مجلس و دولت مشکلات آموزش و پرورش را رفع می کنند

فارس: رییس مجلس با تاکید بر رفع مشکلات آموزش و پرورش گفت: مجلس هفتم و دولت نهم همواره تلاش میکنند تا مشکلات آموزش و پرورش برطرف شود.
کد خبر: ۱۳۲۶۹۶

غلامعلی حدادعادل رئیس مجلس شورای اسلامی بعدازظهر امروز در سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم در جمع معلمان نمونه سراسر کشور در تالار مدرس مجلس با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش و با بیان اینکه سرنوشت آینده کشور به وضع امروز آموزش و پرورش بستگی دارد، گفت: برای آینده بهتر کشور باید امروز برای آموزش و پرورش تلاش کرد چرا که در آینه امروز آموزش و پرورش هر کشور میتوان وضع آینده آن کشور را تماشا کرد.
وی آموزش و پرورش را یک مجموعه پیچیده دانست و افزود: همه در مورد این نهاد اظهار نظر میکنند.اما وقتی پای عمل میآیند، میبینند که چقدر تغییر و تحول در آن مشکل است زیرا آموزش و پرورش در متن عمل، چند بعدی و پیچیده است. بنابراین باید به فکر آموزش و پرورش باشیم و کاری کنیم که این دستگاه وظیفه ملی و اسلامی خود را بهتر انجام دهد رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به توجه مجلس هفتم به مقوله آموزش و پرورش گفت: ما از ابتدای شروع به کار مجلس، مسایل آموزش و پرورش را مهم تلقی کردیم و به تخصیص بودجه، افزایش اعتبارات آموزش و پرورش و تصویب قوانین جهت حل مشکلات توجه خاصی داشتیم ، که اعتبار وزارت آموزش و پرورش از مبلغ چهار هزار و 600 میلیارد تومان در سال 83 به مبلغ هشت هزار میلیارد تومان در سال 86 رسید.
حدادعادل با بیان اینکه حقوق معلمان بطور متوسط در سال 1384، 59 هزار، در سال 1385، 58 هزار و در سال 1386، 72هزار تومان اضافه شد، تصریح کرد: 95 درصد کلیه مطالبات معوقه فرهنگیان در طول 17 سال گذشته پرداخت شده است که میتوان به یارانه مسکن، مرخصی و بازنشستگی مناطق محروم اشاره کرد.
وی تصویب طرح احیای معاونت پرورشی، قانون صدور مجوز احداث بنا برای فضاهای آموزشی و اختصاص چهار میلیارد دلار برای نوسازی و مقاومسازی مدارس فرسوده را از جمله اقدامات مجلس هفتم برای آموزش و پرورش ذکر کرد و خاطرنشان کرد: مجلس تاکید دارد تا این مصوبات تنها روی کاغذ نباشد، دولت باید آنها را پیگیری کند تا آثار آن در مهر امسال مشاهده شود.
رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هنوز معلمان مشکل دارند و باید بیشتر خدمت کرد. البته انصاف اینست که بگوییم آنچه از دست مجلس و دولت برمیآمده، همین بوده است. حدادعادل به تجمع تعدادی از معلمان در مقابل مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: معلمان مطالبات خود را مطرح کردند و ما نیز از همکاران خواستیم که حرفهای آنها را بشنوند. امروز هم اعلام میکنیم که ما آمادگی داریم تا مشکلات معلمان را از زبان خودشان بشنویم و در جهت تامین خواستههای آنها تلاش کنیم اما باید بدانیم که امکانات در حدی نیست که همه خواستهها یکباره و یکجا تامین شود، زیرا بیش از این برای کشور مقدور نیست.
وی تاکید کرد: اگر عدهیی از روی حسن نیت آمدند و مطالبات را بیشتر از آنچه در توان کشور است بیان کردند، قطعا خدمتی به معلم نکردند زیرا وقتی به وجدان خود مراجعه میکنیم، میبینیم که در شرایط فعلی کشور، نمیتوان بیش از این کار کرد.
رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در آموزش و پرورش باید نگاه کلان داشت و آیندهنگر بود، گفت: باید به دنبال راهحل دیگری برای حل مشکل معلمان بود. باید این بار سنگین را از دوش دولت برداریم و کاری کنیم تا آنها که استطاعت مالی دارند، به آموزش و پرورش بهره اقتصادی برسانند.
حدادعادل در ادامه سخنان خود با اشاره به نامیدن روز 12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد مطهری بعنوان روز معلم گفت: شهید مطهری معلمی ارجمند بود او در همه عمر یک دم از یاد گرفتن و یاد دادن فارغ نبود.
وی با اشاره به اخلاص شهید مطهری تصریح کرد: این شهید واقعا برای خدا کار میکرد. کار کردن برای خدا در زندگیاش چه در آن زمان که بر سر منبر بود، یا قلم به دست میگرفت، یا مبارزه سیاسی میکرد و یا درس میداد، موج میزد.
رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اخلاص کلید کار هر معلمی است، گفت: اینکه معلمان بسوزند، این سوختن و دیگران را ساختن، خصلت بزرگ شهید مطهری بود.
حدادعادل افزود: آموزش مداوم یکی دیگر از ویژگیهای شهید مطهری بود. ایشان دایما مطالعه میکرد و زندگی خود را با مطالعه و فکر کردن گره زده بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها