خروپف در بین اغلب افراد شایع است، طبق آمار حدود ۵۷ درصد مردان و ۴۰ درصد زنان بزرگسال از آن رنج می‌برند.
کد خبر: ۱۳۲۸۴۸۱
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در موارد نادر، خروپف آرام و تقریباً نامرئی است، اما در بیشتر موارد هم برای خود خروپف کننده و هم برای اطرافیانش بلند و ناخوشایند است. خوشبختانه خروپف قابل درمان است و راه‌های مختلفی برای این کار وجود دارد که در این گزارش با برخی از آن‌ها آشنا می‌شویم.

موقع خوابیدن وضعیت بدن خود را تغییر دهید

خروپف معمولاً وقتی فرد به پشت بخوابد بدتر است، زیرا زبان و کام نرم به عقب کشیده شده و مجاری تنفسی را تا حدی مسدود می‌کند. اگر خرخر می‌کنید، سعی کنید به جای آنکه به پشت بخوابید، به پهلو (چپ یا راست، از هر کدام که راحت‌تر باشد). بخوابید و ارتفاع بالش خود را بلند کنید تا هنگام خوابیدن سرتان به عقب خم نشود.

مراقب وزنتان باشید

اضافه وزن به شدت بر بسیاری از اندام‌ها و سیستم‌های بدن از جمله سیستم تنفسی تأثیر می‌گذارد. همه چیز در مورد چربی اضافی است که روی گردن تشکیل می‌شود. هرچه چربی در اطراف گردن جمع شود، باز ماندن مجرای تنفسی در هنگام خواب دشوارتر است؛ بنابراین، حفظ وزن سالم بسیار مهم است. برای انجام این کار، شما باید مرتباً ورزش کنید (حداقل یک پیاده روی ساده) و با در نظر گرفتن میزان کالری روزانه، درست غذا بخورید.

سیگار را ترک کنید

ترک سیگار می‌تواند سلامت کلی شما را بهبود بخشد، همچنین می‌تواند خروپف را با کاهش التهاب مجاری تنفسی کاهش دهد؛ بنابراین اگر نمی‌خواهید کل شب به مانند تراکتور صدا کنید، سیگار را ترک کنید.

داروی خود را بررسی کنید

برخی از دارو‌ها مانند دارو‌های آرامبخش (بنزودیازپین‌ها و مواد افیونی) می‌توانند خرخر را بدتر کنند و برخی از دارو‌ها نیز باعث بروز آپنه خواب می‌شوند. بنابراین، عوارض جانبی داروی آرامبخش خود را به دقت مطالعه کرده و در صورت لزوم، به داروی دیگری تغییر دهید یا دوز دارو را کاهش دهید.

با پزشک مشورت کنید

اگر هیچ یک از روش‌های بالا خروپف شما را درمان نمی‌کند، حتما به پزشک خود مراجعه کنید. ممکن است برای رفع مشکل به موارد جدی تری مانند اصلاح سپتوم بینی، کاشت استخوان فک یا دستگاه ویژه‌ای برای درمان آپنه انسدادی خواب نیاز داشته باشید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها