پرسپولیس به گلات قهرمانی در لیگ برتر فوتبال کشور رسید.
کد خبر: ۱۳۲۹۳۲۱

به گزارش جام جم آنلاین، طبیعتا اگه طرفدار فوتبال باشید با واژه هایی نظیر دبل کردن و هتریک کردن آشنا هستید. به طور کلی دبل کردن یک بازیکن در یک بازی اصطلاحی رایج است و زمانی اصطلاحا می‌گویند یک بازیکن دبل کرده است که در یک بازی دو گل به ثمر برساند. همچنین اگر یک تیم در یک لیگ دو بار پشت سر هم قهرمان شود باز هم اصطلاح دبل برای آن تیم به کار می‌رود.

اصطلاح بعدی هت‌ تریک است و زمانی از آن استفاده می‌شود که یک بازیکن بتواند به تیم مقابل خود سه گل بزند. در این میان اگر یک تیم سه بار پشت سر هم قهرمان لیگ شود باز هم از همین واژه استفاده می‌شود و می‌گویند آن تیم هت‌تریک کرده است.

واژه بعدی پوکر است. وقتی یک بازیکن در یک بازی ۴ گل را به ثمر برساند می‌گویند او پوکر کرده است. از آنجا که خیلی به ندرت پیش می‌آید ۴ گل توسط یک بازیکن در یک بازی زده است اصطلاح پوکر کردن هم کمتر کاربرد دارد. از سویی اگر یک تیم چهار بار متوالی قهرمان لیگ شود باز هم گفته می‌شود آن تیم پوکر کرده است و پوکر قهرمانی‌اش را جشن می‌گیرد. (در لیگ قبلی فوتبال کشورمان پرسپولیس تهران توانست این عنوان را از آن خود نمایید.)

گلات: گلات کردن زمانی اتفاق می افتد که یک بازیکن در بازی بتواند پنج گل به ثمر برساند. همچنین زمانی که یک تیم بتواند ۵ بار پیاپی قهرمان جامی شود، گلات قهرمانی را به دست آورده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها