واکسن فایزر موثر نیست؟

محققان در آخرین تحقیقات خود در رابطه با واکسن مشترک آمریکا و آلمان یعنی فایزر/بایونتک به این نتیجه رسیدند این واکسن آنقدرها هم که درباره اش گفته می شود موثر نیست.
کد خبر: ۱۳۲۴۹۵۵

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از رویترز ، محققان روز گذشته از کاهش اثر واکسن فایزر/بایونتک در پیشگیری از عفونت های ناشی از ویروس کرونا و علائم این بیماری خبر داد اما به هر حال تاکید کردند این واکسن می تواند از بروز مراتب شدید بیماری کرونا در افراد جلوگیری کند.

این تحقیق زمانی انجام شد که موج گسترده ای کرونا در اراضی اشغالی صهیونیست ها به وجود آمد. رژیم صهیونیستی جمعیت خود را با واکسن فایزر واکسینه کرده است اما حالا مشخص شده که با توجه به گسترش نوع دلتا، این واکسن یعنی فایزر چندان موثر نیست.

برخی از گزارش ها حاکی از آن است اثر واکسن در جلوگیری از علائم عفونی بیماری به 64 درصد کاهش پیدا کرده است.

البته گزارش های دیگر حاکی از آن است همین واکسن 93 درصد از بستری شدن در بیمارستان ها به دلیل ابتلا به کرونا جلوگیری کرده است.

گزارش های قبلی بر این موضوع تاکید می کرد که دریافت دو دوز از واکسن فایزر منجر به ایمنی 95 درصدی مقابل ابتلا به کرونا می شود.

این تحقیقات تاکید می کند که فایزر در تقابل با دلتا موثر نیست.

سخنگوی فایزر در رابطه با نتایج منتشر شده درباره کم اثر بودن اخیر واکسن فایزر خودداری کرده است اما به انتشار اسنادی پرداخته اند که نشان می دهد آنتی بادی های به وجود آمده از واکسن فایزر قادر به خنثی کردن تمام کروناویروس ها از جمله دلتا هستند.

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها