شرکت دانش بنیان «بسپارسازان ایرانیان» کف پوش ‎های رزینی متنوعی را برای کاربرد در صنایع مختلف ارائه کرده است

کف‌ پوش‌ های بساپلیمر ، بی رقیب در کیفیت و ایمنی

کارشناسان شرکت دانش‌بنیان «ماهران یکتا داده» با تولید نرم‌افزار جامع و یکپارچه «مای‌ پروسس» امکان مدیریت یکپارچه تمام فرآیندهای سازمانی را ممکن کرده‌اند

مدیریت سازمانی بهینه با نرم‌ افزار جامع مای‌ پروسس

امروزه با بزرگ‌تر شدن ابعاد شرکت‌ها، پیچیدگی عملیات و فرآیندهای آنها نیز افزایش پیدا می‌کند؛ از طرفی انجام تحلیل‌های دقیق با روش‌های سنتی، دشوار و زمان‌بر است و همچنین نتایج به‌دست آمده از بررسی‌ های دستی نیز به‌قدر کافی مطمئن و قابل استناد نخواهند بود.
کد خبر: ۱۳۲۴۸۲۰

در چنین شرایطی به‌کارگیری یک سیستم «ئی‌آرپی» یا همان سامانه «برنامه‌ریزی منابع سازمان» (ERP از سرواژه‌های عبارت Enterprise Resource Planning) برای مدیریت یکپارچه و خودکار فرآیندهای سازمانی، بیش‌از پیش اهمیت می‌یابد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های نرم‌افزار ئی‌آرپی این است که بر روی پایگاه داده اشتراکی استوار است. این پایگاه داده، مجموعه جامعی از اطلاعات است که هر کسب‌و‌کاری برای مدیریت فرآیندهایش، از حسابداری و مدیریت مالی گرفته تا مدیریت موجودی کالا، تولید، سفارش‌ها، منابع انسانی و... به آن نیاز دارد.

شرکت دانش‌بنیان «ماهران یکتا داده» که با نام تجاری «مای‌دیتا» (MyData) شناخته می‌شود، به‌عنوان خالق نرم‌افزار «مای‌پروسس» (MyProcess)، یکی از با سابقه‌ترین و معتبرترین شرکت‌هایی است که در حوزه پیاده‌سازی فرآیندهای سازمانی فعالیت می‌کند.

مای‌ دیتا از سیستم «بی‌پی‌اِم‌اِس» یا همان «مدیریت فرآیند کسب‌وکار» (BPMS از سرواژه‌های عبارت Business Process Management System) بهره می‌برد که در واقع نسل جدید «ئی‌آر‌پی»ها به‌حساب می‌آیند.

مدیرعامل «ماهران یکتا داده» در خصوص نحوه شکل‌گیری برند «مای‌دیتا» به جام‌جم می‌گوید: «ما این شرکت را در سال 86 به‌صورت رسمی تأسیس کردیم و تا سال 93 به‌عنوان بخشی از یک شرکت استرالیایی کار می‌کردیم. درواقع به‌عنوان کارمندان این شرکت در داخل ایران بودیم؛ اما از آنجا که خودمان علاقه‌مند بودیم برای کشورمان کار کنیم، تمام سیستم‌ها و برنامه‌هایی که در اختیارمان بود را به این شرکت تحویل دادیم و از آن جدا شدیم. در گام بعدی نیز تصمیم گرفتیم نام تجاری «مای‌دیتا» را ثبت کنیم تا اگر زمانی رسید که بازار داخلی را کاملا تحت پوشش قرار دادیم و می‌خواستیم خدماتمان را به خارج از مرزهای کشور گسترش دهیم، یک نام بین‌المللی برای فعالیت در این حوزه داشته باشیم؛ بنابراین در سال 96 شرکتمان را باعنوان «ماهران یکتا داده» که عبارت کوتاه‌شده آن، همان نام مای‌دیتا را در برمی‌گیرد، ثبت کردیم و کاملا بر روی ظرفیت‌های داخلی کشور متمرکز شدیم.»

سید امیررضا مرتضوی ادامه می‌دهد: «ما در حال حاضر در شهرک علمی‌وتحقیقاتی اصفهان مستقریم و بیشتر مشتریانمان را شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ دولتی و خصوصی تشکیل می‌دهند که همه نرم‌افزارهای سازمانی فرآیندمحور را برای آنها پیاده‌سازی می‌کنیم. در طول تقریبا سه سالی که از شروع فعالیت جدی ما در ایران سپری شده است، خدماتی را به سازمان‌های بزرگ ارائه کرده‌ایم که خوشبختانه بسیار مورد استقبال آنها قرار گرفته است؛ یکی از سازمان‌هایی که اخیرا به جمع کاربران مای‌دیتا اضافه شده است، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که حدود دو ماه پیش، شخص وزیر علوم از فرآیندهایی که به‌طور اختصاصی برای این سازمان طراحی و ساخته شده است رونمایی کردند. در حال حاضر این وزارتخانه مشغول استفاده از نرم‌افزار ماست و بازخورد بسیار خوبی نیز از آنها دریافت کرده‌ایم. از دیگر مشتریانمان می‌توانیم به «شهرک علمی‌وتحقیقاتی اصفهان» اشاره کنیم که کلیه فرآیندهای سازمانی آنها را پیاده‌سازی می‌کنیم.»

ویژگی‌های منحصربه‌فرد نرم‌افزار «مای‌پروسس»

مدیرعامل شرکت مای‌دیتا، برخی از قابلیت‌ها و امکانات خاصی که در این نرم‌افزار وجود دارند را این‌گونه معرفی می‌کند: «ما این نرم‌افزار را به‌گونه‌ای طراحی و تولید کرده‌ایم که رابط کاربری فوق‌العاده آسان و کاربرپسندی دارد و مشتری می‌تواند با داشتن کمترین اطلاعات در زمینه برنامه‌نویسی و فقط با استفاده از رابط گرافیکی این نرم‌افزار، فرآیندهای آن را با تکنیک «کشیدن و رها کردن» (Drag & Drop) طراحی کند.»

مرتضوی می‌افزاید: «ما در این مدت تجربیات بسیار ارزشمندی را از طریق فروش محصول به خارج از کشور به‌دست آورده‌ایم و نرم‌افزار مای‌پروسس را با همین چهارچوب، در استرالیا فروخته‌ایم. خوشبختانه اکنون نرم‌افزار ما در چند سازمان بزرگ استرالیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که این امر نشان‌دهنده به‌روزبودن، جامع‌بودن و انعطاف‌پذیربودن مای‌پروسس است؛ همچنین ما در ادامه مسیر رو به رشدمان نیز در سال 97 موفق به اخذ گواهی دانش‌بنیان از سوی معاونت علمی‌وفناوری ریاست جمهوری شدیم.»

چشم‌انداز پیشِ روی «مای‌ دیتا»

مرتضوی در رابطه با اهداف مجموعه مای‌دیتا و برنامه‌ریزی‌هایی که برای تحقق آنها صورت گرفته است می‌گوید: «در جهت ارائه مای‌پروسس به شرکت‌های خارجی، برنامه ما این است که در ابتدا نرم‌افزار ما را تمام سازمان‌های داخل کشور بشناسند و مورد استفاده قرار دهند تا درصورت رضایت آنها، همین رضایتمندی را به‌عنوان حُسن انجام کار به شرکت‌های خارجی ارائه دهیم.»

وی در انتها تصریح می‌کند: «به‌دنبال تلاش برای تحقق جهانی شدن، تاکنون با کشورهایی مانند عراق، امارات، قطر، افغانستان و... مذاکراتی داشته‌ایم و از علاقه آنها نسبت به استفاده از محصولمان اطمینان یافته‌ایم؛ بنابراین باتوجه به تحریم‌های اقتصادی ناجوانمردانه‌ای که از سوی کشورهای غربی علیه ایران درجریان است و کار انتقال پول به کشورمان را به چالشی بزرگ تبدیل کرده است، امیدواریم حمایت‌های بیشتری از طرف مسئولان انجام شود تا بتوانیم با غلبه‌بر این معضلات، محصول‌مان را حداقل به کشورهای همسایه ارائه کنیم و پس از آن محدوده فعالیت‌مان را به کشورهای بیشتری گسترش دهیم. حمایت‌هایی که ما نیاز داریم از جنس مادی نیست و به هیچ‌گونه وام یا مساعدت پولی نیاز نداریم؛ بلکه تنها خواستار حمایت‌های معنوی هستیم تا با بهره‌گیری از آنها، مسیر پیشرفتمان را همراه کنیم.»

مزایای رقابتی «مای‌پروسس»

به گفته مدیرعامل مای‌دیتا، یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که در شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ به‌چشم می‌خورد، نرم‌افزارهای متعددی است که هرکدام از آنها در پاسخ به یکی از نیازهای آن مجموعه به‌کار گرفته می‌شود؛ برای مثال اگر شرکتی به‌منظور مدیریت ارتباط با مشتری‌هایش به یک نرم‌افزار نیاز داشته باشد، به‌دنبال نرم‌افزار «سی‌آر‌اِم» (CRM از سرواژه‌های عبارت Customer Relationship Management) می‌گردد. در ادامه همین روند، زمانی‌که آن سازمان با تعداد زیادی از ارائه‌دهندگان نرم‌افزارهای مختلف مانند حسابداری، انبارداری و... قرارداد منعقد کرد، به‌سرعت به شرکتی تبدیل می‌شود که اصطلاحا به‌سوی جزیره‌ای‌شدن پیش می‌رود و هرکدام از بخش‌های گوناگون آن، مستقل عمل کرده و ارتباطی با یکدیگر نخواهند داشت؛ بنابراین نیاز به یک نرم‌افزار جامع و یکپارچه که چاره تمام معضلات یک سازمان را در خود داشته باشد، به‌شدت احساس می‌شود.

بنا بر اظهارات مرتضوی، همین نرم‌افزارهای جامع نیز با یک معضل اساسی روبه‌رو هستند و آن عدم سفارشی‌سازی است؛ به این معنا که سازندگان نرم‌افزارهای سازمانی یکپارچه، می‌خواهند نرم‌افزاری که برای یک شرکت خاص طراحی و تولید کرده‌اند را برای مدیریت سازمان دیگری نیز به‌کار ببرند.

این در حالی است که به‌عنوان نمونه سیستم انبارداری یک مجموعه، تفاوت‌های بسیار گسترده‌ای با انبارداری در شرکت دیگر دارد. به‌همین دلیل و به‌مرور زمان، سازمان‌های مختلف متوجه شدند برای در اختیار داشتن نرم‌افزاری جامع و یکپارچه که بتواند پاسخگوی تمام نیازهای آنها باشد، باید نرم‌افزار اختصاصی خودشان را سفارش دهند؛ درنتیجه امکان سفارشی‌سازی حتی به‌وسیله خود مشتری، از ویژگی‌هایی است که می‌توان آن را به‌عنوان مزیتی نسبت به سایر نرم‌افزارهای مشابه مای‌پروسس در نظر گرفت.

به‌گفته بنیان‌گذار مای‌دیتا، یکی دیگر از مزایای نرم‌افزار مای‌پروسس در مقایسه با نرم‌افزارهای مشابهش، استفاده‌نکردن از کدهای آماده در روند برنامه‌نویسی آن است. در تولید مای‌پروسس، صفرتاصد کدنویسی این نرم‌افزار به‌دست متخصصان شرکت مای‌دیتا صورت گرفته است که این کار موجب می‌شود پشتیبانی از آن، وابستگی به هیچ شرکت داخلی یا خارجی دیگر نداشته باشد و این سبب می‌شود این نرم‌افزار تحریم‌ناپذیر و قابل گسترش باشد.

راه‌های ارتباطی با ماهران یکتا داده

وبسایت:MyData-co.com
ایمیل:info@MyData-co.com
اینستاگرام:MyDataCompany@
تلگرام:MyDataCompany@
یوتیوب: aparat.com/MyData
تلفن:02128421483
آدرس: تهران، خیابان سهروردی شمالی، خيابان خرمشهر، خيابان شهيد عربعلی (نوبخت)، کوچه هفتم، پلاک 7

فراز سهیلی‌ آزاد - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها