لیگ بیستم با قهرمانی تیم فوتبال پرسپولیس به پایان رسید. آنها با دو امتیاز بیشتر نسبت به سپاهان و با 67 امتیاز قهرمان شدند.
کد خبر: ۱۳۲۹۲۲۲

به گزارش جام جم آنلاین ، پرونده لیگ بیستم حالا به طور کامل بسته شده است.

سرخ ها برای پنجمین بار پیاپی قهرمان شدند تا رکوردی تاریخی از خود بر جای بگذارند، رکوردی که شکستن آن در آینده ای نزدیک محال به نظر می رسد.

با هم برخی از رکوردها و آمارهای لیگ بیستم را مرور می کنیم که البته پرسپولیس در آنها نقش پررنگی دارد:

 

رکوردداران برد : پرسپولیس و سپاهان هر کدام با 19 برد بیشترین تعداد پیروزی در این فصل از رقابت های لیگ برتر  به دست آوردند. یکی از عوامل کشیدن شدن تکیلف قهرمانی تا هفته پایانی همین تعداد بردهای مساوی دو تیم قرمز و زرد تهران و اصفهان بود.

تیم ماشین سازی تبریز هم که به دسته پایین تر سقوط کرد فقط دو بار موفق به برد شد.

 

کمترین و بیشترین مساوی: در فصل بیستم تیم رده پنجمی گل گهرسیرجان و تیم رده دوازدهمی نساجی مازندران کمترین مساوی را ثبت کردند؛ هر دو با شش مساوی. در آن سو تیم فولاد بیشترین تعداد مساوی را ثبت کرد. شاگردان جواد نکونام در لیگ بیستم 14 بار با تیم های مختلف مساوی کردند.

 

کمترین و بیشترین باخت: پرسپولیس فقط یک بار باخت. تنها شکست سرخ ها مقابل تیم  آلومینیوم اراک رقم خورد. در آن سو تیم ماشین سازی تبریز رکورد وحشتناکی را با 20 باخت از خود بر جای گذاشت و لیگ برتر را ترک کرد.

 

خط آتشین: سپاهان بیشترین تعداد گل زده در لیگ بیستم در میان سایر تیم ها را دارد. این تیم 53 مرتبه دروازه حریفان را گشود اما حتی این مقدار گل هم برای سبقت از پرسپولیس و کسب عنوان قهرمانی کافی نبود. پرسپولیس با 47 گل دومین خط حمله برتر لیگ بیستم را در اختیار دارد.

کمترین گل زده در طول فصل اخیر هم متعلق به تیم های پانزدهم و شانزدهم لیگ بیستم یعنی سایپا و ماشین سازی تبریز است که هر کدام 19 گل زدند.

 

دفاع برتر؛ مثل همیشه سرخ ها

باز هم در پایان فصل عنوان برترین خط دفاع لیگ به تیم فوتبال پرسپولیس رسید. شاگردان یحیی گل محمدی در لیگ بیستم فقط 14 بار گل خوردند. تیم های فولادو استقلال هم به ترتیب با دریافت 18 و 19 گل دیگر رکوردهای خوب دفاعی را از خود بر جای گذاشتند.

تیم ماشین سازی تبریز هم با دریافت 52 گل ضعیف ترین خط دفاع را داشت.

 

تفاضل گل برتر

بهترین تفاضل گل فصل اخیر مربوط به پرسپولیس بود. آنها عدد مثبت 33 را ثبت کردند. سپاهان و استقلال هم تفاضل گل مثبت 29 و مثبت 17 را داشتند. بدترین تفاضل گل نیز متعلق به تیم ماشین سازی با منفی 33 است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها