین و مهم ترین المان های معماری ایرانی بوده است که اغلب در حیاط خانه ها،باغ ها و پارک ها ساخته می شد. اما امروزه طراحی و ساخت آبنما در نوع ها و اندازه های مختلف انجام می شود و با توجه به نوع ابنما می توان از آن در محیط های خارجی و محیط های داخلی همچون خانه ها ، لابی هتل ها و آپارتمان ها، مراکز تفریحی و تجاری و… استفاده کرد.

2.رطوبت سازی

عامل مهم دیگری که در کیفیت هوای خانه تاثیر به سزایی دارد، رطوبت (یا کمبود آن) است. در فصول سرد سال که بخاری، شوفاژ، شومینه یا سایر وسایل گرمایشی آپارتمان ها در حال خشک کردن هوای خانه شما هستند، پوست، مو و سیستم تنفسی شما عواقب آن را تجربه می کنند.

نصب یک آبنمای داخلی می تواند مشکلات رطوبت داخل خانه به خصوص در فصول سرد سال را تا حد زیادی کاهش دهد. یک آبنما جایگزین بسیار جذاب تری برای دستگاهی است که فقط برای مرطوب سازی هوا طراحی شده است. درواقع با ساخت و اجرای آبنما یک آبنما، علاوه بر زیبایی بخشیدن به خانه، باعث افزایش رطوبت محیط داخلی شده و تنفس خود را بهبود خواهید بخشید. همچنین آبنماها از خشکی پوست و انواع مشکلات شایع خشکی پوست نیز جلوگیری خواهند نمود.

آبنماها یک منبع دائمی آب برای هوای داخل خانه شما هستند و باعث می شوند تا خانه شما راحت بماند و بدن شما از خشکی و درد و رنج دور شود.

3.تصفیه کننده هوا یونیک

در مورد کیفیت هوای منزل شما یک مسئله مهم دیگر وجود دارد و آن یون های مثبت و منفی است.

برخی از افراد با این امر آشنا هستند اما بسیاری از افراد، هنوز تاثیر یون ها را در فضای داخلی خانه نمی دانند.

هوای خانه شما به طور مداوم توسط یون های مثبت و منفی در حال شارژ الکتریکی است. یون های مثبت توسط وسایل متداول در خانه شما مانند تلویزیون یا مایکروویو تولید می شوند. وقتی در این هوا تنفس می کنید، یون های مثبت قادر به آسیب رساندن به روحیه و انرژی شما هستند.

این در حالی است که یک آبنمای داخلی یون های منفی را برای مقابله با این پدیده فراهم می کند. این ها درواقع همان یون های منفی تولید شده در محیط های طبیعی مانند رودخانه ها، جنگل ها و کوه ها هستند که باعث حس خوب شما در طبیعت می شوند. یون های منفی باعث افزایش تولید سروتونین، بهبود خلق و خو و انرژی شما می شوند.

این لوازم الکتریکی با انتشار یون های منفی در جو بسته آپارتمان های امروزی به خوبی کار می کنند و ذرات موجود در هوا را که دارای بار مثبت هستند، تمیز کرده و در نتیجه نتایج منفی آن ها بر بدن را حذف می کنند.

باور کنید یا نه، یون های منفی در هر ثانیه که یک آبنما در حال کار کردن است تولید می شوند. بنابراین، همانطور که از ظاهر زیبا و صدای آرامی که چشمه آب شما ایجاد می کند لذت می برید، یک آبنما در واقع باعث می شود هوای تنفسی شما نیز همزمان تصفیه شود.
 
بررسی نحوه تصفیه هوای آپارتمان با اجرای آبنما

نتیجه گیری:

آبنماهای داخلی و دیواره های آب داخل آپارتمان ها، قطعات شگفت انگیز ماشین آلات و هنر هستند. طراحی، ساخت و اجرای آبنما در محیط داخلی نه تنها سبک دکوراسیون داخلی شما را بهبود می بخشد، بلکه به سلامتی شما نیز کمک می کند. ساخت و اجرای آبنما در آپارتمان ها باعث تمیز شدن، مرطوب سازی و تصفیه هوا شده و به نظر می رسد فواید آب هرگز متوقف نمی شود.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها