کارشناسان حوزه اجتماعی در گفت‌وگو با ما از دلایل افزایش خشونت در جامعه و ماجرای قمه‌ کشی «هلیا» می‌گویند

نمایش ترسناک خشونت

از قمه‌کشی در کله‌پزی تا زورگیری در اتوبان

کارشان ایجاد رعب و وحشت در‌ محلات است؛ از ‌اوباش‌گری،گردن‌کلفتی، عربده‌کشی، قداره‌بندی،‌ اخاذی از مردم و دست درازی به نوامیس گرفته تا باج‌گیری از مغازه‌ها و تخریب خودروها و شکستن شیشه خانه‌ها؛ اینها اراذل و اوباش اند!
کد خبر: ۱۳۲۶۵۲۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده ناجا -پیش‌تر- در حاشیه هفتمین مرحله از اجرای طرح اقتدار پلیس امنیت تهران بزرگ با تاکید بر عزم و اراده پلیس برای تامین و توسعه نظم و امنیت در جامعه اظهار داشت: تامین امنیت مردم و صیانت از این مهم، خط قرمز پلیس است و به هیچ فردی اجازه نمی‌دهیم امنیت، آرامش و آسایش مردم را هدف بگیرد و خدشه دار کند.

وی با خطاب کردن اراذل و اوباش با عنوان «علف‌های هرز» که باید برچیده شوند، تاکید کرد: هیچ مماشاتی با اراذل و اوباش و مزاحمان به نوامیس مردم نداریم، نیروی انتظامی در برخورد با برهم زنندگان امنیت، آرامش و آسایش مردم محافظه کار نیست و در صحنه، در لحظه و با اقتدار عمل می‌کند.

دستی که قمه بلند می‌کند باید قطع شود!

وی با اشاره به قدرت و اختیارات قانونی نیروی انتظامی برای برخورد با اراذل و اوباش و تعامل مطلوب پلیس و دستگاه قضا یادآور شد: مردم آرامش می‌خواهند و معنا ندارد فردی بخواهد به آرامش آنان تعرض کند و با اوباش گری و قداره کشی جولان دهد، دستی که قمه بلند می‌کند، قداره کشی کند، باید قطع شود.

راه اندازی قرارگاه مبارزه با اراذل و اوباش

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه قداره‌کشی در جامعه ما معنا ندارد به رصد تحرکات اراذل و اوباش در فضای حقیقی ومجازی اشاره و بیان داشت: راهبرد پلیس در برخورد با اراذل و اوباش جدی است و راه اندازی «قرارگاه مبارزه با اراذل و اوباش» بیانگر این است که برنامه پلیس در این حوزه فراتر از ماموریت و عملکرد، جاری و روزانه است، بلکه اجرای طرح‌های تشدید مقابله با اراذل و اوباش استمرار دارد.



 رئیس پلیس: اجازه گردنکشی به اراذل و اوباش را نمی‌دهیم

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در خصوص چگونگی عملکرد پلیس تهران در مواجهه با اراذل و اوباش اظهار داشت: اراذل و اوباش، مزاحمین نوامیس و زورگیران و باجگیران بدانند که پلیس با جدیت و حساسیت آن‌ها را دنبال کرده و برخورد خواهد کرد.

رئیس پلیس پایتخت با تاکید بر این مطلب که پلیس با تمام توان و قاطعیت، برخورد با اراذل و اوباش را در دستور کار دارد اعلام کرد: اجازه نخواهیم داد عده‌ای اراذل و اوباش گردنکشی کرده و آرامش و آسایش مردم را دچار خدشه کنند.

سردار رحیمی با بیان این مطلب که مردم در سطح شهر شاهد برخورد قاطع پلیس با اراذل و اوباش و دستگیری این افراد هستند از اجرای چندین مرحله از طرح اقتدار پلیس امنیت برای دستگیری اراذل و اوباش خبر داد و گفت: این طرح‌ها با قوت ادامه دارد.



 نگران معرفی اراذل و اوباش نباشید/ مشخصات افراد نزد پلیس محفوظ است

سردار رحیمی در پاسخ به دیگر پرسش فارس در این خصوص که شهروندان در برخی محلات از دست اراذل و اوباش آرامش نداشته و می‌ترسند این موارد را با پلیس در میان بگذارند چراکه نگرانند اطلاعات هویتی یا شماره تماس آن‌ها لو رفته و برای شان ناامنی ایجاد شود، گفت: افراد مطمئن باشند که شماره تماس آن‌ها نزد پلیس محفوظ می‌ماند؛ ما حتی یک مورد در گذشته و حال نداشته و نداریم که هویت افرادی که با پلیس همکاری می‌کنند لو داده شود.



رئیس پلیس پایتخت گفت: اطلاعات و شماره تلفن افرادی که موضوعات مختلف، تخلفات و جرایم را با پلیس ۱۱۰ در میان می‌گذارند نزد پلیس محفوظ است؛ جای هیچ نگرانی نیست.

***

پلیس بار‌ها گفته که با اراذل و اوباش شوخی ندارد، چه اوباشگران تهرانپارس باشند؛ چه زورگیران علاءالدین و چه گنده لات‌های فلان محله و خیابان! چرا که هیمنه پوشالی شان را به خاک خواهد کشید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها