معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای بوشهر؛

دو مرحله عملیات آتشباری‌ در سد باهوش تنگستان انجام شد

استاندار بوشهر اظهار داشت؛

سد خاییز بزرگترین پروژه شهرستان تنگستان در دهه های اخیر

استاندار بوشهر در مراسم بهره برداری از سد ارغون و آغاز آبگیری سد خاییز، بر ضرورت ادامه روند پروژه های سد سازی در استان بوشهر تاکید کرد
کد خبر: ۱۳۲۸۲۳۵

 

 

جام جم آنلاین بوشهر-عبدالکریم گراوند در مراسم آغاز آبگیری سد خاییز تنگستان ضمن تقدیر از همه عوامل اجرایی این طرح گفت: میزان آورد رودخانه خاییز 11 میلیون مترمکعب است و سد مخزنی خاییز تنگستان با ظرفیت 16 میلیون مترمکعب برای رفع یکی از نیازهای اساسی کشاورزان این شهرستان ساخته شد.

استاندار بوشهر گفت: در دهه‌های اخیر هیچ پروژه‌ای در مقیاس سد خاییز برای پیشرفت شهرستان تنگستان انجام نشده است و این پروژه ارزشمند که امروز با دستور ریاست جمهور افتتاح شد، بیش از 200 هزار اصله نخیلات شهر اهرم را تحت پوشش قرار می دهد.

گراوند افزود: این نخیلات در تابستان به شدت نیازمند تامین آب هستند و سد خاییز می تواند با کنترل رواناب ها در زمستان، این نیاز آبی را برطرف کند.

وی با اشاره به ضرورت احداث سد و سازه های آبی در استان بوشهر گفت: در صورت کنترل نکردن آب های جاری، این منابع به دریا تخیله می شوند و برای استفاده از آن ها باید هزینه های زیاد شیرین سازی صرف شود و ضروری است تا دولت به طرح های سدسازی در استان بوشهر توجه ویژه کند.

گراوند ضمن تقدیر از نماینده سابق و فعلی شهرستان تنگستان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با ایجاد خط انتقال به شبکه آبیاری اهرم، آب این سد با حداقل هدر رفت در اختیار مصرف کنندگان آن قرار خواهد گرفت و اطمینان دارم دولت آینده و مجلس شورای اسلامی با پیگیری و حمایت ها می توانند این مهم را به سرانجام رسانند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه سد خاییز در مدت 3 سال ساخته شد خاطر نشان کرد: برای ساخت این سد 170 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفت که امید می‌رود با همکاری نماینده تنگستان در مجلس شورای اسلامی و جذب اعتبارات ملی و استانی، خط انتقال سد خاییز انجام شود و همه باید کمک کنند تا از این ظرفیت استفاده شودزهرا ماندنیان فرد.

 

 

 

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها