امام جمعه قزوین گفت: در دستگاه قضایی اگر بخواهیم عدالت اجرا شود، باید حامی عدالت‌طلبان باشیم.
امام جمعه قزوین گفت: در دستگاه قضایی اگر بخواهیم عدالت اجرا شود، باید حامی عدالت‌طلبان باشیم.
کد خبر: ۱۳۲۳۰۷۶

به گزارش جام جم آنلاین قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی امام جمعه قزوین گفت: در دستگاه قضایی اگر بخواهیم عدالت اجرا شود، باید حامی عدالت طلبان باشیم، این جوانانی که به میدان می‌آیند و همه جور نامهربانی را تحمل می‌کنند، اما پای عدل و ایمان می‌ایستند، بهترین یاران دستگاه قضا هستند.

وی افزود: اگر می‌خواهیم عدالت اجرا شود این جو عدالت خواهی در فضای مجازی و این خیزش عدالت خواهانه باید حمایت شود و به کمک دستگاه قضا بشتابد و دستگاه قضا با استقبال و تحویل گرفتن از این جو برای مبارزه با ظلم و فساد به میدان بیاید.

وی افزود: آن‌هایی که حامی زمین خواری‌ها هستند، آن‌هایی که در فساد اداری دخیل هستند و حامی کسانی هستند که در فضای مجازی به ارزش‌ها توهین می‌کنند را جزو دستگاه قضا نمی‌دانیم. آن‌ها همانند طبری‌ها شناسایی می‌شوند و دستشان از پیکره دستگاه قضا کوتاه می‌شود و ان‌شاءالله هر روز شاهد پاک‌تر شدن دستگاه قضا باشیم.

نماینده، ولی فقیه در استان اظهار کرد: در دفاع مقدس زمانی موفق شدیم که مردم پای کار آمدند، سوریه و عراق زمانی توانستند داعش را شکست دهند که مردم پای کار آمدند، یمن با قدرت مردم به قدرت منطقه‌ای تبدیل شده است، انقلاب اسلامی با مجاهدت مردم به پیروزی رسید و در همه زمینه‌ها نیز همین گونه است.

وی با اشاره به کارشکنی‌ها و هجمه‌های داخلی و خارجی برای آسیب رساندن به روند انتخابات، تصریح کرد: عوامل بسیاری در انتخابات به میدان آمدند تا مردم ما به میدان نیایند. رسانه‌های صهیونیستی و آمریکایی و همه دشمنان اسلام در بیرون از مرز‌ها به همراه منافقان شب و روز تبلیغ می‌کردند که مردم برای رای دادن نیایند.

امام جمعه قزوین ادامه داد: کارشکنی‌هایی انجام شد تا مردم به میدان نیایند، بی حوصلگی و بی رمقی برخی از مسئولان به خوبی مشهود بود و اختلالاتی که ایجاد کردند تا مردم پای صندوق نیایند. در برخی کشور‌های خارجی به کسانی که رای می‌دادند توهین می‌کردند و مردم را کتک می‌زدند، اما مدعیان حقوق بشر از این جریان‌ها حمایت کردند.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: مردم به میدان آمدند و رای بالایی دادند. دست یکایک مردم را برای این حضور آگاهانه و مسئولانه و با بصیرت می‌بوسیم و قبل از تبریک به رییس جمهور منتخب، به این مردم تبریک می‌گوییم و به رییس جمهور هم برای داشتن این یاران پای کار، تبریک می‌گوییم.

وی خاطرنشان کرد: به منتخبان شورا‌های شهر و روستا در سراسر کشور و استان مومن پرور قزوین و همه مننتخبان مومن، انقلابی و متعهد تبریک عرض می‌کنم و امیدواریم این دوران خدمتشان در شورا‌های شهر و روستا پرونده قیامتشان را روشن کند، ذخیره آخرتشان شود، جلوی فساد را بگیرند، امانتدار بیت المال باشند، زندگی و رفاه مردم را سامان دهند و مردم روی خوش زندگی، آسایش و رفاه را ببینند و اگر درست عمل کنند توده‌های مردم پشتیبانشان خواهند بود.

وی در باب مسائل افغانستان هم یادآور شد: از خدای متعال عزت اسلام، مسلمانان و موفقیت مقاومت منطقه و نابودی منافقان را خواهانیم و برای مسلمانان افغانستان پیروزی و موفقیت را درخواست می‌کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با اشاره به هفته مبارزه با مواد مخدر گفت: برای عزیزان نیروی انتظامی و دستگاه قضا که در این زمینه موفقیت‌های شایانی دارند، خداقوت می‌گوییم و می‌خواهیم با جدیت بیشتری با این مفسده مبارزه کنند و از تجربیات گذشته بهره بگیرند تا بتوانیم جامعه‌ای سالم و دور از این مفسده‌های پیچیده داشته باشیم.

خطیب جمعه قزوین تاکید کرد: در باب برق و آب همه می‌دانیم منابع آبی بسیار محدود است، در بخش کشاورزی، صنعت و مصارف خانگی تا می‌توانیم صرفه جویی کنیم. ما با یک لیوان آب هم می‌توانیم وضو بگیریم که رعایت تقواست و با صرفه جویی رعایت حال کسانی را که در دسترسی به آب محدودیت دارند، حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه مدیریت خانم‌ها در کنترل مصرف آب و برق بسیار موثر است، افزود: خانم‌ها می‌توانند با مدیریت صحیح، در مصرف آب و برق کمک کنند تا شاهد کاهش مصرف و مدیریت این منابع ارزشمند باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با یادآوری چهلمین سالروز برپایی نماز جمعه در قزوین اظهار کرد: جا دارد یاد کنیم از آیت الله باریک بین (ره) که اولین امام جمعه این شهر بعد از انقلاب بودند و ان شاءالله روحشان با انبیاء و اولیاء محشور باشد که خدمات بسیار ارزنده‌ای داشتند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: قرار است برای بزرگداشت چهلمین سالروز برپایی نماز جمعه و بزرگداشت آیت الله باریک بین، مراسمی داشته باشیم که بیشتر اطلاع رسانی شده و مردم از آن مطلع می‌شوند.

وی با اشاره به انتصاب حجت الاسلام والمسلمین خضری به عنوان امام جمعه موقت قزوین خاطرنشان کرد: اگر موضوع کرونا نبود، شاید از بیشتر از یکسال پیش از ایشان خواهش می‌کردیم در این عرصه حضور داشته باشند و معارفه‌ای برگزار می‌شد، اما به خاطر کرونا فراهم نبود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی ادامه داد: سیادت و اشراف ایشان بر نگاه‌های امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب، میدانی و جهادی بودن ایشان و بیانات حکیمانه و تاثیرگذارشان باعث شد تا از ایشان خواهش کنیم با حضورشان در غنا بخشی و ارتقای معنوی نماز جمعه موثر باشند و از ایشان تشکر می‌کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها